אחרי יותר מ-18 שנים: יואב וינברג פורש מתפקיד מנכ"ל אמת מחשוב

עדיין לא נקבע מתי הפרישה תבוצע בפועל ומי יחליף אותו ● אמת מחשוב הציגה תוצאות מצוינות לרבעון הראשון של השנה

יואב וינברג, יו"ר משותף של הייפר גלובל.

יותר מ-18 שנים אחרי שהחל לכהן כמנכ"ל אמת מחשוב, החברה מסרה היום (ב') כי המנכ"ל שלה, יואב וינברג, הודיע על רצונו לעזוב את התפקיד. עדיין לא נקבע מתי הוא יעזוב אותו בפועל ומי יהיה מחליפו.

וינברג נכנס לתפקיד מנכ"ל אמת מחשוב באוקטובר 2004. בתקופתו הוא הוביל צמיחה משמעותית בחברה – תוצאה של שלל מהלכים אסטרטגיים שהיא הוציאה לפועל. בין היתר, היא ביצעה בתקופתו כמה מיזוגים ורכישות, נכנסה לתחומי הענן, הדיגיטל והתוכנה, והקימה לפני כ-10 שנים את חטיבת ה-OEM שלה. בשנה שעברה אירע פיצול באמת מחשוב, ופעילות ה-OEM הועברה לחברה החדשה שהוקמה, הייפר גלובל. וינברג הוביל גם את מכירת השליטה באמת מחשוב לקרן פימי, שבוצעה בתחילת 2021 תמורת סכום של 450 מיליון שקלים. מאז, השווי של אמת מחשוב והייפר גלובל, שהתפצלה ממנה לאחר הרכישה, הלך וצמח.

עליות בולטות בהכנסות וברווחיות

לצד ההודעה על עזיבתו של וינברג, אמת מחשוב פרסמה היום תוצאות עסקיות טובות לרבעון הראשון של השנה: מהדו"חות הכספיים עולה כי החברה רשמה עלייה דו ספרתית בהכנסות וזינוק של יותר מפי שניים ברווח.

בעוד שההוצאות הרבעוניות של החברה רשמו ברבעון זינוק של 44.4% ל-372.4 מיליון שקלים, ההכנסות שלה צמחו ב-45% ל-390.5 מיליון. העלייה בהכנסות נובעת הן מגידול אורגני והן בגלל איחוד תוצאות של חברות שנרכשו. הרווח הנקי האמיר יותר מפי שניים ל-11.7 מיליון שקלים.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות זינקו ב-46.7% ל-330.1 מיליון שקלים, הרווח הגולמי גדל ב-30.3% ל-59.8 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 15.3%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 20.9% ל-41.8 מיליון שקלים והרווח זינק ב-59.7% ל-18.1 מיליון – תוצאה בעיקר של הגידול האורגני בהכנסות. ה-EBIDTA גדל ב-42.2% ועמד על 25.4 מיליון שקלים.

אמת מחשוב הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-3.5 מיליון שקלים.

וינברג סיכם את הרבעון באומרו כי "הצגנו תוצאות חזקות ויש מגמה חיובית בפעילות החברה, חרף אתגרי המקרו של התקופה. אנחנו מעודדים מהביקושים הגדלים למוצרינו בשני מגזרי הפעילות, כאשר ברבעון זה הצגנו גידול משמעותי בפעילות האורגנית של מגזר התשתיות, לצד עלייה במגזר התוכנה. במקביל, החברה זכתה בפרויקטים חדשים בסקטורים הממשלתי והעסקי, שאת ביטויים נראה החל מהשנה ועד ל-2025".

הוא הוסיף ש-"נמשיך להתמקד בחיזוק מנועי הצמיחה של החברה, לרבות תחומי הענן והסייבר, ואנחנו מאמינים שהיכולות הקיימות שלנו וקשרינו האסטרטגיים וארוכי הטווח עם הלקוחות ממצבים את אמת מחשוב עם יכולת טובה למימוש אסטרטגיית הצמיחה שלה בשנים הקרובות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נעמן בורי.

    אין עוד אנשים כמוך. דרך צלחה איש יקר.

  2. אלירן

    איש חכם שרואה את המצב במדינה. רואה שהממשלה הנוכחית עם הנאשם בראשה מובילה את המדינה לקטסטרופה... הוא לא רוצה שיהיה לו חלק בכך.

אירועים קרובים