מבצע מגן וחץ: שיא בתעבורת האינטרנט בישראל

נפח הגלישה עלה בכמעט 20% ביומיים האחרונים, כתוצאה מההתעניינות במבצע של צה"ל ברצועת עזה ובחצי גמר האירוויזיון, שבו השתתפה הנציגה הישראלית, נועה קירל

התעניינות רבה של הגולשים במבצע מגן וחץ.

תעבורת האינטרנט בישראל רושמת שיאים, עם עלייה ממוצעת של כמעט 20% בנפח הגלישה ביומיים האחרונים – כך דיווח היום (ה') איגוד האינטרנט הישראלי. העלייה היא תוצאה של ההתעניינות של הגולשים הישראליים במבצע מגן וחץ, שעורך צה"ל ברצועת עזה, ובחצי גמר האירוויזיון, שהתקיים שלשום בהשתתפות הנציגה הישראלית, נועה קירל – שעלתה לגמר.

באיגוד מציינים ששיאי הגלישה נרשמו סביב השעה 22:00 ביום ג' וסביב השעה 20:30 אתמול. יש לציין שבימים של מתיחות ביטחונית ניכרת עלייה בהתעניינות בחדשות ואנשים עושים שימוש רב יותר באפליקציות שנותנות התראות על ירי טילים, כגון זו של פיקוד העורף. כמו כן, היו צופים שבחרו לצפות בשידור חצי גמר האירוויזיון באפליקציית כאן BOX של תאגיד השידור הישראלי, שמיועדת לטלוויזיות חכמות.

הנתון שפרסם איגוד האינטרנט נלקח ממחלף האינטרנט הישראלי (IIX – Israeli Internet eXchange) שהוא מפעיל, שמאפשר גישה הדדית וניתוב פנים מדינתי בין כלל ספקיות האינטרנט בארץ.

ד"ר אסף וינר, סמנכ"ל רגולציה ומדיניות באיגוד האינטרנט אמר כי "רוב צריכת התוכן החדשותי והבידורי של הישראלים נעשית כיום דרך האינטרנט. לא מדובר רק באתרי אינטרנט, אלא גם באפליקציות ובשירותי הסטרימינג הישראליים השונים, דוגמת סלקום TV, פרטנר TV וסטינג. באופן כללי, וגם בלי קשר לאירועים הביטחוניים, תנועת האינטרנט בישראל נמצאת בעלייה מתמדת מכיוון שיותר אנשים צורכים את התוכן דרך שירותי סטרימינג ואינטרנט. ועדיין, גם אם מחשבים את הגידול הקבוע בתעבורת האינטרנט בישראל, ראינו עלייה חריגה במהלך הימים האחרונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים