כך חברות הטכנולוגיה עבדו עלינו ב-1 באפריל

קונסולת משחקים בכף היד, מעבר של טוויטר למיאמי ועכבר מחשב שהוא בעצם מכונת גילוח - חברות הטק הציגו דמיון מפותח ביום השקר הבינלאומי

סתאאאם... 1 באפריל.

1 באפריל הוא, כידוע, יום המתיחות והשקרים המצחיקים והמוזרים – וחברות הטכנולוגיה לא שונות בכך. מדי שנה, חברות רבות בענף מפרסמות ביום זה חדשות מרעישות, שכעבור כמה שעות מתברר שלא היו ולא נבראו.

גם השנה, החברות לא הכזיבו. ליקטנו עבורכם כמה מהמתיחות המוצלחות והמשעשעות במיוחד.

קונסולת משחקים בכף היד
אסוס הכריזה על קונסולת משחקים חדשה – ROG Ally. הקונסולה, שכאמור אינה אלא מתיחה של 1 באפריל, לא גדולה יחסית כמו המתחרות, אלא כזאת שניתן לאחוז בכף היד. בחברה ציינו ש-"לקחת את משחקי ה-PC שלכם מחוץ לחדר המשחקים זה לא עוד פנטזיה!". ואולי בעצם הקונסולה הזאת לא תישאר ביום השקר ותהפוך למציאות? היו כמה וכמה משתמשים שביקשו מאסוס לעשות זאת.

טינדר בלי דגים
דייג אוהב דגים?, שאלו הגששים. ומה עם משתמשי טינדר? ובכן, המתיחה של אפליקציית ההיכרויות השנה הייתה שהיא מתכוונת להסיר את כל תמונות הדגים שהעלו המשתמשים – איתם או בלעדיהם. בציוץ שהחברה פרסמה בחשבון הטוויטר שלה נכתב כי "האפליקציה תהיה 'נקייה מדגים' בתוך 24 שעות".

טוויטר (לא) עוברת למיאמי
וא-פרופו טוויטר, אחת המתיחות שסביר להניח שהיו תופסות כותרות אם הן היו חדשות אמיתיות הייתה שהחברה מעבירה את המטה שלה למיאמי. יש לציין שאת המתיחה הזאת לא צייצה החברה, כי אם ראש עיריית מיאמי, פרנסואה סוארז. הוא כתב כי "אנחנו נרגשים להודיע שביום שני הקרוב נארח מסיבת עיתונאים כדי לקדם בברכה את אילון מאסק וטוויטר בעיר הקסומה שלנו". אל תכססו ציפורניים – מסיבת העיתונאים הזאת לא תקרה. 1 באפריל.

העכבר שיגלח אתכם
עכבר מחשב שהוא גם מכונת גילוח – נכון שזאת המצאה גאונית? בתיאוריה כן, אבל לא במציאות. זאת לא המצאה, אלא מתיחת ה-1 באפריל של רזאר. בהודעה של החברה נכתב כי "חמוש ב-1,337 מיקרו-בליידים חדים מאוד, העכבר מציע גילוח יסודי ורגיש במיוחד לעור עדין". מיקרו-בליידינג הוא תהליך קוסמטי די כואב לסידור גבות, ועצם ציונו בהודעה יכול היה לעורר חשד שמדובר במתיחה.

טריילר לסדרה שלא קיימת
המילון המקוון דולינגו ופיקוק שחררו טריילר לסדרה שלא קיימת ולא תעלה בקרוב – Love Language. כל אחד מהמשתתפים בריאליטי ההיכרויות הדמיוני הזה מדבר שפה אחרת – אבל כולם מדברים את שפת האהבה. או לפחות רוצים לדבר.

בירת ה-"כלום"
לא מדובר על עיר בירה, כי אם על המשקה הפופולרי. אז ב-1 באפריל השנה הוא לא רק משכר, אלא גם קצת משקר. טוב, לא המשקה עצמו, אלא חברה מוויילס בשם Nothing (כלום), שהכריזה שייצרה בירה שנמזגת עצמאית, בהתבסס על טכנולוגיה. על פי החברה, מדובר בבירה עם אחוזי אלכוהול לא גבוהים במיוחד – 5.1% – והיא אמורה להתחיל להיות משווקת בקיץ הקרוב. בחברה אף קראו לשותים להירשם לקבלת עדכונים. אלא שכמה שעות אחר כך התברר שלא מניי ולא מביי, כמאמר הביטוי שהכניסה לשפתנו ח"כ טלי גוטליב (ובמיוחד החיקוי שלה בארץ נהדרת).

עוד כמה מתיחות מעניינות, כולל צ'רצ'יל
כמעט לסיום, עוד כמה מתיחות מעניינות: חברת סייבר ששחררה מבחן התרסקות… של מכוניות, אוזניות ש-"מכניסות את הכוח של ה-AI לאוזניים שלך", משלוח ללא מגע ופיתוח בשם CashBack Detector, שמחפש עבור הקונים הפוטנציאליים מותגים שמחזירים כסף. זה דווקא היה יכול להיות נחמד לו היה קיים באמת.

ולסיום באמת, מתיחה שאינה מתחום הטכנולוגיה, אבל צדה את עיניי וחשבתי שתעניין גם אתכם: היכל המופעים הלונדוני המפורסם רויאל אלברט הול מתח את הקהל בכך ש-"חשף" מכתבים סודיים של ראש ממשלת בריטניה, וינסטון צ'רצ'יל, מימי מלחמת העולם השנייה. בין היתר, טענו שם, המכתבים מעידים על כך שצ'רצ'יל רצה להשתמש באשכיו (…) של אדולף היטלר לצרכי תעמולה. בהודעה צוין כי "עם התמשכותה של המערכה על בריטניה, ראש הממשלה הבריטי כתב לארנסט או'פוליפאר, ששימש אז כמנכ"ל היכל המופעים, ושאל אותו האם זה נכון שלהיטלר יש רק אשך אחד, מאחר ש-'השני נמצא ברויאל אלברט הול'". מה אומר ומה אגיד? חוש ההומור של הבריטים קצת משונה…

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכאל

    ממש קורעים אתם ,ואחר כך מתפלאים שתופסים אותכם כפרליוילגים מתנשאים

אירועים קרובים