מחקר: פער קטן בשילוב בהיי-טק בין בוגרי אוניברסיטאות לבוגרי מכללות

המכון למחקר מדיניות, SNPI, פרסם את הדו"ח היום (ד') ● "הדו"ח חשוב ורלוונטי במיוחד לשאלה היכן להשקיע את המאמצים בכדי לגוון ולהגדיל את מספר המועסקים בתפקידים טכנולוגיים", אמר אורי גבאי, מנכ"ל SNPI

אורי גבאי, מנכ"ל RISE Israel.

לאחר שבמשך שנים הייתה טענה כי לבוגרי האוניברסיטאות יש סיכוי גדול יותר להתקבל לעבודה בהיי-טק מאשר לבוגרי מכללות, דו"ח עדכני של המכון למחקר מדיניות, SNPI (ר"ת Start-Up Nation Policy Institute) שמתפרסם היום (ד') מגלה כי הפער בין בוגרי המוסדות מצטמם וקטן.

על פי הדו"ח, שיעור בוגרי האוניברסיטאות שהתקבל לעבודה בהיי-טק עמד על 78 אחוזים, בעוד ששיעור בוגרי המכללות עמד על 69 אחוזים. עם זאת ישנן מכללות ששיעור ההשתלבות בהיי-טק בין בוגריהן היה אף גבוה יותר מזה של בוגרי האוניברסיטאות.

ממצאי הדו"ח של SNPI.

ממצאי הדו"ח של SNPI. צילום: SNPI

מסקנות הדו"ח מחזקות את מסקנות דו"ח הוועדה להגדלת ההון האנושי בהיי-טק – שבראשה עמד סגן נשיא אינטל לשעבר, דדי פרלמוטר – לפיהן יש אפקטיביות וחשיבות רבה בהמשך ההשקעה הממשלתית בהגדלת מספר בוגרי ההיי-טק הן במכללות והן באוניברסיטאות, לצד המשך השקעה במסלולים חוץ אקדמיים – בוט קמפינג. במסלול זה, שיעור הבוגרים שהשתלבו בתעשיה עולה בהתמדה מ-2005, שם היה שיעור המתקבלים 3 אחוזים, וזה עלה ל-13 אחוזים ב-2019. כיום תשעה אחוזים מכלל המועסקים בישראל הם בוגרי הכשרות אלו. 

ממצאים נוספים: לימודי מקצועות מחשב הם עדיין שער הכניסה הראשי להיי-טק, 72 אחוזים מבעלי ההשכלה הגבוהה בתחום זה השתלבו בחברות אלו. 47 אחוזים מעובדי ההיי-טק למדו מקצועות אחרים שאינם מחשבים, ואילו שליש מהעובדים אינם בעלי הכשרה טכנולוגית בכלל.

"תעשיית ההיי-טק היא הקטר הכלכלי של מדינת ישראל, והדו"ח שמתפרסם כעת חשוב ורלוונטי במיוחד לשאלה היכן להשקיע את המאמצים בכדי לגוון ולהגדיל את מספר המועסקים בתפקידים טכנולוגיים", אמר אורי גבאי, מנכ"ל SNPI, בתגובה לממצאים אלו של המכון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אברהים

    לא נכון ההיטק מעדיף אונברסטאות על פני מכללות.חברות רבות לא מקבלים ת.ממכללות

אירועים קרובים