דרופבוקס תפטר 500 עובדים; סוגרת את מרכז הפיתוח בישראל

המרכז, שעסק בפיתוח כלי פרודוקטיביות, ייסגר וכל עובדיו יפוטרו ● מדובר בחלק מקיצוץ של 16%, או 500 עובדים, בכוח האדם הגלובלי של החברה

מצמצמת אפשרויות. דרופבוקס.

דרופבוקס הודיעה בסוף השבוע כי תפטר 500 עובדים, שמהווים 16% מכוח האדם הגלובלי שלה. במסגרת זאת, היא תסגור את מרכז הפיתוח שלה בתל אביב ותפטר את כל 50 עובדיו, שרובם מהנדסים.

המרכז הישראלי הוקם על בסיס הרכישה של ענקית האחסון את קלאוד און ב-2015 תמורת כ-100 מיליון דולר. הוא עסק בפיתוח כלי פרודוקטיביות, ומאז הקמתו ניהלו אותו שלושה מנכ"לים: מאיר מורגנשטרן, יונתן סרוסי, שפרש לאחר פחות משנה וחצי, ויעל קרן.

בפוסט שפרסם דרו היוסטון, מנכ"ל דרופבוקס, באתר החברה הוא לא ציין היכן בדיוק יבוצעו הפיטורים. אולם, בדרופבוקס הודו בסגירת המרכז וציינו כי "עם זאת, נמשיך לספק את מוצרי החברה ולשרת את הלקוחות באזור".

המנכ"ל מסביר: למה קיבלתי את ההחלטה הקשה?

בהודעתו כתב היוסטון כי "בראש ובראשונה, אני מכיר באימפפקט שיש להחלטה שלי על עובדי דרופבוקס ועל בני משפחותיהם, ואני לוקח אחריות מלאה עליה ועל הדרך שהובילה אותנו אליה".

"אמרתי בעבר שהעסקים שלנו יציבים ורווחיים", ציין. "אז מדוע אנחנו צריכים לקבל את ההחלטה הזאת? מה השתנה? ראשית, בעוד שהעסקים שלנו אמנם רווחיים, הצמיחה שלנו הואטה. חלק מזה נובע מההגעה של העסקים הקיימים שלנו לבגרות וחלק מהרוחות הנושבות באחרונה בעולם, עקב ההאטה הכלכלית וההשפעה שלה על לקוחותינו, ובתורם – על עסקינו. כתוצאה מכך, כמה השקעות שבעבר החזרנו ומעבר לכך כבר אינן יציבות".

"שנית, ויותר מזה", המשיך היוסטון, "עידן ה-AI סוף סוף הגיע. במשך שנים האמנו שה-AI ייתן לנו יכולות על וישנה את עבודת הידע לחלוטין. אנחנו בונים את החברה לקראת העתיד הזה במשך זמן רב, כפי שהפייפליין של המוצרים שלנו לשנה הקרובה יעיד".

הוא טען כי עומדות בפני דרופבוקס "הזדמנויות גדולות מבעבר, אבל כך גם הצורך שלנו להעריך את המצב בדחיפות. בשנים האחרונות, ה-AI תפס את הדמיון של העולם והרחיב את השוק של מוצרים המבוססים עליו בצורה מהירה יותר מאשר מי מאיתנו יכול היה לדמיין. אולם, הוא לכד גם את תשומת הלב של המתחרים שלנו, שרואים רבות מאותן הזדמנויות".

"בעולם אידיאלי, היינו מעבירים עובדים מקבוצה אחת לשנייה", הוסיף היוסטון. "עשינו זאת היכן שהיה אפשר. אולם, השלב הבא של הצמיחה שלנו דורש ערבוב שונה של כלים, בפרט ב-AI ובפיתוח מוצרים בשלב מוקדם (ובמילים אחרות, הוא דורש יותר בינה מלאכותית ופחות עובדים בני אנוש – י"ה). הבאנו בשנים האחרונות טאלנטים נהדרים כדי לעשות זאת, ונצטרך יותר".

"אמיתות כואבות" נוספות

המנכ"ל ציין כמה "אמיתות כואבות", לדבריו, נוספות: השקעות שנראו מבטיחות ואכזבו, וכאלה אחרות שבהן "לא ביצענו באופן עקבי, או לא ניהלנו את הביצועים, בצורה הדוקה כפי שהיינו צריכים. לכן, החלטנו לבצע באזורים אלה קיצוץ נרחב יותר בהוצאות, על מנת לשחרר כספים להשקעות בצמיחה העתידית שלנו".

"אני מאוד מצטער על ההחלטות האלה. אנחנו צריכים להיפרד מעובדים בדרופבוקס שהם שחקנים קבוצתיים בעלי ערך, שתרמו לחברה רבות", הוסיף.

היוסטון פנה לעובדים והתחייב ש-"נעשה את מה שאנחנו יכולים כדי לדאוג לכם" במהלך הפיטורים ואחריהם. כך, העובדים המפוטרים יקבלו משכורת על 16 שבועות לאחר פיטוריהם, פלוס שבוע נוסף על כל שנה של עבודה בדרופבוקס; העובדים בארצות הברית ובמדינות נוספות שבהן זה אפשרי יקבלו ביטוח בריאות לחצי שנה נוספת; המפוטרים יוכלו לשמור אצלם את המכשירים של החברה שיש ברשותם; והחברה תעניק להם שירותי השמה ללא תשלום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יותם

    אני מתנתק מהתוכנה ומספיק לשלם. מקווה שגם אנשים אחרים יעשו כך

אירועים קרובים