הממשלה תתמוך בביטול האפליה במיסוי קריפטו, בלוקצ'יין ו-Web 3.0

יוזם החוק, ח"כ דן אילוז (הליכוד): "למדינת ישראל יש את ההזדמנות להתחרות עם ערי הפיננסים הגדולות בעולם, ולהיות בשורה אחת עם לונדון וניו יורק"

יוזם הצעת החוק. ח"כ דן אילוז, הליכוד.

ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול (א') לקריאה טרומית הצעת החוק לתיקון האפליה במיסוי, ממנה סובלות חברת הקריפטו, בלוקצ'יין וה-Web 3.0. הצעת החוק של ח"כ דן אילוז (הליכוד) ואחרים, המבקשת לתקן את פקודת מס הכנסה (פטור ממס במכירת מטבעות דיגיטליים לתושבי חוץ ובהקצאת מטבעות דיגיטליים לעובדים, התשפ"ג–2023), צפויה לעלות ביום ד' להצבעה במליאת הכנסת

"עד היום, עובדים בתעשיית הקריפטו נאלצו לשלם כפול מס על האופציות שלהם מאשר עובדים בתעשיית ההיי-טק המסורתית. כמו כן, משקיעים זרים בתעשיית הבלוקצ'יין לא היו זכאים לקבל את אותן ההטבות להם זכאים משקיעים בתעשיית ההיי-טק המסורתית" אמר יוזם החוק, ח"כ אילוז. לדבריו, "הצעת החוק באה לאזן את התמונה ולבטל את האפליה במיסוי. בזכות הטכנולוגיה והקריפטו, למדינת ישראל יש את ההזדמנות להתחרות עם ערי הפיננסים הגדולות בעולם, ולהיות בשורה אחת עם לונדון וניו יורק. אסור לנו לפספס אותה. בהצעת החוק יש את האפשרות לממש את המדיניות הכלכלית בהובלת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו למשיכת משקיעים וחברות לישראל, והיא תתרום בצורה משמעותית לפיתוח הכלכלי של ישראל".

האם הוא ימוסה אחרת בישראל? תחום הקריפטו.

האם הוא ימוסה אחרת בישראל? תחום הקריפטו. צילום: BigStock

"משב רוח רענן מממשלת ישראל"

בתגובה לאישור הצעת החוק מסרו מפורום חברות הקריפטו, בלוקצ'יין ו-Web 3.0: "אישור הצעת החוק לקריאה טרומית הוא משב רוח רענן מממשלת ישראל. שר האוצר הוכיח כאן מנהיגות כלכלית וחיזק את מחויבותו לפיתוח כלכלי בר קיימא של ההייטק הישראלי. אישור הצעת החוק בקריאה טרומית תחזק משקיעים וחברות ותהפוך את ישראל לאטרקטיבית עבור תעשיית הקריפטו, הבלוקצ'יין וה-Web 3.0 העולמית".

בעשור האחרון ענף חדש ומשמעותי הצטרף לתעשייה לתעשיית ההיי-טק הישראלית – ענף הקריפטו, הבלוקצ'יין וה-Web 3.0. חברות ישראליות מובילות את פיתוח הטכנולוגיה הגלובלי בתחום, וזוכות להשקעות נרחבות.

למרות פוטנציאל הצמיחה של החברות הישראליות בתחום, המציאות הרגולטורית בישראל אינה מותאמת לענף המטבעות הדיגיטליים. הצעת החוק לתיקון האפליה במיסוי נכסים דיגיטליים, מבקשת להשוות בין התנאים של החברות העוסקות בקריפטו לאלו של חברות רגילות, וזאת בכדי למנוע זליגה של משקיעים לחברות בחו"ל. על כן מוצע כי יחול על מכירת מטבעות דיגיטליים של חברה תושבת ישראל פטור ממס, הניתן כיום בגין רווח הון מניירות ערך. כמו כן, מוצע להוסיף תיקון לפקודת מס הכנסה לפיו הטבת מס תוענק גם עבור הקצאת מטבעות דיגיטליים לעובדים, בדומה לנוהל המונהג בהענקת אופציות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים