אפל לקראת דור המעבדים הבא: בוחנת שבבי M3 Pro עם תריסר ליבות

הליבות נחלקות ל-שש ביצועיות ו-שש יעילות - אותו מספר של ליבות ביצועיות כמו ב-M1 Pro וב-M2 Pro, אבל בתוספת שתי ליבות יעילות לעומת הדור הקודם, שהוא בפני עצמו הוסיף שתי ליבות על הדור הראשון של מעבדי אפל

תיכנס השנה למירוץ ה-GenAI, ובענק. אפל.

בעוד שוק המחשוב נושא עיניו אל ההשקות הקרובות של מחשביה של אפל – כולל מחשב Mac Pro ראשון עם מעבד קנייני של החברה ולא של אינטל – מהנדסי החברה כבר עובדים במרץ על הבדיקות של מעבדי הדור הבא, השלישי של מעבדי ה-M הקנייניים. אלה אמורים להיות מושקים לקראת סוף 2023 או בתחילת 2024. המחשבים הראשונים שיגיעו לשוק עם מעבדי ה-M3, כך לפי ההערכות, הם דגמים של iBook.

הפרטים שנחשפו בינתיים מתייחסים ל-M3 Pro, שאמור להגיע לשוק עם 12 ליבות עיבוד, מהן שש ליבות ביצועיות ו-שש ליבות יעילות. מדובר באותו מספר של ליבות ביצועיות כמו ב-M1 Pro וב-M2 Pro, אבל עם תוספת של שתי ליבות יעילות לעומת הדור הקודם, שהוא בפני עצמו הוסיף שתי ליבות על הדור הראשון.

בקרוב יגיע השבב הבא. השבבים הקודמים ששחררה אפל. M2 Pro ו-M2 Max.

בקרוב יגיע השבב הבא. השבבים הקודמים ששחררה אפל. M2 Pro ו-M2 Max. צילום: אפל

אותה עלייה יש גם בהיבט של הליבות הגרפיות. ה-M3 Pro יגיע עם שתי ליבות גרפיות יותר, לעומת הדור השני ועם ארבע ליבות יותר לעומת הדור הראשון, ובסך הכל עם 18 ליבות גרפיות.

השיפור המשמעותי הוא בכמות זיכרון ה-RAM שבו יתמוך המעבד. לעומת 32 גיגה-בייט לכל היותר בשני הדורות הראשונים, בדור הנוכחי כבר תהיה תמיכה ב-36 גיגה-בייט.

ה-M3 Pro ייוצר בליתוגרפיה של 3 ננו-מטר, נכון לעכשיו רק ב-TSMC. החברה מקווה שההשקה הקרובה, ולאחר מכן המחשבים שיהיו מבוססים על M3, יצליחו להוציא אותה מהבור אליו נכנסה כמו יצרניות המחשבים האחרות – ובמקרה הספציפי של ירידה בהיקף 31% במכירות מחשבים ברבעון הראשון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים