גיאורגיה מציעה לחברות ישראליות להעביר אליה פרויקטי מיקור חוץ

ד"ר איתן לסרי, מנכ"ל חברת אתגר, נפגש עם ראשי הממשל שם ושמע על הרצון שלהם להגביר את שיתוף הפעולה עם ישראל בתחומי הטכנולוגיה והאקדמיה

מימין לשמאל: ד"ר איתן לסרי, מנכ"ל חברת היזום העסקי אתגר, עם מ"מ שר הכלכלה הגיאורגי, אירקלי אנד.

ממשלת גיאורגיה רוצה לעלות על מפת המדינות שמזמינות חברות היי-טק ישראליות לעבור אליהן ולבצע אצלן פרויקטי מיקור חוץ, כמו שעשו לפניה מדינות אחרות במזרח אירופה ובמערבה.

בחודש הבא צפויה להגיע לישראל משלחת של נציגי מוסדות אקדמיים וחברות טכנולוגיות, כדי לקדם שיתופי פעולה עם ישראל, כך עולה מפגישה שערך בסוף השבוע שעבר ד"ר איתן לסרי, מנכ"ל חברת היזום העסקי אתגר, עם מ"מ שר הכלכלה הגיאורגי, אירקלי אנד, ועם יו"ר רשות החדשנות והטכנולוגיה של גיאורגיה, אבטנדיל קסרדז. כמו כן נערכה פגישה עם מישה בטיאשווילי, נשיא אונירסיטת BTU הגיאורגית, לשעבר שר החינוך של גיאורגיה, ועם סגניתו, רקטורית האוניברסיטה.

מעוניינת בשיתופי פעולה עם ישראל. אונירסיטת BTU הגיאורגית.

מעוניינת בשיתופי פעולה עם ישראל. אונירסיטת BTU הגיאורגית. צילום: יח"צ חברת אתגר

הגיאורגים מעוניינים לפתוח מרכזי הדרכה ופעילות מיקור חוץ יחד עם הישראלים, ובמקביל הממשלה מתכננת מתן הטבות להכשרה ותעסוקה של עובדי הטכנולוגיה המקומיים. הממשלה הגיאורגית כבר הקצתה לצורך העניין שטחים להקמת תשתיות טכנולוגיות ופיזיות בעיר קוטאסי – השנייה בגודלה במדינה.

לדברי ד"ר לסרי, הגיאורגים רואים בשת"פ עם ישראל המשך לחיזוק היחסים בין שתי המדינות, וזאת בהמשך לביקורו של שר החוץ, אלי כהן, בגיאורגיה.

יצויין כי בחודשים האחרונים, מספר מדינות באירופה והבלקן מחזרות אחרי חברות היי-טק ישראליות, בין היתר על רקע המחסור החמור בעובדים בענף וגם על רקע המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, שענף ההיי-טק מוביל אותה.

נזכיר כי בחודש שעבר ביקרה משלחת של 80 מנהלים ואנשי עסקים מישראל בעיר טירנה בירת אלבניה על מנת לבחון אפשרויות השקעה שם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים