מנכ"ל סיסקו ישראל הוא היו"ר החדש של לשכת המסחר ישראל-אמריקה

אורן שגיא מחליף בתפקיד את יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, שכיהן בו בחמש השנים האחרונות ● הלשכה מאגדת 300 חברות ישראליות ואמריקניות, ופועלת לשיתופי פעולה בין שתי המדינות

אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל ויו"ר לשכת המסחר ישראל-אמריקה.

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל בשמונה השנים האחרונות, מונה ליו"ר לשכת המסחר ישראל-אמריקה – כך החליט דירקטוריון הלשכה, שאישר את המינוי הבוקר (ה'). שגיא מחליף בתפקיד את מי שהחזיק בו בחמש השנים האחרונות – יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל.

שגיא הוא בעל ניסיון של קרוב לשלושה עשורים בענף ההיי-טק, והוא מכהן כחבר דירקטוריון בלשכת המסחר ישראל-אמריקה. הוא משמש כמנכ"ל סיסקו ישראל מ-2015 – תפקיד שאליו הוא מונה לאחר חמש שנים שבהן שימש מנהל אזורי למגזר הביטחוני בחברה. בתקופתו הכפילה החברה את כהיקף עסקיה בארץ. לשגיא תואר ראשון במשפטים ותואר ראשון במנהל עסקים מאוניברסיטת רייכמן, והוא חבר רשום בלשכת עורכי הדין. לפני שהחל לעבוד בענף ההיי-טק הוא שימש כעו"ד המתמחה בקניין רוחני ובדיני חברות.

לשכת המסחר ישראל-אמריקה נוסדה ב-1965, והיא מאגדת 300 חברות מישראל ומארצות הברית, בתחומים מגוונים. ללשכה קשרים קרובים עם הממשל האמריקני ועם ממשלת ישראל, לקידום הכלכלות של שתי המדינות ושיתופי הפעולה ביניהן.

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל והיו"ר היוצא של לשכת המסחר ישראל-אמריקה.

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל והיו"ר היוצא של לשכת המסחר ישראל-אמריקה. צילום: נדב כהן יונתן

בלשכה מונים בין הישגיו הבולטים של גרטי כיו"ר שלה הקמת מערך לשיתוף פעולה ישראלי-אמריקני בתחום הבריאות, טיפול מוצלח בביורוקרטיה הכרוכה בהנפקת ויזות לישראלים, והקמת תשתית שמקדמת פעילות של חברות ישראליות בחו"ל על פי רגולציית ESG, שמסדירה את האופן שבו על החברות לדווח לרשויות האמריקניות, ותיכנס לתוקפה בתחילת השנה הבאה.

עודד רוז, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-אמריקה, אמר כי "בתקופתו ובהכוונתו של גרטי, הלשכה עברה להתמקד בתכנים רחבים, שמביאים ערך רב לחברותיה. היא עוסקת במגוון תחומים חוצי תעשיות, כגון קיימות, אחריות חברתית, הכשרות, ובעולמות הבריאות, המיסוי ותחומים נוספים שמעסיקים את החברות האמריקניות והישראליות החברות בלשכה. כמו כן, היא פועלת ליצירת קשרים בין ישראל לארצות הברית בתחומים חדשים. אנחנו בטוחים שתחת הנהגתו של שגיא, הלשכה תעמיק ותרחיב את מגוון עיסוקיה, ותוסיף ותחזק את הקשרים הכלכליים והמסחריים ואת שיתופי הפעולה בין ישראל לארצות הברית – הגדולה והחשובה בידידותיה".

שגיא אמר לאחר בחירתו לתפקיד כי"ללשכת המסחר תפקיד מרכזי ומשמעותי בפיתוח ובקידום שיתוף הפעולה המסחרי-כלכלי של ישראל ואמריקה, ובהאצת החדשנות, תוך כניסה לתחומי עשייה חדשים. אני סמוך ובטוח כי לשכת המסחר תמשיך להוות פלטפורמה בעלת השפעה רבה ליצירת שיתופי הפעולה והשקעות הדדיות. לגרטי הייתה תרומה עצומה בחיזוק קשרי המסחר ובקידומם".

גרטי ציין כי "שגיא מוביל פעילויות עסקיות ומעורב בפעילויות חברתיות שלא רק משנות את פניה של ישראל, אלא גם מחזקות את היחסים בינה לבין ארצות הברית. בחמש השנים האחרונות שינינו את פניה של הלשכה, חיזקנו את תרומתה ליחסים הכלכליים והמסחריים עם ארצות הברית, וחיזקנו את מעמדה ואת יתרונה היחסי של התעשייה הישראלית. אני ממשיך לשרת את לשכת המסחר כחבר מועצת המנהלים, ולהוסיף לתרום לחיזוק שיתופי הפעולה בתחומי הפעילות השונים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים