שלוש שנות מאסר לעובד לשעבר שגנב מאפל 17 מיליון דולר

ד'ירנדרה פרסאד, שהועסק בחברה במשך עשור, ידע, במסגרת תפקידו, כיצד היא פועלת כדי למנוע הונאות - וניצל זאת לטובתו ● בנוסף לעונש המאסר, הוא ישלם לאפל ולמס ההכנסה האמריקני מעל 27 מיליון דולר

האמריקנים מוצפים בשכמותן. מתקפות הונאה.

עובד לשעבר של אפל נשפט בסוף השבוע לשלוש שנות מאסר, לאחר שהודה כי גנב מהחברה יותר מ-17 מיליון דולר, בתרגיל הונאה. בנוסף לישיבה בכלא, הוא ישלם לה ולמס ההכנסה של ארצות הברית סכום כולל של מעל 27 מיליון דולר.

העובד, ד'ירנדרה פרסאד בן ה-55, הועסק על ידי אפל במשך 10 שנים, בין 2008 ל-2018. ברוב התקופה הוא עבד כקניין במחלקת שירותי האספקה שלה. כתב האישום נגדו הוגש במרץ בשנה שעברה. התובע הכללי של המחוז הצפוני בקליפורניה האשים אותו בכך שהוא ניצל את תפקידו כקניין והשתמש במידע פנימי של חברת הענק, שנוגע לשיטות שהיא מפעילה כדי למנוע הונאות, על מנת להסתיר את פעילותו העבריינית.

בהודעת התובע הכללי נכתב כי "במסגרת תפקידו, פרסאד קיבל כלים על מנת לקבל בעצמו החלטות שמיטיבות עם המעסיקה שלו. הוא בגד באמון הזה והשתמש לרעה בכוח שלו כדי להעשיר את עצמו על חשבון המעסיקה שלו". פרסאד עשה זאת על ידי כך שהעביר לעצמו תגמולים בסך של מאות אלפי דולרים (ובמצטבר, כאמור, 17 מיליון דולר – י"ה), כמשכורות וכבונוסים.

פרסאד הורשע על בסיס הודאתו בנובמבר האחרון בשני אישומים – האחד של קונספירציה לביצוע הונאה במייל ובאלחוט, והשני של קונספירציה להונות את ארצות הברית. בהתאם להסכמה שהשיג עם התביעה, הוא ישלם לאפל את 17.4 מיליון הדולרים שאותם גנב בתוספת 1.9 מיליון דולר למס ההכנסה האמריקני, בגין המיסים שהוא לא שילם על ההכנסות שלו ממעשה ההונאה. כמו כן, הוא חויב לשלם סכום של 8.1 מיליון דולר במזומן. הסכומים הללו מתווספים לנכסים בשווי של 5.5 מיליון דולר שהרשויות כבר חילטו ממנו. לאחר שישוחרר מהכלא, פרסאד יהיה בהשגחה למשך שלוש שנים נוספות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Niro

    קיבל כגמולו כמו שצריך...אני מניח שבארץ עם עורך דין טוב + היה יוצא שידו על העליונה.

אירועים קרובים