אוניברסיטת תל אביב עושה כבוד לאחד מוותיקי ההיי-טק הישראלי

הפקולטה לניהול על שם קולר באוניברסיטה חנכה אולם הרצאות על שם דני גולדשטיין, ממקימי פורמולה וממייסדי תעשיית התוכנה בישראל ● בכירים שהקריירה שלהם שזורה בזו של גולדשטיין הגיעו כדי לעשות כבוד

25/06/2023 15:54
דני גולדשטיין ז"ל, ממייסדי תעשיית התוכנה בישראל.

לפני ימים אחדים נחנך בפקולטה לניהול על שם קולר באוניברסיטת תל אביב אולם הרצאות על שמו של דני גולדשטיין ז"ל. גולדשטיין היה מוסמך הפקולטה ואף החל בה את לימודי הדוקטורט, אך עזב לטובת הקמת פורמולה שירותי תוכנה, שהוקמה ב-1981. ארבע שנים לאחר מכן, אחרי שאחיו של דני, גדי גולדשטיין, הצטרף, הוקמה פורמולה מערכות.

הטקס נערך בנוכחות בני משפחה, חברים ושותפים לדרך של גולדשטיין. פתח אותו פרופ' משה צבירן, עד לא מכבר דיקאן הפקולטה, והרוח החיה מאחורי פרויקט הנצחה זה. הוא סיפר על תקופת לימודיהם המשותפת בפקולטה, ציין אנקדוטות מתקופת הלימודים והעלה על נס את הידידות שהתפתחה ביניהם, לאורך יותר משלושה עשורים.

פרופ' משה צבירן פותח את האירוע.

פרופ' משה צבירן פותח את האירוע. צילום: דיוויד אסיא

גדי גולדשטיין – כאמור, אחיו של דני – דיבר בשם המשפחה. הוא אמר כי "דני אהב ללמוד, אהב להסביר, אהב להתעמק ואהב את תפקיד המנטור".

"בעולם מקביל, שבו לא היינו רעבים בילדותנו, ייתכן ואפילו סביר שהוא היה בוחר בקריירה באקדמיה", ציין, "אך החיים ניתבו אותו לכיוון אחר".

"הודבק לדני הכינוי 'פיננסייר'", אמר אחיו. "אבל הוא לא היה פיננסייר. הוא היה כל כך מוכשר, ורסטילי ואינטליגנטי, ולכן היטיב להבין גם בפיננסים. דני במהותו היה מהנדס, למען הדיוק מהנדס חברות. יש האומרים מהנדס חברה. ואת החברה הזו, פורמולה, הוא בנה כל כך טוב, עד שאנשים שהתחילו איתנו בדירת שלושה חדרים ברחוב יהודה הלוי בתל אביב לפני ארבעה עשורים יוצאים בימים אלה לפנסיה מאותה החברה".

שלט ההנצחה של דני גולדשטיין ז"ל באולם על שמו בפקולטה לניהול על שם קולר באונברסיטת תל אביב.

שלט ההנצחה של דני גולדשטיין ז"ל באולם על שמו בפקולטה לניהול על שם קולר באונברסיטת תל אביב. צילום: דיוויד אסיא

"אדם שנון, אינטליגנטי ושכל מילה שלו חצובה בסלע"

אחריו נשא דברים מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, שהיה בן טיפוחיו של גולדשטיין. או, כפי שהוא ציין, "מי שנתן לי את ההזדמנות של חיי כשמינה אותי למנכ"ל פורמולה שירותי תוכנה לפני 23 שנים".

"מנהל הוא אדם מאוד בודד, בטח מנהל צעיר שמייסד את פורמולה, יו"ר איגוד החברות הציבוריות, ה-ווינר ששמו דני. והוא קנה אותי", אמר גוטמן. "זכיתי לעבוד עם אדם שכל מילה שלו חצובה בסלע, אדם שלא צריך מולו הסכם כתוב, שזכיתי ממנו לגיבוי שאין שני לו, אדם משכמו ומעלה".

הוא הוסיף כי "אמרתי שמנהל הוא אדם מאוד בודד, אבל ליד דני מעולם לא חשתי את הבדידות הזו, בזכותו".

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: עידן גרוס

גוטמן המטיר שבחים נוספים על גולדשטיין: "דני היה שנון, אנליטי, חכם בצורה בלתי רגילה, במובן העמוק. הוא תמיד ראה כמה מהלכים קדימה והתעצבן שרק הוא רואה את זה. בדרך כלל הוא צדק. דני היה בעל חוש הומור ציני נדיר, אשף פיננסי ואיש תוכנה מעולה. הוא היה חסר סבלנות בצורה קיצונית, במיוחד לאנשים טיפשים, שאותם הוא לא סבל – והוא לא טרח להסתיר זאת. לדני היה לב של ג'נטלמן, שממנו נבעו החמלה והנאמנות המוחלטת שלו לאנשים שעבדו לצידו".

"לאחר שמכר את מניותיו בפורמולה", הוסיף, "המשכנו להיפגש באופן תכוף. התלמיד והמורה. התייעצתי איתו בהתלבטויות עסקיות, מקצועיות ואישיות. ידעתי שאזכה לאוזן קשבת בכל עת, שאזכה בעצה טובה וחכמה ממישהו שרוצה בטובתי. אהבתי אותו מאוד, ואני חושב שגם הוא אהב אותי".

לסיכום אמר גוטמן כי "תמיד אזכור את דני המענטש, המנטור שלי, זה שלפני 23 שנים הפקיד בידיי את פורמולה שירותי תוכנה ונתן לי את ההזדמנות של חיי. אמרתי לו את זה עוד בחייו. האולם הזה הוא עבורי הזדמנות צנועה לבטא, גם לאחר לכתו, את התודה העצומה שיש לי אליו. יהי זכרו ברוך".

בין הנוכחים הנוספים באירוע ניתן למנות את שי בייליס, גיל אגמון, עמי אראל, חלי בן נון, יקי דוניץ ודיוויד אסיא, מי שצילם חלק מהתמונות המופיעות בכתבה זו וממקימי מג'יק – חברת התוכנה הישראלית הראשונה שהונפקה בבורסה בניו יורק, בתחילת שנות ה-80'. מג'יק נרכשה על ידי פורמולה ב-1998, כחלק ממשוב מחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים