תעשייה 4.0 מאפשרת להגביר מעריכית פרודוקטיביות, חוסן וזריזות

כך לדברי עופר ינקו, מנהל מכירות ושותפים עסקיים בנוקיה אינטרפרייז, שהרצה על ההיבטים השונים בנוגע לדור הנוכחי של הטכנולוגיות בתוספת הצצה אל עתיד, בכנס Industry 4.0 - תעשייה חכמה 2023, שהתקיים אתמול (א')

עופר ינקו, מנהל מכירות ושותפים עסקיים בנוקיה אינטרפרייז.

"בעידן בו טלפונים שימשו לשיחות וקצת מסרונים, נוקיה הייתה זו שחיברה אנשים. כיום, בעידן הנוכחי של החברה, נוקיה מאמינה שהיא זו שיוצרת את הטכנולוגיה שעוזרת לעולם לעבוד ביחד. כלומר, אנו יוצרים טכנולוגיה אשר מעבר לכך שהיא מחברת בין אנשים, היא גם מחברת מערכות ומאפשרת לדברים לעבוד טוב יותר. זה מתחבר באופן ישיר לכל מה במעטפת של מה שמוגדר כתעשייה 4.0", כך אמר עופר ינקו, מנהל מכירות ושותפים עסקיים, נוקיה אינטרפרייז, בכנס Industry 4.0 – תעשייה חכמה 2023.

הכנס, שנערך אתמול (יום ב') בהפקת אנשים מחשבים באולמי לאגו שבראשון לציון, בהנחייתו של אילן אלתר, יו"ר ועדת התכנים ומנכ"ל אלתרנט, הפגיש זו הפעם השביעית מקצועני תעשייה לאירוע שהתמקד בדור הנוכחי של הטכנולוגיות עם הצצה אל העתיד.


צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"התועלות של תעשייה 4.0 היא בכך שהיא גם מביאה תובנות מהעסק שלכם עם התאמות ושינויים המגיעים מהמפעל עצמו. הכוונה לאפשר שהתובנות המתקבלות יוכלו לפתוח חלון תיקונים ידוע מראש, וכך לא תהיה השבתה של פס הייצור, וזה כמובן מעלה את השרידות ומשפר מאוד את זמן העבודה המלא של המפעל. הדבר, כמובן, גם תורם למוניטין בעיני הלקוחות שלכם", אמר ינקו בהרצאה שלו תחת הכותרת 'יצירת ערך עסקי באמצעות דיגיטציה ופתרונות תעשייה'.

ינקו הסביר כי בשביל זה המפעלים צריכים להשלים את תהליך ההמרה הדיגיטלית שלהם, ולטענתו נוקיה ממוקמת בדיוק במקום הנכון. "עם קישוריות שמציעה ביצועים גבוהים, אנו יכולים להאיץ את ההמרה הדיגיטלית ולהביא לידי ביטוי את היתרונות של תעשייה 4.0 ושל המטאברס התעשייתי עבור ארגונים וממשלות. על ידי ניצול הכוח של רשתות חכמות, עסקים יכולים להגביר את הפרודוקטיביות, החוסן והזריזות באופן מעריכי – ועדיין למצוא דרכים חדשות להשיג את יעדי הקיימות שלהם. ושלא יהיה ספק, קיים שיפור של 24% בפריון במפעלים שעברו המרה טכנולוגית לפי נתוני המכון לייצור מתקדם, שפורסמו באפריל 2023", טען ינקו.

אילו תמורות היא מביאה איתה? תעשייה 4.0.

אילו תמורות היא מביאה איתה? תעשייה 4.0. צילום: ShutterStock

"נוקיה יודעת לתת מענה מלא, עם פתרונות לכל שרשרת הערך"

"היתרון שלנו הוא בעצם העובדה שאנחנו מספקים פתרון בכל הרמות", הוא הוסיף. "זה מתחיל ברמת הקישוריות הרשתית, שיכולה להיות רשת 4G/5G פרטית, או סיבים אופטיים והשילוב שביניהם, ועד לרמה האפליקטיבית. כך שלמעשה, נוקיה יודעת לתת מענה מלא, עם פתרונות לכל שרשרת הערך ללקוח מעבר לרמת הקישוריות או הדיגיטציה".

נוקיה, כך הוא סיפר, מספקת רשתות פרטיות כולל שרידות מלאה למאות לקוחות, כולל לקוחות תעשייתיים בעולם ודואגת לרציפות עסקית ותפעולית. "ועוד נושא חשוב הוא הקיימות. נוקיה היא מהבודדות שמייצרת בעצמה את הרכיבים של הציוד שלה מרמת הסיליקון, מהבסיס, עד רמת כל המכשיר כולו – למשל ליבת הרשת – וזאת על מנת להבטיח שהמוצרים יהיו חסכוניים בצריכת החשמל, ובזאת לאפשר לקהל הלקוחות לעבוד תחת תקנון של פיתוח ותפעול ירוק ולאפשר אף להם חיסכון בחשמל ובעלויות היצור", אמר יאנקו.

מה חברה יכולה לצפות לקבל משימוש במה שמציעה סביבת התעשייה 4.0? מעבר לתובנות, מדובר פה ביעילות, ציין ינקו. לדבריו זה "קודם כל להבין היכן אנחנו פועלים יותר נכון והיכן אנחנו עושים את זה פחות נכון, ואם אנחנו יכולים לחזות תקלות מראש. בסופו של דבר המטרה היא לחזק את הביטחון במערכת ואת בהמשכיות העסקית של החברה/המפעל. ומכיוון שבסופו של דבר השורה התחתונה היא מה שחשוב, כי אנחנו לא עובדים בשביל לעבוד, התובנות מפס הייצור ומהמפעל כולו עוזרות לשפר את האיכות וההתייעלות בטווח הארוך וזה מוביל לשיפור הפריון".

אבל הכל ממתחיל ונגמר, הוא טען, בכך שהחברה עומדת על הרגליים הנכונות. "חשוב מאוד לבחור תשתית מתאימה, כזו שתיתן מענה לא רק לצרכים המיידיים, אלא אנחנו צריכים לנסות להסתכל את העתיד, מספר שנים קדימה. אנחנו לא רוצים שהתשתית תהיה רק לעכשיו, כי כך היא יכולה בקלות להפוך לצוואר בקבוק בעתיד, וגם הלא כל כך רחוק, ותמנע מהארגון את ההתפתחות הטכנולוגית שלו".

"נוקיה יודעת לתת מגוון פתרונות, מרשתות פרטיות, רשתות IP, אופטיקה ועוד. נוקיה גם בנתה לאורך השנים שיתופי פעולה ואקוסיסטם של התעשייה הרלוונטית, הכוללת אינטגרטורים, שותפים בעולם התדר ועוד, כי הבינה שבסופו של דבר הלקוח רוצה לראות תוצאות ולתשתית יש חשיבות רבה מאוד בתרומה לכך", סיכם ינקו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים