"ה-AI 'מתפוצץ', אבל עדיין לא נפוץ כמו שהוא יכול להיות"

"חברות רבות עדיין נאבקות בנושא, מנסות להבין איך הן מתמודדות עם הבינה המלאכותית בכלל, וזו היוצרת בפרט", אמר עידו בן דוד, מנהל צוות ארכיטקטורת פתרונות ענן בנביוס

עידו בן דוד, מנהל צוות ארכיטקטורת פתרונות ענן בנביוס.

"הבינה המלאכותית 'מתפוצצת', כאשר אחד המגזרים הבולטים בכך הוא זה שאימץ אותה ראשון – החברות שעוסקות ביחידות עיבוד גרפי (GPU). אבל היא עדיין לא נפוצה כפי שהיא יכולה להיות. הרבה חברות עדיין נאבקות בנושא, מנסות להבין איך הן מתמודדות עם הבינה המלאכותית בכלל, וזו היוצרת בפרט", כך אמר עידו בן דוד, מנהל צוות ארכיטקטורת פתרונות ענן בנביוס.

בן דוד דיבר בכנס Future of AI של Lynx מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב. מנחה הכנס היה העיתונאי אליוט גוטקין. האירוע, שבו השתתפו מאות מומחים ואנשי מקצוע בתחום, דן בטרנדים החמים בעולם ה-AI, לרבות הבינה המלאכותית היוצרת, שהתוצר המוכר ביותר שלה הוא ה-ChatGPT.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

בתשובה לשאלה מדוע הבינה המלאכותית עדיין לא נמצאת בסקייל שהיא יכולה להיות בו, נתן בן דוד כדוגמה את עולם התוכנה. "בנקודות שונות ב-20 השנים שלי בתעשייה שאלתי את עצמי: מה הפך את התוכנה לגדולה מאוד? חשבתי על מיקרו-שירותים. מה הביא אותם לעולם? המורכבות של הדאטה, הפיתוח הקל, המומחיות הגבוהה של הגורם האנושי הרלוונטי, הסקיילביליות שלהם, הרשת, התקשורת האורקסטרציה והאחסון נטול השרתים (Serverless)", אמר.

"בהשלכה ל-AI", הוסיף, "הבינה המלאכותית בכלל, וזו היוצרת בפרט, מפשטת את הטיפול בדאטה, שמגיע מהאינטרנט בכמויות גדולות, והופכת אותו ממידע לא איכותי – לאיכותי". אתגרים נוספים שאותם ציין בן דוד הם "הכמות הגדולה של המקורות שמהם המידע מגיע, מה שמשאיר את המודלים הבסיסיים בתחום בידיים של חברות הענק; העובדה שכל התהליך עולה הרבה כסף; היותה של הארכיטקטורה מורכבת; המחסור במומחיות בנושא; דעות קדומות; וסוגיות של פרטיות, דיוק ואתיות".

"העולם הולך למודלים מסוג אחר – קטנים ובעלי מומחיות", אמר. "זה מביא לאיכות גבוהה של הדאטה, כמות נתונים הגיונית, מומחיות גבוהה יותר, תקשורת של מנועי AI, ניידות וסקיילאביליות, ריבונות ופרטיות טובה ומפותחת יותר של הדאטה".

נביוס על קצה המזלג

בן דוד ציין שנביוס פועלת בישראל, הולנד, גרמניה ושבדיה. יש לה בארץ שלושה דאטה סנטרים, שכולם מיועדים לתעשייה בארץ. החברה מציעה שירותי ופתרונות ענן אג'יליים. "המיקוד שלנו הוא בעולם ה-GPU. יש לנו שיתוף פעולה עם אנבידיה. אנחנו בונים בימים אלה אזור ענן נוסף, בפינלנד, שמוקדש ל-GPU בענן. האבטחה שלנו היא ברמה גבוהה, אנחנו אחד מההייפרסקיילים היחידים בעולם שפיתחו קוד לשותפים מצד שלישי, ואנחנו מציעים תמיכה בעברית. נביוס היא חברה גלובלית, אבל גם מאוד אזורית, מפוקסת על כל אחד מהאזורים שהיא נמצאת בהם בפני עצמו. בנוסף, היא מציעה מחיר תחרותי, שנמוך ב-20%-30% מזה של השחקנים הגדולים בתחום".

הוא הציג מודלים שנביוס עובדת לפיהם, שמתמחים בתמיכה בענן. אלה כוללים: זמינות של סוגים שונים של GPU, למשל T4 ו-A100; טופולוגיה ורוחב פס לרשתות; Multi instance GPU; ושירותים מנוהלים נוספים, בהם ניהול DBs מבוזרים, פונקציות של אחסון נטול שרתים; ופייפליינים של הזרמת דאטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים