פרסום ראשון

יחידות התקשוב של הממשלה יעברו לקריית היי-טק חדשה בי-ם

הקריה תוקם בשנים הקרובות בהר חוצבים ותהיה פרושה על פני 150 אלף מ"ר ● איציק עוזר, מנהל הפיתוח העסקי ברשות לפיתוח ירושלים, מספר על כך בראיון לרגל יום ירושלים

יארח את יחידות התקשוב של הממשלה. הר חוצבים.

יחידות התקשוב של משרדי הממשלה יעברו בתוך כמה שנים לקריית היי-טק חדשה, שתוקם באזור התעשיה הר חוצבים בירושלים – כך אמר איציק עוזר, מנהל הפיתוח העסקי ברשות לפיתוח ירושלים, בראיון לאנשים ומחשבים לרגל יום ירושלים, שהחל הערב (ד').

לדברי עוזר, "מדובר באחד המהלכים המשמעותיים ביותר בתחום ההיי-טק והחדשנות בירושלים, שיגדיל משמעותית את מספר המועסקים בענף בעיר". מדובר בשטח של 150 אלף מ"ר, שירכז את יחידות התקשוב הממשלתיות – הן אלה שנמצאות בתוך משרדי הממשלה השונים, שמטבע הדברים נמצאים בעיקר בירושלים, והן אלה שנמצאות מחוץ להם, במקומות שונים בארץ.

הוא ציין שהמכרז לבניית הקריה יצא בקרוב, ושהצפי הוא שהבנייה תסתיים בתוך 4-5 שנים.

"ההשפעה של המשבר על ההיי-טק בירושלים – מינורית"

כיום מועסקים בירושלים 22 אלף עובדי היי-טק, בלא פחות מ-650 חברות שפועלות מהעיר. הבירה, בניגוד למה שיש מי שחושבים, ממשיכה להיות אזור משיכה לחברות, שבוחרות להקים באזורים שונים של העיר מרכזי פיתוח ושירותים – ולא רק בהר חוצבים או בגן הטכנולוגי במלחה.

עוזר אמר שעד כה, המשבר בהיי-טק לא השפיע באופן משמעותי על הענף בירושלים. "לא ראינו כאן גלי פיטורים או סגירה של חברות, מעבר למה שקורה באופן שוטף, ואפשר לומר שההשפעה של המשבר על אזורי ההיי-טק בבירה היא מינורית", אמר. יתרה מזאת, ציין, גם חברות שהודיעו שהן מתכננות לעבור לבירה לא שינו את תוכניותיהן. כך, למשל, ביונטק חתמה באחרונה עם עיריית ירושלים הסכם להקמת מפעל לפיתוח ולייצור חיסוני MRNA, אלפא טאו מדיקל מתכננת לבנות בעיר מפעל ייצור שיעסיק 100 עובדים, וחברות טק גדולות כמו אפל ממשיכות בהיערכות להקמת פעילות בירושלים.

איציק עוזר, מנהל הפיתוח העסקי ברשות לפיתוח ירושלים.

איציק עוזר, מנהל הפיתוח העסקי ברשות לפיתוח ירושלים. צילום: דוד סקורי

עם זאת, עוזר ציין שכמו במקומות אחרים, בחמש השנים האחרונות חל גם בירושלים קיטון משמעותי בהקמת חברות היי-טק חדשות. "הסיבה לכך היא שהחברות הרב לאומיות הגדולות מציעות תנאי שכר גבוהים, והן מגייסות את כוח האדם האיכותי – מה שמשפיע על כל השוק", אמר.

יש לציין שתחום הביוטק בולט בירושלים במידה רבה בגלל הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית ובתי החולים הגדולים בעיר: הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים (שהוא בית חולים אוניברסיטאי) ושערי צדק. אלה גורמים לכך שהבירה ממשיכה להיות אבן שואבת לחוקרים ולסטודנטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים