פרופ' שעשוע: ייתכן שנצטרך להוציא את פעילות מובילאיי מישראל

מייסד ונשיא החברה הזהיר מפני השלכות התוכנית המשפטית ואמר כי "אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב שבו אנחנו יוצאים החוצה, ובישראל יישאר רק גרעין" ● מובילאיי מכחישה: "אנחנו ישראלים ונישאר ישראלים"

פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי.

האם מובילאיי בדרך להוציא את הפעילות שלה מישראל בגלל התוכנית המשפטית של הממשלה? לפי דברים שאמר בשיחות סגורות מייסד ונשיא החברה, פרופ' אמנון שעשוע, ושפורסמו אמש (ב') בחדשות 12, התשובה לכך עלולה להיות חיובית. לעומת זאת, לפי הודעה שמובילאיי פרסמה בתגובה, זה לא יקרה.

על פי הדיווח, פרופ' שעשוע – מהדמויות הבולטות בהיי-טק הישראלי, שיקבל על כך ביום העצמאות את הקרוב את פרס ישראל – הזהיר מפני השלכותיה של התוכנית על המשק ועל החברה שהוא ייסד. "זאת קטסטרופה", הוא צוטט. "גם מובילאיי, על 3,200 עובדיה, עלולה לצאת מישראל. קיבלנו רמזים שאם האיחוד האירופי יראה שיש פגיעה בדמוקרטיה, לא נוכל להחזיק יותר מידע של משתמשים כאן".

פרופ' שעשוע הסביר כי "המשמעות היא שאי אפשר להחזיק עובדים בישראל. נצטרך הרבה יותר עובדי פיתוח בחו"ל. זה אומר שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב שבו לאט לאט כל החברה יוצאת החוצה ובישראל יישאר רק גרעין. זה נזק אמיתי, שאי אפשר יהיה לתקן אותו. האיחוד האירופי הוא ספינה שברגע שמזיזים אותה – קשה להחזיר בחזרה".

בתגובה לפרסום טענה מובילאיי שהיא "לא שקלה ולא שוקלת לצאת מישראל. מובילאיי נולדה ישראלית ותישאר ישראלית".

מובילאיי היא אחת החברות הוותיקות בהיי-טק הישראלי: היא נוסדה ב-1999 והקימה את מרכז המו"פ הראשון שלה ב-2004. החברה נמכרה לאינטל ב-2017 בעסקת ענק בסך של 15.3 מיליארד דולר. אם היא אמנם תוציא, בסופו של דבר, את הפעילות שלה לחו"ל, היא תצטרף לחברות היי-טק ישראליות אחרות שהתוכנית המשפטית של הממשלה הניעה אותן לבצע מהלכים. בין היתר, וויז הודיעה כי תוציא בעקבות התוכנית את מרבית הכספים שלה מישראל, וכך גם כמה קרנות הון-סיכון, ובמרכזן פאפאיה גלובל של עינת גז. כמו כן, מאז שהממשלה הכריזה על התוכנית, סטארט-אפים רבים שנוסדו על ידי ישראלים נרשמים בחו"ל ולא בארץ.

תגובות

(17)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאיר

    כל מנהל/בעלים של כל חברה השוקלת להעביר פעילות החברה לחו"ל עקב הרפורמה המשפטית המתגבשת, מצביע על התנהלות אנרכיסטית ואנטי דמוקרטית.

  2. ישראלי

    פרופסור שעשוע, אל תתן לשמאל הקיצוני לשבש את דעתך. אם תעיין היטב בסעיפי הרפורמה תגלה שאין שם אפילו בדל של הליכה לדיקטורה כפי שמשקרים השמאל הקיצוני במצח נחושה. הם גם הולכים לגופים באיחוד האירופי כדי לשכנע אותם שלא ישקיעו בישראל. תמשיך להיות ציוני טוב, תמשיך להשאיר את החברה בישראל ותשכנע את המשקיעים בחו"ל שכל מה שמוכרים להם אנשי שמאל קיצוני הוא שקר וכזב.

    1. נתי

      האם גם יוצאי המ.מ ומתנדבי יחידה 8200 והטייסים במילואים הם אנרכיסטים שמאלנים ? או סרבנים? טול קורה מבין עיניך .

  3. galitdol

    שתוציא את מובילאי מישראל. אתה רק עושה באלאגן כמו תינוק שרוצה תשומת לב.

  4. ד"ר זיגמונד פרוייד

    שעשוע הנכבד! עם כל ההישגים שלך, *הכספיים במיוחד*, אין זה מפחיד אם תעבור למדינה אחרת, בה תוכל להשיא משואות כפי שאתה רוצה. עלה והצלח !!!!

    1. Nick Rabin

      מר שעשוע. אתה כלל לא משעשע עים ההצהרות ה ט.....יותר שלך.

    2. דני ידעני

      התגובה של שעשוע לא נכונה בגלל שמנסים לחזק את הדמוקרטיה ולא להפך , וגם אם נגיד לשיטתו, שבאירופה ישנו את צורת עבודה עם ישראל בגלל מהלכים של הממשלה, זאת תגובה מופרזת שיותר דומה לאפקט הפרפר מאשר הבנה בתהליכים, כמעט כמו להגיד שאם יעלו מליון עולים מרוסיה הכלכלה תיקרוס וההיטק יעזוב את ישראל. ידוע לכולם שקרה בדיוק להפך הכלכלה רק התחזקה.

  5. אבירם

    עוד אחת מהודעות הנדסת התודעה שמנסים לייצר במדינה . שמאל שמנסה להרוס את המדינה עד היסוד . על פניו אף אחד לא מצליח ויודע להסביר את השינויים ואיך זה בכלל קשור לפעילות כזו או אחרת . בושה וחרפה לאנשים שקיבלו מהמדינה את כול הכלים להצליח ובסופו של יום יורקים לצלחת ממנה הם אכלו עד לא מזמן . תתבישו לכם .צבועים !!!

    1. יעקב

      כל מה שאמרת יכול היה להיות נכון אם נעשה ללא טריגר חיצוני, קרי "רפורמה משפטית". מכיוון שזו תגובה לארוע, מבלי להתייחס אליו בפירוש, דבריך ריקים ופוגעניים.

    2. אזרח מודאג

      כל הכבוד פרופסור שעשוע על פועלת בישראל. השרשת למשפחתיך ציונות אמיתית. וכן לעובדים. אשריך. איש צנוע וענוו. שעושה הרבה בשקט. חבל שהתקשורת מנסה לעוות את האמת שלך.

    3. רלרל"ב

      צודק. רק שהנבלות העיקריים הם בתשקורת שמפמפמים מ'שיחות סגורות'. וכשקורסים בנקים, המשקיעים מדיחים מנכלים מטומטמים שחוזרים עם הזנב בין הרגליים.

    4. משתעשע

      תוציא תוציא חחחח יהייה מי שישעשע קצת, זו דרך ארוכה, לא? כן בגולה הטובה הקנקן זורח עד ש...... אין הפמנה להיסטוריה מה הכי חשוב,?? נכוןןןןןןןןןן כסף!!! כהוד!!! כפיים !!! תבונה מכובדת. כשגענו לעולם השם נתן לנו שק מלא בתבונה נשמה חוכמה ובעקר נשף בנו חיים וניצוץ יהודי עם dna יהודי , ממנו לא נברח לשום מקום!! גם עם יהיו ברשותינו שקים מלאי כסף זהב יהלומים וניצנוצים.. לא לעולם חוסן!!! אם הכוונה היא להינדוס התודעה , חחח הרי כמעט מי שכוחו בכספו כמו החבורה המלאה במצלצלים בארץ ובעולם. איננו יחידים . הינדוס התודעה כולל גם את המהנסדים על משקל הפוסל.... חיים טובים ומצלצלים....

  6. קצר

    לא ברור מה מטרת הכתבה, אדון שעשוע הכחיש לחלוטין את העניין.

    1. עוגי

      לאבירם : לפי דבריך הנני מבין שאתה בעיני עצמך מהנדס גדול . שעשוע ודומיו נתנו ונותנים למדינה הרבה יותר ממה שקיבלו . לא השמאל הורס את המדינה . אם אינך מבין את הקשר בין שינוי דפוסי המשטר לבין התוצאות ביחסים הבין לאומיים - תתחיל לקרוא עיתונים .

    2. חזי מכיכר השוק

      לא צריך לקחת ברצינות כל אמרה של מישהו מובילאיי עדין מוחזקת 90+ אחוז בידים של אינטל העולמית וכרגע לדעתי לא יהיה שום שינוי חזי יחזקל כיכר השוק בטלגרם

    3. מוטיהו

      אם תתחיל לקרא עיתונים, תדע בדיוק מה מנסים העיתונאים לחולל. מהפיכה נגד הדמוקרטיה. שילטון יחידים , בעלי ממון , ובעלי השקפת עולם מסויימת. הם סבורים שלרוב אין משמעות. החשובים צריכים לשלוט ולהחליט עבור המון העם הנבערים. כמו בעולם העתיק. האצילים הם המחליטים. ההמונים הם רק ניצבים בלי זכות דיבור

אירועים קרובים