"טיפול מעמיק בנתונים עם AI – הגביע הקדוש של ארגונים"

סאבו אייר, נשיא ומנכ"ל אירוספייק, מספר בראיון עמו על בסיס הנתונים שפיתחה החברה, שמסייע לארגונים להתמודד עם האתגר של היקף הנתונים הגדול ועיבודם בזמן אמת

סאבו אייר, נשיא ומנכ"ל אירוספייק.

"בכל מקום מדברים על GPT ובינה מלאכותית יוצרת. אלא שהמושג AI אינו חדש, התעשייה עוסקת בו זה יותר מארבעה עשורים, עם בניית רשתות ומערכות 'עצביות'. זה אינו מסע של לילה אחד. התחום הגיע לבשלות, וישפיע על כל ארגון מכל מגזר. בעולם בסיסי הנתונים, מערכות ניתוח בזמן אמת בשילוב הררי נתונים, בינה מלאכותית ומערכות לימוד מכונה יביאו להבניה מעמיקה יותר של הקשרים, לקיצור ולהוזלת הטיפול במידע, ויסייעו לקבלת החלטות מושכלת יותר של הקברניטים", כך אמר סאבו אייר, נשיא ומנכ"ל אירוספייק (Aerospike).

אייר ביקר השבוע בארץ ופגש את לקוחות הסניף הישראלי של החברה, הפועלת בתחום מסדי הנתונים NoSQL. הוא בתעשייה זה 25 שנים והיה בתפקידי ניהול בכירים באורקל, EMC, וריטאס, וריוורבד. בראיון לאנשים ומחשבים אמר אייר, כי "כל מנמ"ר.ית נדרש לתמוך בעסק עם טכנולוגיה עדכנית ורלוונטית, וביעילות. אלא שלעתים, אימוץ של טכנולוגיות בלא חשיבה לטווח הארוך מסב לארגון עלויות כבדות וסרבול".

"עיבוד וטיפול בנתונים בארגון אינו חדש. מה שחדש הוא היקף הנתונים, הררי המידע, ביג דטה, הצורך לטפל בהם בזמן אמת, ובמהירות – במילי-שניות בודדות. כעת נוסף היבט הבינה המלאכותית. שילוב שדות אלה הוא שיהווה את גלגל ההצלה לארגונים בשוק הדינמי והתחרותי של היום".

"בסיס הנתונים שפיתחנו", אמר, "מתמודד עם טיפול בתעבורות נתונים גדולות מאוד, בשיהוי נמוך, עם אמינות מוחלטת ובמהירות של שברירי שנייה לפעולה. השילוב עם יכולות AI ו-ML מביא ליותר דיוק ולעבודה בזמן אמת, וכך מניב שיפור בקבלת ההחלטות".

"אנו מסייעים לארגונים לצמצום הסיכונים שלהם, תפעוליים ואחרים, כמו גם לצמצום העלויות הכרוכות בעיבוד נתונים בזמן אמת", ציין אייר. "אחד הלקוחות שלנו, ארגון פיננסי מהגדולים בעולם, ערך ניהול סיכונים מדי לילה. לאחר שהטמיע את המערכות שלנו, הוא עורך ניהול סיכונים מדי שלוש דקות. כך, הוא מעניק יותר הלוואות בפחות סיכון". לדבריו, "עם לקוחותינו נמנים סוני, ואנו מעצימים את מערכת ההמלצות שלהם לצופים. לקוח אחר סגר שני חדרי שרתים והפחית את עלויות החומרה השנתיות ב-80%".

לדברי אייר, "ארגונים החלו בטרנספורמציה הדיגיטלית בשנים האחרונות, אלא שבסיסי הנתונים שלהם לא מסוגלים לעמוד במשימות המוטלות עליהם: הם מייצרים יותר מדי נתונים, מה שמקשה בהיבט התפעול והעלות".

"בסיס הנתונים שלנו", ציין, "מאפשר ללקוחות הארגוניים להפיק תובנות רבות יותר מהנתונים, לחלץ אותם בתוך חלקי שניות ולערוך עליהם פעולות שונות, כגון חיקור – במהירות גבוהה. אנו מספקים לארגונים יכולת לטפל בנתונים במהירות וביעילות, עם בסיס נתונים בעל יכולת גידול רבה (Hyper Scale)".

"פיתחנו", אמר, "בסיס נתונים לא רלציוני, NoSQL, המטפל בתעבורות נתונים גדולות מאוד, בהשהיה נמוכה, עם אמינות מוחלטת ובמהירות של שברירי שנייה לפעולה, ובעלויות שפויות. בסיס הנתונים מבוסס על ארכיטקטורה היברידית, עם יכולת ריפוי וניהול לאשכולות של בסיסי הנתונים. בבסיס הנתונים יש קליינטים 'חכמים', היודעים היכן בדיוק נמצא המידע, וכך הם יכולים לטפל בנתונים מהר יותר ולבצע איזון אוטומטי – בלי התערבות אנשי התפעול".

"פתחנו את הנציגות שלנו בארץ, בראשות עמי אהרונוביץ', לפני חמש שנים", סיכם אייר, "וכיום יש לנו פה עשרות רבות של לקוחות גדולים, לרבות סטארט-אפים, הגנה בסייבר וגיימינג, ובהם – וויקס, פלייטיקה, פורטר ועוד. נגדיל את היקף ההשקעה בסניף הישראלי, במכירות וגם במו"פ. הנתונים צריכים להיות בראש סדר העדיפות של ההנהלה. הטיפול המעמיק בהם יסייע להפוך לארגון מבוסס נתונים, המנצלם טוב יותר לטובת העסק. הרחבנו את יכולות הטיפול בנתונים בזמן אמת, עם תמיכה בביצועים מהירים וטובים יותר – ביישומי בינה מלאכותית ולימוד מכונה, שדורשים כמויות אדירות של מידע ממערכות שונות בזמן אמת. אנו מפשטים את הארכיטקטורה המורכבת בהשוואה למסדי נתונים אחרים, ותומכים בשירותים מבוססי ענן, כולל תמיכה מלאה בקוברנטיס. המסר שלי למנמ"רים.יות פה הוא 'תחשבו על יעדי הארגון לעוד 5 שנים, לא לעוד חודש' – ואנו תומכים ביעדים העתידיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים