מה קרה כש-AI יוצרת הפכה את בכירי הטק – שהם גם עשירי תבל – לעניים?

האמן ההודי גוקול פילאי שיתף תמונות שנוצרו בידי בינה מלאכותית, במטרה לנסות להציץ אל עולם מדומיין שבו מאסק, גייטס וצוקרברג - מהאנשים העשירים בעולם כיום - היו הופכים לפתע לחסרי כל החיים ברחובות הודו

העשירים ש"התענו". מייסד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרברג; יזם הטק המפורסם אילון מאסק; ןהמייסד השותף של מיקרוסופט לשעבר, ביל גייטס.

נראה שהבינה המלאכותית הג'נרטיבית כובשת את העולם, וכמובן שתוצאות "פועלה" מציפות גם את המדיה החברתית. התחום החדשני מובל כידוע בידי OpenAI והכלים שפיתחה, ChatGPT ו-DALL·E בין השאר, אבל יש בו עוד ועוד פיתוחים ממקורות רבים ומגוונים. וכעת, כחלק מחוזקותיה של ה-AI במתכונתה החדשנית, היא מסוגלת לאפשר לנו לחזות בוויזו'אלים שיכולנו עד כה רק לדמיין בראשנו.

הכלים הללו אמנם הפכו לנחלת הכל, אבל מה קורה כשאמנים מקצועיים עושים בהם כעת שימושים, ועוד כדי להעביר מסר? ובכן, התוצאות מרתקות וממגנטות מאין כמותן.

האמן ההודי גוקול פילאי נעזר דווקא בכלי ששמו Midjourney – תוכנת בינה מלאכותית יוצרת – ועשה בו שימוש כדי לספק לכולנו מבט על כמה מהאנשים העשירים בעולם כיום, מרביתם מהתחום הטכנולוגי. אלא ש-פילאי לא רצה להראות את מושאי העבודות שלו ושל ה-AI כפי שהם – אלא כעניים מרודים החיים ברחובות הודו.

האמן שיתף באחרונה בחשבון האינסטגרם שלו שבע תמונות שמראות כיצד היו המולטי-מיליארדרים המייסד השותף של מיקרוסופט לשעבר, ביל גייטס; מייסד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרברג; מייסד ויו"ר אמזון, ג'ף בזוס; וכמובן יזם הטק המפורסם אילון מאסק – לו היו חיים בשכונות עוני וסלמס בארצו.

בין הדמיות שנבחרו על ידי פילאי לככב בסדרה נכללו גם מוקש אמבאני, המחזיק ב-48% ממניות ענקית האחזקות ההודית רילאיינס, בה הוא גם מכהן כמנכ"ל; היו"ר ובעל המניות הגדול ביותר של ברקשייר האת'וויי, וורן באפט; וכן של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gokul Pillai (@withgokul)

איך מגיבים המשתמשים?

האמן העניק לסדרת התמונות את שמו של הסרט ההודי Slumdog Millionaires, וזכה לשלל תגובות ושיתופים, כמו גם לכמה כתבות שדיווחו על התוצאות המרשימות של הניסוי שערך להוריד את אנשי האלפיון העליון אל העם.

בין המגיבים על השיתוף הייתה הסכמה על כך שהתמונות נראות אמיתיות למדי, ואילו מגיב אחד אף הרהיב לקבוע שהיחיד שנראה עשיר גם כעני הוא מאסק, מנכ"ל החברות טוויטר, טסלה, בורינג, SpaceX, נוירלינק ואחרות.

מגיב אחר טען שלמרות ההפיכה לעניים שביצעה בחבורה ה-AI, עדיין ניתן "לראות את הביטחון שלהם על פניהם".

בנוסף ציין אחד המגיבים, בהקשר לכלי הבינה המלאכותית שאיתו עבד פילאי, כי "Midjourney באמת מפחידה, אם אתה חושב איך אנשים מרושעים שרוצים להתנקש בדמות של מישהו ישתמשו בזה. כאמן זה מרגש אותי אבל בהסתכלות אל העתיד זה מפחיד אותי".

האפיפיור – לבש או לא לבש מעיל פאפר?

היכולת של ה-AI הג'נרטיבית לייצר תוכן ויזואלי מופרך אך משכנע היא משהו שהרשתות החברתיות רק מתחילות להתמודד עימו. מרבית המשתמשים עדיין מאמינים למראה עיניהם, אם הם רואים אימג' בסגנון צילום.

לפני כמה ימים נפלו רבים בפח של יצירות נוספות של אותה תוכנה, Midjourney, שכללו את תמונתו של האפיפיור פרנציסקוס הקדוש לבוש במעיל פאפר מוגזם, נפוח ולבן. רק מאוחר יותר הסתבר לרבים כי הצילום לכאורה, הוא פשוט עוד "תרמית" מגזרת הבינה המלאכותית הג'נרטיבית.


השאלה שנותרת תלויה באוויר בינתיים היא מה יקרה אם או כשכולם יאמינו לאימג' כלשהו, שנניח יזעזע אותם או שיפיץ פייק ניוז דרמטי – למשל ששליט כלשהו נרצח – בלווית "תמונה מהאירוע" מבלי שהיוצר יספר כלל שמדובר בעוד יצירת AI מדומיינת. נותר רק להמתין לבאות ולגלות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים