לקראת יום הפליטים הבינלאומי

אירופה: אמזון תעסיק פליטים ומובילה יוזמה רחבה בנושא

הענקית מסיאטל תוביל את היוזמה, המשותפת למספר חברות רב-לאומיות, והתחייבה לשכור לפחות 5,000 פליטים בשלוש השנים הבאות באירופה ● בסך הכל החברות יעסיקו ויכשירו יותר מ-250 אלף פליטים ב-3 השנים הקרובות

מובילה קבוצת חברות שיקלטו מאות אלפי פליטים לעבודה באירופה. אמזון.

מחר (ג') חל יום הפליטים הבינלאומי. לקראתו, בישרה קבוצת ארגונים רב-לאומיים המובלת על ידי אמזון, ואשר כוללת בין היתר את הענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט ואקסנצ'ר, כי החברות מתחייבות לגייס ולהכשיר יותר מ-250,000 פליטים באירופה בשלוש השנים הקרובות.

ההצהרה השאפתנית הזו, שהוכרזה ערב יום הפליטים הבינלאומי בפסגת העסקים האירופית Tent European Business Summit, מייצגת את ההתחייבות העסקית המהותיות ביותר שנעשתה אי פעם כדי להקל על מצב הפליטים העולמי, כך על פי Tent Partnership for Refugees.

בין החברות שלקחו על עצמן את המשימה נכללים מותגים ידועים נוספים שאינם טכנולוגיים באופיים, כמו רשת מלונות הילטון, פפסיקו, אדידס או סטארבקס. באופן ספציפי, אמזון התחייבה להעסיק לפחות 5,000 פליטים, בעוד שהחברות הנוספות יתמקדו בהכשרת וגיוס 250 אלף עובדים בסך הכל, שהם פליטים אשר הגיעו אל יבשת אירופה.

לסייע להם להשתקע בהצלחה באירופה. פליטי מלחמת אוקראינה-רוסיה.

לסייע להם להשתקע בהצלחה באירופה. פליטי מלחמת אוקראינה-רוסיה. צילום: ShutterStock

המשבר הגדול באירופה: גם בשל פליטי מלחמת אוקראינה-רוסיה

ג'יי אופורי אגבוקה, האמון על תחום משאבי האנוש של אמזון בפעילותה העולמית, הדגיש בפני התקשורת שלא מדובר רק בהעסקה, אלא גם בתמיכה מקיפה המוצעת לפליטים, כולל סיוע בהוצאות משפט, ייעוץ, חונכות ותוכניות הכשרה, שמטרתן שיפור המיומנויות ורכישת שפה. אגבוקה הביעה גאווה במחויבות של החברה, המשקפת לדבריו את המסירות המתמשכת של אמזון לתמיכה בפליטים ברחבי העולם. לדבריו, המטרה היא לא רק לספק תעסוקה משמעותית אלא גם להבטיח שהפליטים יוכלו להצליח, כמו גם להמשיך לתרום ערך לחברה ולבנות עתיד בר קיימא לעצמם ולמקומות בהם הם נקלטים.

בנוסף לענקיות הארגוניות, גם סוכנויות כוח אדם מהגדולות בעולם, כמו מנפאואר ורנדסטאד, התחייבו לחבר כ-152,000 פליטים להזדמנויות תעסוקה. התחייבויות אלו משמעותיות במיוחד כאשר אירופה מתמודדת עם משבר הפליטים הגדול ביותר שפקד אותה מאז מלחמת העולם השנייה.

מיד לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר 2022, החלו מדינות באירופה להעניק סיוע הומניטרי מיידי בדמות מחסה, מזון ותמיכה רפואית לפליטי המלחמה. גדעון מלץ, מנכ"ל השותפות למען הפליטים של Tent, ציין כי דווקא השלב השני בקליטת פליטים הוא המכריע. הפליטים האוקראינים, כמו גם פליטים סורים או אפריקנים שהגיעו ליבשת בעבר, יתמודדו באירופה עם האתגר של מציאת עבודה, ולדבריו הם עלולים להיתקל בקשיים בהקשר זה, לכן היוזמה חיונית מאין כמותה.

ההתחייבויות של קבוצת החברות הענקית בהובלת אמזון מסמלת מאמץ קולקטיבי לטפל בבעיה זו על ידי מתן הזדמנויות עבודה והכשרה. חברות אלו שואפות למעשה להעצים את הפליטים, לתמוך בהצלחתם ארוכת הטווח ולתרום לעתיד מזהיר יותר עבור כל מי שאיתרע מזלו בחייו ונפגע מעקירה ממולדתו או ארצו בשל כך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים