בלעדי לאנשים ומחשבים

חברה ישראלית תקים באלבניה דאטה סנטר ב-70 מיליון יורו

גולדן לינק הישראלית תקים את הדאטה סנטר כחלק מפארק תעשיות ענק ● תכנון מרכז הנתונים יהיה על ידי חברת DIT הישראלית

חברה ישראלית תקים עבורה דאטה סנטר. ממשלת אלבניה.

חברת גולדן לינק הישראלית תקים באלבניה, בהשקעה של 70 מיליון יורו, דאטה סנטר שאמור לשרת מוסדות ממשלה אלבניים וגורמים עסקיים מאלבניה, מדינות הבלקן ואף מעבר לכך, כולל חברות ישראליות. הדאטה סנטר יהיה בעל יכולת של שמונה מגה וואט ובעל שרידות גבוהה. המתקן ימוקם כחלק מפארק תעשייה ענק, שגם אותו תבנה גולדן לינק.

רועי שפושניק, מייסד שותף ומנכ"ל ALIT.

רועי שפושניק, מייסד שותף ומנכ"ל ALIT. צילום: איתי מלכיאור

לדברי רועי שפושניק, מייסד ומנכ"ל קבוצת ALIT, השבוע אושרה באלבניה הקצאת קרקע להקמת הדאטה סנטר בתוך פארק התעשייה, שיבנה במתכונת דומה לפארקי תעשייה הקיימים בישראל, כמו פארק קיסריה לצורך הדוגמה.

"הדאטה סנטר יהיה מבוסס על אנרגיה ירוקה, כחלק ממדיניות הממשלה האלבנית להשקיע בחדשנות, וכן הוא יהיה גם בענן בתפישת הפעלה דומה לנימבוס בישראל", אמר שפושניק.

תכנון הפארק והדאטה סנטר, נעשה על ידי חברת DIT הישראלית, בהנהלת רוני בלוך וצביקה פרידמן. ל-DIT ניסיון רב בתכנון והקמה של מרבית הדאטה סנטרים שפועלים כיום בישראל.

העלייה לקרקע תהיה בסוף מאי, ועד להשלמת הבנייה תתן החברה שירותי דאטה סנטרים מרוחקים ללקוחות. לדברי שפושניק יש כבר מספר חברות ישראליות המתעניינות בשירותי הדאטה סנטר שיוקם באלבניה.

"ההשקעה של הממשלה בתשתיות וחדשנות היא חסרת תקדים, ומהווה הזדמנות לחברות ישראליות להשקיע פה", אמר שפושניק.

גולדן לינק היא חברת האם של מספר חברות שמבצעות שורה של פעילויות במקומות שונים, כולל באלבניה. בין היתר היא החברה האם של חברת ALIT, שארגנה את הכנס הטכנולוגי המשותף לישראל ולאלבניה.

חממת סייבר ראשונה באלבניה

פרויקט נוסף שבה מעורבת גולדן לינק הוא הקמת חממת סייבר עבור ממשלת אלבניה, בהשקעה של 1.5 מיליון יורו. החממה תוקם בבירת אלבניה, טירנה.

על פי התכנון החממה תכשיר 800 אנשי פיתוח ותאפשר להקים את התשתיות להקמת מרכזי פיתוח שישרתו בין היתר את החברות הישראליות שיוציאו לשם פרויקטי מיקור חוץ.

"באלבניה יש מעל 40 מוסדות אקדמיים, שמייצרים 30 אלף בוגרים מדי שנה, רבע מהם בוגרי מדעי המחשב, ולכן הממשלה מעוניינת לייצר להם מקומות תעסוקה כדי למנוע זליגת מוחות", הסביר שפושניק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים