מכה למטא: האיחוד האירופי קנס את החברה ב-1.2 מיליארד יורו

הסיבה: החברה העבירה מידע של משתמשי פייסבוק מאירופה לשרתים בארצות הברית ● מדובר בקנס הכי גבוה שהאיחוד השית בנושא, והוא עומד על יותר מחצי מיליארד יורו מהשיא הקודם ● מטא צפויה לערער

הפרה את הפרטיות - ותשלם סכום עתק. פייסבוק (או, יותר נכון, מטא).

מטא ספגה היום (ב') מכה, לאחר שהרגולטור באיחוד האירופי החליט לקנוס את החברה בסכום של 1.2 מיליארד יורו, שהם 1.3 מיליארד דולר. זאת, אחרי שהיא העבירה מידע אישי של משתמשי פייסבוק משטח האיחוד לשרתים בארצות הברית. יש לציין שהמידע שהועבר נוגע למשתמשי פייסבוק בלבד ולא למשתמשים בפלטפורמות האחרות של מטא, כגון ווטסאפ ואינסטגרם.

הקנס הושת על מטא בהתאם ל-Signature data privacy law, הידוע גם כרגולציית הגנת הנתונים. בהודעת הוועדה נמסר כי הקנס ניתן בעקבות חקירה שביצעה ועדת הגנת הדאטה של אירלנד.

במסגרת ההחלטה, הוועדה הורתה למטא להשעות את העברת הדאטה מאירופה לשרתים בארצות הברית בתוך חמישה חודשים, ולהפסיק כליל את ההליך, ואת האחסון של הנתונים של המשתמשים האירופיים שם, בתוך חצי שנה.

"העברות שיטתיות, חוזרות ונשנות ומתמשכות של מידע"

יו"רית הוועדה, אנדריאה ג'לינק, אמרה כי "מדובר בהפרה חמורה מאוד של התקנות, מאחר שהיא נוגעת להעברות שיטתיות, חוזרות ונשנות ומתמשכות" של מידע. היא ציינה ש-"יש לפייסבוק מיליוני משתמשים באירופה ומכאן שמספר העברות הדאטה גדול מאוד. הקנס חסר התקדים מהווה אות ברור לארגונים שלפיו להפרות מאסיביות של הרגולציה יש השלכות מרחיקות לכת".

מדובר בקנס הגדול ביותר אי פעם שהוועדה להגנת הנתונים באיחוד האירופי מטילה, והוא גדול בהרבה מהקנס הגדול ביותר הקודם, שהוטל ב-2021 על אמזון ועמד על 746 מיליון יורו.

"יכולת חיונית לעבודת רשת האינטרנט"

מטא מסרה בתגובה כי הוועדה בודדה אותה מאלפי חברות אחרות שמבצעות מהלכים דומים, ומעבירות גם הן מידע על אזרחים של האיחוד האירופי לשרתים מחוצה לו. על פי החברה, "היכולת להעביר דאטה בין מדינות חיונית לעבודת רשת האינטרנט. אלפי עסקים וארגונים אחרים נשענים על היכולת להעביר נתונים בין אירופה לארצות הברית על מנת לפעול ולספק שירותים שאנשים משתמשים בהם מדי יום".

בהודעת מטא נכתב כי היא "תערער על ההחלטה, כולל על הקנס הלא מוצדק והלא הכרחי, ותפעל לביטול הצווים דרך בית המשפט. זוהי החלטה שמהווה תקדים מסוכן למספר האינסופי של חברות אחרות שמעבירות דאטה מאירופה לארצות הברית".

יש לציין שזו לא הפעם הראשונה שבה הרשויות באירופה קונסות את מטא. למעשה, הרשות האירית – שכאמור, הקנס הנוכחי הוא תוצאה של חקירה שהיא ביצעה – כבר קנסה את החברה מאז סתיו 2021 בסכום של קרוב למיליארד דולר בגין הפרות של הפרטיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים