"הנזק של הממשלה להיי-טק צריך להדיר שינה מכל אזרח"

"את השלכות פעולות הממשלה מרגישים ביתר שאת בהיי-טק, אבל כל אזרח ישראלי ירגיש אותן" - כך מגיבים במחאת ההיי-טקיסטים לדו"ח של רשות החדשנות, שהזהיר מפגיעה חריפה של המצב הפוליטי-חוקתי על הענף

אחת ההפגנות של ההיי-טקיסטים נגד התוכנית המשפטית של הממשלה.

"הנזק שממשלת נתניהו וסמוטריץ' גרמה להיי-טק ולכלכלה הישראליים לאחר חמישה חודשים בלבד צריך להדיר שינה מכל אזרח ישראלי, ללא הבדל של עמדה פוליטית או מגזר", כך מסרו אנשי מחאת ההיי-טקיסטים בתגובה לדו"ח החריף שרשות החדשנות פרסמה הבוקר (ב').

הרשות הממשלתית הגישה לשר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, אזהרה חמורה, שלא לומר חסרת תקדים, לגבי מצבו של ההיי-טק הישראלי – לאור המשבר הכלכלי העולמי, ובמיוחד לאור אי הוודאות שיוצר המצב הפנימי בישראל. לדבריהם, המצב הפוליטי והכלכלי כאחד משפיעים לרעה על ההיי-טק הישראלי, עם חברות סטארט-אפ שנמצאות בסכנת סגירה, תשואות שליליות של המניות של החברות הישראליות וסכנה שהענף המקומי יבודד משאר העולם.

אנשי הרשות ממליצים לממשלה להעביר מיידית את החוק לעידוד תעשיות ידע, שתקוע בקריאה ראשונה עוד מהכנסת הקודמת; לעדכן ולהפעיל את מסלולי רשות החדשנות באופן שמותאם לאתגרי המימון הגדלים של חברות הסטארט-אפ הישראליות; ולעדכן תמריצים לעידוד השקעות בהיי-טק ולהגדלת חלקו היחסי של ההון המקומי בהן.

"רק גניזת חוקי ההפיכה יכולה להציל את ההיי-טק"

התגובות לדו"ח של רשות החדשנות לא איחרו לבוא. השר אקוניס ציין כי המצב מחייב את הממשלה לפעול במהירות. לדבריו, "העובדה שההאטה בהשקעות ההון בתעשיית ההיי-טק היא בינלאומית ונמשכת כשנה לא מונעת ממשרדי האוצר, החדשנות והכלכלה לבצע שורה של פעולות שישמרו ויחזקו את ההיי-טק כקטר של הכלכלה הישראלית".

ממחאת ההיי-טקיסטים נמסר כי "אלה כבר לא רק אזהרות. את השלכות פעולות הממשלה מרגישים ביתר שאת בהיי-טק, אבל כל אזרח ישראלי ירגיש אותן ביומיום כאשר יצומצמו תקציבי הביטחון, התשתיות, הבריאות והחינוך".

"לפני ששר האוצר ותומכי ההפיכה יגיבו שוב שכותבי הדו"ח לא מבינים בישראל ובכלכלה", ציינו, "נזכיר שהפעם זו זרוע ממשלתית שקבעה כי סיבת הפגיעה היא ניסיון ההפיכה המשפטית, שיצרה אי ודאות קיצונית למשקיעים. רק גניזת חוקי ההפיכה יכולה להציל את ההיי-טק והכלכלה הישראליים".

ח"כ אורית פרקש הכהן, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה הקודמת, הגיבה לדו"ח בציוץ בחשבון הטוויטר שלה, שבו היא כתבה: "כמה עצוב. רשות החדשנות מתריעה בנתונים מדאיגים. כשרת החדשנות פעלתי לשלב עוד אוכלוסיות ולחזק את ההיי-טק, שהיה בשגשוג של כל הזמנים. (הדו"ח הנוכחי מעיד על – י"ה) עוד קורבן של החקיקה המשפטית, שפוגעת בתעשייה הכי אסטרטגית של כלכלת ישראל".

מי שלא צייצו תגובה כלשהי לדו"ח הם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', וראשי האופוזיציה, יאיר לפיד ובני גנץ.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבטן יוסף

    מעודדים בעלי לעזוב את הארץ ולבסוף נתניהו אשם במצב. קצת אמינות לא תזיק.

  2. זיו

    אולי לשם דיוק נגדיר שזה הנזק של ההייטק להייטק. אין לזה שום קשר לממשלה. אלה הכל צעדים פוליטיים של מנהלי הייטק שחושבים שיש לערבב פוליטיקה בכל דבר, או שדעתם הפוליטית בכלל מעניינת את מישהו, אבל אין להם שום עכבה לדחוף את דעתם הפוליטית לגרונות של כולנו, בין אנחנו מסכימים איתם, או לא.

    1. זיו

      רק לשם הבהרה: אני לא הצבעתי לגועליציה הנוכחית. אני גם לא תומך בה.

אירועים קרובים