"זוהי אחת מתקופות השינוי הטכנולוגי הכי משמעותיות בתעשייה"

"הטכנולוגיות משנות את התעשייה המסורתית ללא הכר, בפרט עם המטאוורס והמעבר למתכונת של תוכנה כשירות", כך אמר ג'ים הפלמן, מנכ"ל PTC

ג'ים הפלמן, מנכ"ל PTC.

"כל שיבוש יוצר הזדמנויות חדשות, ואנחנו נמצאים באחת מתקופות השינוי הטכנולוגי הגדולות ביותר שאני זוכר שעוברות על חברות תעשייתיות. הטכנולוגיות משנות את התעשייה המסורתית ללא הכר, בפרט עם המטאוורס והמעבר למתכונת של תוכנה כשירות (SaaS)", כך אמר ג'ים הפלמן, מנכ"ל PTC.

הפלמן דיבר בכנס LiveWorx של החברה, שנערך לפני ימים אחדים בבוסטון. הכנס חזר להתקיים באופן פיזי ועם קהל, והגיעו אליו יותר מ-6000 משתתפים, לשלושה ימים של חדשנות דיגיטלית. הפלמן שיתף בנאומו פרטים מעניינים רבים על המגמות האחרונות בתחומי ניהול הייצור (PLM) והשירות (SLM), העיצוב שנעזר במחשב (CAD) ושאר תחומי הפעילות של PTC. בלטו בדבריו עולמות המטאוורס וה-SaaS.

הוא ציין שהחברה בניהולו ממשיכה להתפתח באופטימיזציה של שירות האפטר-מרקט של מוצרי מחזור חיים ארוך. הפלמן הסביר למה הכוונה במה שהחברה מכנה "מטאוורס תעשייתי": "המונח מטאוורס עשוי לרמוז לחלק מהשומעים משחקים צרכניים או אפליקציות חברתיות, אבל PTC עבדה קשה במשך שנים כדי ליישם אותו בעולם התעשייתי". בסרטון ההדגמה של היכולת הזו, שהוצג באירוע, נראה טכנאי שטח עם טלפון סלולרי או טאבלט, סורק/מצלם את הקונסולה שאותה הוא צריך לבדוק ומאתר תקלה, ועל המחשב של הטכנאית-מומחית שיושבת במשרד מופיע מודל תלת ממדי של אותה קונסולה, שבאמצעותו היא מדריכה את טכנאי השטח איך פותרים את התקלה.

המעבר הקונספטואלי ל-SaaS

עוד שינוי חשוב באופי העבודה של PTC הוא עדות להתקדמות הגדולה של חברות "מסורתיות" יותר כמוה והמעבר הקונספטואלי – מחשבתי ומהותי – לתוכנה כשירות. "אנחנו עוזרים לחברות התעשייתיות המובילות לנוע במהירות ובזריזות רבה יותר כדי ליצור חוט שני דיגיטלי לאורך מחזור החיים המלא של המוצר, על מנת שיוכלו להיות יעילות יותר, ברות קיימא ותואמות", אמר הפלמן. "ההתמודדות עם השינוי באקלים של הלקוחות והצרכנים הוא על ידי מעבר ל-SaaS".

"חברות שיש להן צורך במהירות גוברות על כל השאר", ציין. כוונתו היא ל-"חברות השעון המהיר", כמו סטארט-אפים, שמקבלים את הרעיון למוצר הרציני הראשון שלהם ורוצים להוציא אותו לשוק בזמן הגעה קצר עד כמה שניתן, ולכל מי שנמצא בשווקים שנעים במהירות, שלא יכול לסבול האטה של התהליכים.

הפלמן חשף סוד ידוע כשסיפר שבעוד שלקוחות אוהבים את הערך העסקי של שימוש בטכנולוגיה הכי חדישה, רובם לא אוהבים את "הטיפול וההאכלה" המתמידים שהיא דורשת מהם. הם רק רוצים להשתמש בתוכנה, בלי להיכנס לקרביים שלה או להבין באמת איך היא עובדת. "מתכונת SaaS היא לא רק קלה יותר, אלא גם מספקת יתרונות חדשים וחשובים. זוהי דרך הרבה יותר מהירה להתחיל לעבוד, כי המערכת כבר פועלת. המשתמשים תמיד מצוידים בגרסה העדכנית ביותר, ללא שדרוגים או תיקונים", אמר. הוא הוסיף כי מדובר במתכונת "דמוקרטית", מכיוון שאין משמעות לוותק של העובד, לתנאים המוקדמים או לחומרה שבה הוא מצויד: "המודל של תוכנה כשירות לוקח את שיתוף הפעולה לשלב הבא, מכיוון שניתן לעבוד על אותם הנתונים בו זמנית, במקום לבדוק ולעבוד באופן פרטי על הנתונים העדכניים ביותר.

כאן מגיעה סגירת מעגל עם תחילת הכתבה, כשהפלמן מספר על הנקודה שבה החליטו ב-PTC להתרכז בתוכנה כשירות: "הגענו להבנה לגבי העניין הזה אחרי אירוע ה-LiveWorx הפיזי האחרון, כשהגענו למסקנה שברור שהעתיד של התעשייה שלנו עומד להיות SaaS. זה הוביל אותנו לרכוש את און-שייפ ב-2019 ואת ארנה (Arena) שנה לאחר מכן. און-שייפ וארנה הן הדוגמאות הטובות ביותר שלנו לכוח של התוכנה כשירות". לדבריו, PTC התקדמה מאוד בתחום בזמן הקורונה, כשהעולם עבר לעבודה מרחוק ולשיתופי פעולה שנשענו על תוכנות, גם בתחום התעשייתי.

הכנס של PTC עסק השנה בנושאים נוספים רבים, כמו חבילת התוכנות CREO ונושא הקיימות, שיש לו מקום חשוב באג'נדה של החברה. על כך – בכתבות הבאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים