מגדל השלימה פרויקט להסבת סביבות קיימות לפתרונות מבוססי נוטניקס

מערך ה-DMZ ומערך ה-VDI פועלים כעת במגדל ביטוח באמצעות פתרונות נוטניקס ● היקף הפרויקט: מיליוני שקלים

יגאל אהרונוביץ', מנהל תחום תפעול ותשתיות במגדל.

חברת הביטוח מגדל השלימה באחרונה פרויקט להטמעת מערכות נוטניקס כתשתית עבור מערכי ה-DMZ (רשת המפרידה בין הרשת הפרטית המוגנת לבין הרשת הציבורית) וה-VDI (תחנות עבודה וירטואליות) שלה. הפרויקט החל בספטמבר האחרון והיקפו עומד על מיליוני שקלים.

בסביבת ה-DMZ הוקם מערך של עשרות שרתים וירטואליים שפועלים על גבי פלטפורמת ה-Hyperconverged (HCI) של נוטניקס, כולל שכבת הווירטואליזציה AHV. השרתים הווירטואליים פועלים על גבי שרתים של HPE. כמו כן, שולב פתרון המיקרו-סגמנטציה Nutanix Flow לצורך אבטחת המידע, תוך הגנת הגישה התקשורתית על בסיס מיקרו-סגמנטציה, שמאפשרת לייצר חוקי הגנה על תעבורה פנימית וחיצונית עבור כלל השרתים הווירטואליים בפתרון, ומכך ליישם רמת אבטחה גבוהה, גם כזו תוך רשתית.

במקביל, מגדל ונוטניקס ביצעו, כאמור, פרויקט להקמת תשתית למערך ה-VDI. בשלב הראשון משמשת פלטפורמת ה-HCI של נוטניקס כתשתית למאות עמדות קצה וירטואליות של החטיבה הטכנולוגית במגדל, בשני האתרים, ליצירת יתירות. המהלך הוא חלק מאסטרטגיה שהחלה בתקופת הקורונה להעביר יותר עובדי מגדל לעבודה עם עמדות עבודה רזות, שמאפשרות לעבוד במשרד או מרחוק בצורה פשוטה וקלה. הפתרון של נוטניקס משולב עם מערכת ה-VDI של סיטריקס על גבי שרתי HPE.

הפרויקט – חלק מיישום אסטרטגיית ענן תחילה

"מגדל מאמצת בשנים האחרונות את אסטרטגיית ענן תחילה, שבמסגרתה היא נמצאת בתהליך העברה של יישומים ותשתיות לענן, מתוך נכונות עסקית, תפעולית ואבטחתית. במקביל, החברה מעבירה את כלל המחשבים בה לתחנות עבודה רזות, באמצעות VDI", אמר יגאל אהרונוביץ', מנהל תחום תפעול ותשתיות במגדל. "מתוך אסטרטגיית Dual Vendor, לאחר שנים ארוכות שעבדנו במגדל עם ספק מרכזי לתשתיות הווירטואליות, החלטנו לשלב ספק נוסף, ובכך להגדיל את התחרות ביניהם ולהימנע מהסיכון הטמון בקשר עם ספק אחד בלבד. מבין האופציות הקיימות שבחנו, בחרנו את נוטניקס עבור פרויקט זה".

לדברי אהרונוביץ', "הפלטפורמה של נוטניקס והפתרונות שלה פשוטים ומהירים מאוד להתקנה והפעלה. היא מספקת אבטחה, יציבות ושרידות ברמה גבוהה, ופועלת ללא תקלות, כפי שנדרש מגוף פיננסי דוגמת מגדל. בנוסף לכך, נוטניקס מציעה עלויות והסכמי רישוי אטרקטיביים אל מול המתחרים". הוא ציין גם את ההיענות הגבוהה של הצוות של החברה לבקשות ולצרכים של מגדל.

על יישום ה-VDI עם הפתרון הנבחר אמר אהרונוביץ': "צוות המפתחים והטכנולוגיה שעובד כיום עם ה-VDI מהמשרד או מהבית גילה שעל אף הדרישות הגבוהות שלהם מהמערכות, הביצועים לא נפגעו, ובנוסף הם זוכים לרציפות עסקית ברמה גבוהה – המחשבים זמינים בכל רגע נתון והמפתחים יכולים לנהל בעצמם את הגיבוי והשחזור. מגדל השיגה חסכון רב בשטח פיזי, ברכש מחשבים ובתחזוקת המחשבים. החזר ההשקעה ב-VDI ובמעבר למחשוב רזה ברור לחלוטין. התוכנית של מגדל היא להעביר את כלל העובדים של החברה לעבוד במודל VDI, כך שבסוף התהליך כולם יעבדו עם מחשוב רזה – באון-פרם או בענן".

"בהמשך", ציין, "נרצה לבחון את הפלטפורמה של נוטניקס כתשתית ל-OpenShift של רד האט, וכן כאופציה לבסיסי הנתונים הגדולים במגדל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים