עסקת ענק לעזריאלי: חברת השרתים קומפאס תימכר ב-5.7 מיליארד דולר

קבוצת עזריאלי מחזיקה בשליש ממניות החברה, מה שאומר שהיא תרוויח מהעסקה 1.3 מיליארד דולר ● מניית הקבוצה נסקה בעקבות הדיווחים על העסקה והמסחר בה נפסק

נמכרת. קומפאס

קומפאס, חברת השרתים הקנדית שבה מושקעת קבוצת עזריאלי, תימכר תמורת 5.7 מיליארד דולר – כך אישרה הקבוצה היום (ג') אחר הצהרים. בהודעתה לבורסה לא צוין מי יקנה את החברה, אם כי על פי דיווחים בתקשורת הבינלאומית, מדובר בקרן ברוקפילד יחד עם בעלי מניות קיימים שלה, שירחיבו את השקעותיהם. הדיווחים על העסקה, עוד לפני שאושרו רשמית על ידי קבוצת עזריאלי, הביאו לקפיצה של יותר מ-10% בשער המניה שלה בבורסה בתל אביב ולהפסקת המסחר בה.

בהודעה לבורסה שפרסמה עזריאלי היא ציינה שהיום "הודיעו שותפיה בקומפאס כי התקשרו בהסכם למכירת אחזקותיהם בסכום המשקף לנרכשת שווי חברה של 5.7 מיליארד דולר, שהם כ-21 מיליארד שקלים, ושווי חברה נטו של כ-2.7 מיליארד דולר, שהם כ-10 מיליארד שקלים, וכי בהתאם למנגנון הקבוע בהסכם בעלי היחידות, החברה תצטרף ותמכור את אחזקותיה בקומפאס באותו שווי כאמור. כפי שנמסר לחברה, העסקה כפופה לתנאים מתלים של קבלת אישורים רגולטוריים".

"בכפוף להשלמת העסקה", ציינו בעזריאלי, "התזרים שינבע לחברה יעמוד על כ-880 מיליון דולר, שהם כ-3.2 מיליארד שקלים, לפני מס".

בחברה מעריכים שהעסקה תשפיע באופן מהותי על התוצאות העסקיות שלה. "ככל שהעסקה תושלם ותתקבל מלוא התמורה, העודף התזרימי לפני מס בגין השקעת החברה בקומפאס הינו בסך של כשני מיליארד שקלים, והרווח החשבונאי המשוער לפני מס הינו כ-1.3 מיליארד", נכתב.

קבוצת עזריאלי מחזיקה בכמעט שליש (32.5%) ממניות קומפאס, לאחר שקנתה חלק מהן לפני ארבע שנים ואת חלקן האחר מאוחר יותר, תמורת סך כולל של חצי מיליארד שקלים. זאת, אחרי שהיא סימנה את תחום הדאטה סנטרים כמנוע צמיחה משמעותי. השרתים מהווים כיום כחמישית מנכסי קבוצת עזריאלי. כעת, בטרם השלמת המכירה, הפעילות של קבוצת עזריאלי במגזר זה מבוצעת על ידי קומפאס ועל ידי החברה הבת גרין מאונטיין. עם השלמת המכירה היא צפויה להתבצע על ידי החברה הבת בלבד.

"אנחנו מממשים את אחזקותינו בקומפאס בתשואה מצוינת"

דנה עזריאלי, יו"רית קבוצת עזריאלי, אמרה כי "השקעתנו בקומפאס היוותה אבן דרך בכניסתנו לתחום הדאטה סנטרים, ובהזדמנות שנוצרה, ולאחר שבחנו חלופות שונות בקשר עם אחזקת מיעוט זו, בחרנו לממש את אחזקותינו בתשואה מצוינת. אני מאמינה במנוע הצמיחה המשמעותי הזה, והקבוצה תמשיך ותעמיק את פעילותה בתחום באמצעות גרין מאונטיין".

אייל חנקין, מנכ"ל הקבוצה, "מימוש אחזקות המיעוט שלנו בקומפאס משקף תשואה של פי 2.5 על ההשקעה, במחיר שהיווה הזדמנות מצוינת לחברה. מדובר בתשואה שקלית שנתית על ההשקעה של כ-40.4%, שצפויה להניב לקבוצה רווח של מאות מיליוני דולרים. ב-2021 נכנסנו לשוק האירופי, באמצעות רכישת מלוא האחזקות (100%) בגרין מאונטיין הנורווגית והרחבתה המשמעותית של פעילותה. התזרים הצפוי מהעסקה ישמש את החברה בפיתוח תחומי פעילותה השונים, המשך העמקת הפעילות בתחום וחיזוק נוסף לאיתנותה הפיננסית של הקבוצה. מדובר בהוכחה נוספת ליכולותיה של הקבוצה לזהות מנועי צמיחה ולהוציא אותם אל הפועל תוך יצירת ערך משמעותית לבעלי המניות שלה".

קבוצת אנשים ומחשבים תערוך ביום ד' בשבוע הבא, ה-28 ביוני, כנס שיעסוק בעולם הדאטה סנטרים, לרבות בשוק המקומי. לפרטים נוספים ולהרשמה לכנס לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים