גוגל תבטל משרות ב-ווייז כחלק ממיזוג שירותי המיפוי שלה

צוות שירות הניווט השיתופי הישראלי, שגוגל רכשה ב-2013, יתמזג לאורך זמן בגוגל מפות, ישתלב בשירותי גוגל אחרים ויתכווץ או יעלם כליל ● גורל ווייז לוט בערפל, אך בעבר החברה הבטיחה שהאפליקציה תמשיך לפעול

ווייז.

גוגל הודיעה באחרונה שבכוונתה לבטל משרות ב-ווייז (Waze) שלה, לנוכח תוכניותיה למזג את שירותי המיפוי השונים שבבעלותה לכדי פלטפורמה אחת. ההחלטה היא חלק מארגון-מחדש רחב יותר בתוך זרוע גוגל מפות (Google Maps), שנועד להעצמת היעילות ולחסכון במשאבים, שאליהם שואפת הענקית ממאונטיין וויו.

לא ידוע בכמה משרות מדובר, אולם צמצום כוח האדם עתיד להשפיע על מספר משמעותי של עובדים העוסקים בעיקר בפיתוח והנדסת מוצרים ב-ווייז.

תכונות וווייז ישולבו בו. גוגל מפות.

תכונות וווייז ישולבו בו. גוגל מפות. צילום: ShutterStock

חפיפה בין שירותים אשר מצריכה מיזוג שלהם

ווייז הוא, כידוע, שירות המיפוי הפופולרי הישראלי שגוגל רכשה ב-2013, ואחת התכונות הבולטות שלו היא שהוא מציע למשתמשיו הישענות על "חכמת המונים", המאפשרת להם לקבל מידע עכשווי על המתרחש בכבישים מנהגים אחרים, וזאת מלבד הנחיות התנועה בזמן אמת. האופציה הנוספת הזו סיפקה למשתמשים התרעות קהילתיות לגבי תאונות, עיכובים בתנועה ומלכודות מהירות משטרתיות, כפי שיודע כל ישראלי. למרות זאת, ועל אף של-ווייז יש בסיס משתמשים משלה, בין שירותי המיפוי השונים מבית גוגל יש חפיפה, שמטרידה את החברה מזה זמן מה.

כבר בדצמבר האחרון דיווחנו כי גוגל מתכננת לשלב את הצוותים שעובדים על אפליקציית המפות שלה עם צוותי ווייז. אז, לפי  דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, נכתב כי הרקע למיזוג הוא מאמציה של ענקית החיפוש לקצץ בעלויות ולאחד פעילויות חופפות.

באותה תקופה לערך הצהירה החברה כי "גוגל נותרה מחויבת עמוקות למותג הייחודי של ווייז, לאפליקציה האהובה שלה ולקהילה המשגשגת של מתנדבים ומשתמשים". עם זאת, החברה ציינה כי היא מצפה שהרה-ארגון של שירותי המיפוי השונים יפחית את העבודה החופפת במוצרי ווייז והמפות, וכי קיצוצים רבים בחברות טכנולוגיה – בין אם קטנות או גדולות – לעיתים קרובות קורים כשיש פעילויות חופפות. 

בעדכון שלה לקראת הפיטורים הצפויים, גוגל הדגישה כי ההחלטה לקצץ משרות ב-ווייז לא התקבלה בקלות ראש, וכי היא מחויבת להפוך את המעבר לחלק ככל האפשר עבור העובדים שיפגעו. ההנהלה הסבירה שלעובדים יוצעו הזדמנויות להכשרה מחדש והעברה פנימית, כדי להשתמש בכישורים ובמומחיות שלהם בתחומים אחרים של גוגל.

בעקרון, מיזוג ווייז עם כלי המפות הראשי של גוגל נועד לשפר את הפונקציונליות ואת חווית המשתמש בתוך שילוב האלמנטים הטובים ביותר של שני השירותים. החברה כבר החלה לשלב תכונות מסוימות של ווייז בגוגל מפות, למשל את המידע על מצב התנועה בזמן אמת וכן התרעות על הפרעות בתנועה הזורמת. כך החברה מקווה לשגשג יותר בשוק שירותי המיפוי התחרותי ביותר, בו היא מתמודדת מול שירותים כמו Apple Maps ו-HERE WeGo.

מגוגל נמסרה בתגובה כי היא "עודנה מחויבת עמוקות לצמיחת המותג הייחודי של ווייז, לאפליקציה האהובה ולקהילה המשגשגת של המתנדבים והמשתמשים. על מנת ליצור עבור המפרסמים ב-ווייז חוויה טובה יותר לאורך זמן, התחלנו את המעבר ממערכת הפרסום הקיימת שלה לטכנולוגיית Google Ads. במסגרת המהלך, יצומצמו תפקידים המתמקדים במונטיזציה של Waze Ads. בהתאם לכך, נספק לעובדים סיוע וליווי, יחד עם פיצויי פיטורים המותאמים לדרישות המקומיות".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים