גרטנר: היקף ההכנסות מיישומים ארגוניים בתצורת SaaS יעלה השנה על 8.5 מיליארד דולרים

על פי נתוני חברת המחקר, מדובר בעליה של 14.1% בהשוואה לשנת 2009, בה עמד ההיקף על 7.5 מיליארד דולרים ● גרטנר מעריכה, כי שיעור היישומים שיסופקו כתוכנה במתכונת שירות, מבין כלל היישומים הארגוניים בשוק, יעלה ליותר מ-16% ב-2014, בהשוואה למעט יותר מ-10% ב-2009 ● שרון מרץ, מנהלת מחקר בגרטנר: "החששות הראשוניים לגבי אבטחה, זמני תגובה וזמינות שירות הצטמצמו בארגונים רבים"

10/08/2010 14:04

היקף ההכנסות העולמי בשוק היישומים הארגוניים שמסופקים כתוכנה במתכונת שירות (SaaS, ר"ת Software as a Service), עתיד להסתכם בשנת 2010 ביותר מ- 8.5 מיליארד דולרים – כך על פי פי חברת המחקר גרטנר (Gartner). המדובר בעליה של 14.1% בהשוואה לשנת 2009, בה עמד ההיקף על 7.5 מיליארד דולרים.

גרטנר מדווחת, כי שיעור היישומים שיסופקו כתוכנה במתכונת שירות, מבין כלל היישומים הארגוניים בשוק, יעלה ליותר מ-16% ב-2014, בהשוואה למעט יותר מ-10% ב-2009. בשנים 2009 ו-2010, חלק משמעותי מההתמקדות של הענף בתוכנה במתכונת שירות ובמודלים נוספים של אספקה מרחוק עבר למיחשוב ענן – מושג רחב היקף שמייצג את שכבת היישומים של ארכיטקטורת הענן ואשר SaaS היא רק אחת הגרסאות שלו.

בגרטנר מעריכים, ש-75% מהיקף האספקה של תוכנה במתכונת שירות יכולים להיחשב כיום כשירותי ענן, וכי השיעור עשוי לעלות עד 2014 על 90%, נוכח ההבשלה של מודל התוכנה במתכונת שירות וההתמזגות עם מודלים אחרים של שירותי ענן.

"הפופולאריות של התוכנה במתכונת שירות גברה בחמש השנים האחרונות באופן משמעותי, והחששות הראשוניים לגבי אבטחה, זמני תגובה וזמינות שירות הצטמצמו בארגונים רבים, נוכח ההבשלה של עסקי התוכנה במתכונת שירות והמודלים של המיחשוב, ונוכח האימוץ הנרחב יותר", אמרה שרון מרץ, מנהלת מחקר בגרטנר.

לדבריה, "היקף השימוש והמערכות האקולוגיות שהקימו הספקיות לפי דרישה מוסיפים להתפתח, ומגוון השירותים – עסקיים וטכנולוגיים – מתרחב. נוספים תפקודים אנכיים, בעלי אופי ספציפי, ומעמד הקהילות של השותפים והרוכשים מתחזק. למרות שבשנת 2009 ניכרה מידה מסוימת של היחלשות, בשל הצמצומים בכוח האדם, הרי שההכנסות של רוב הספקיות של התוכנה במתכונת שירות צמחו אפילו בתקופת המיתון הכלכלי, דבר שמוכיח, כי הרוכשים אימצו את המודל. אנו צופים, כי עד שנת 2014 ימשיך קצב הצמיחה של התוכנה במתכונת שירות לעלות על זה של כלל השוק".

על פי נתוני גרטנר, פתרונות ה-SaaS בולטים מאוד בפלח השוק של היישומים לניהול קשרי לקוחות. כך, ב-2009, הם היו אחראים לקרוב ל-24% מכלל ההכנסות בשוק ה-CRM. בפלח השוק של יישומי CRM ניכר במידה רבה יותר האימוץ של התוכנה במתכונת שירות על ידי כלל השוק, כאשר לפי תת-פלח השוק, נע שיעור ההכנסות מ-11% לקרוב ל-40% מכלל ההכנסות מתוכנה. בשנת 2010 עתיד שיעור ההכנסות מתוכנה במתכונת שירות להגיע ל-26% מכלל ההכנסות בפלח השוק של יישומי CRM.

"התמונה בשוק יישומי CRM לפי דרישה מוסיפה להתפתח ולהבשיל, כאשר הזמינות של פתרונות תוכנה במתכונת שירות והשימוש בהם הופכים לנפוצים יותר", אמרה מרץ. "התחרות הגוברת בשוק ותשומת הלב הגוברת מצד ספקיות הענק מחזקות את הלגיטימיות של המודל לפי דרישה, מצמצמות את החששות הראשוניים של רבים באשר לאבטחה ולזמינות, ומשפרות את ההתקבלות של התוכנה במתכונת שירות כמודל בר קיימא לאספקה של שירותי מיחשוב לארגונים".

מתעניין במיחשוב ענן? הירשם לכנס CloudCon של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים