אימות דו-גורמי בטוויטר הפך לשירות בתשלום – יש דרך לעקוף זאת

השימוש ב-2FA כבר לא חינמי ומתאפשר מעתה רק לרוכשי מנוי Twitter Blue ● כיצד ניתן לאבטח את החשבונות מעכשיו, בלי לשלם על השירות הזה מטעם הפלטפורמה המצייצת?

כבר לא בחינם. אימות דו-גורמי בטוויטר.

טוויטר החלה היום (ב') לספק למשתמשיה את מנגנון ההגנה הנוסף לכניסה בטוחה לפלטפורמה – האימות הדו-גורמי (2FA) באמצעות סמס – בתשלום, כחלק מחבילת טוויטר בלו (Twitter Blue) שלה.

אימות דו-גורמי הוא מעין שכבת אבטחה נוספת המשמשת כיום בכניסה לשירותים שונים, ומוסיפה קוד או אלמנט נוסף שיש לספק ולאשרר לאחר הזנת הסיסמה הסטנדרטית. במקרה המסוים בטוויטר מדובר בהודעות טקסט כשהקוד מתקבל באמצעותן.

טוויטר הפתיעה רבים כשהודיעה בפברואר שבכוונתה להפסיק להציע אימות דו-שלבי באמצעות סמס בחינם – כנהוג ברוב פלטפורמות המדיה החברתית. הרשת המצייצת הסבירה שהמהלך נובע מכיוון שזיהתה ששחקנים רעים ה"משתמשים ומנצלים" את ה-2FA מבוסס מספרי הטלפון. אולם במקביל נודע כי הרשת החברתית המצייצת מתכננת למעשה להפסיק את השירות רק כדי להציע אותו בתמורה לכסף, כחלק מחבילת המנוי שלה. נראה כי מדובר בעוד שיטה של הבעלים הנוכחי והחדש יחסית של הפלטפורמה, אילון מאסק, להרוויח כסף מהמשתמשים.

כשהודיעה על החידוש טוויטר סיפקה למשתמשיה ארכה, כדי שיוכלו לשנות את המערכת ההגנה שלהם לבדם ובאמצעים אחרים, אך פרק הזמן הזה הסתיים אתמול, וכעת רק בעלי מנוי של טוויטר יוכלו לבחור לחזק את כניסתם באמצעות האמצעי המסוים שמציעה החברה.

מה האפשרוית החינמיות לאבטחת חשבונכם כעת?

עם זאת, כדאי לקחת בחשבון כי האופציה לקבל את האימות הדו-גורמי דווקא מבית טוויטר אינה מחויבת המציאות. זוהי אולי האפשרות הפופולרית ביותר בקרב משתמשי הפלטפורמה, אך מי שממשיכים להשתמש בפלטפורמה יכולים להוסיף לעצמם 2FA חינמי דרך אפליקציה ייעודית של צד שלישי, או עם מפתח אבטחה.

אם אתם משתמשי טוויטר שכעת תוהים כיצד להיכנס לשירות עם אימות דו-גורמי שונה מזה שבו הורגלתם, כדאי לדעת שתוכלו לשנות את ההגדרות באפליקציה כדי שיתאימו להעדפותיכם זו. ניתן לעיין במדריך מקיף, של איגוד האינטרנט הישראלי, שבו ממליצים לגולשים להשתמש באפליקציות חיצוניות של גוגל ומיקרוסופט, אשר יהוו אימות דו-שלבי ושבכוחן להחליף את הודעת ה-סמס. באיגוד מציינים כי על אף מספר חסרונות שיש לאותן אפליקציות – הן חינמיות ומספקות שכבת הגנה נוספת, ולכן מומלץ להשתמש בהן.

כדי להגדיר 2FA עם אפליקציית אימות חיצוניות: הורידו אפליקציית אימות חינמית, כמו Google Authenticator, Microsoft Authenticator או Authy מחנות האפליקציות של מכשירכם. היכנסו לחשבון הטוויטר שלכם מהווב או מאפליקציית טוויטר במכשיר הנייד. עקבו אחר ההוראות של החברה, על מנת להגדיר את 2FA עם אפליקציית האימות החיצונית.

לכניסה באמצעות מפתח אבטחה בחינם: ודאו שיש לכם את הגרסה העדכנית ביותר של דפדפן נתמך (אופרה, פיירפוקס, אדג', כרום או ספארי). עברו לטוויטר ולחצו על 'הגדרות ופרטיות'. ב-'גישה לאבטחה וחשבון' בחרו ב-'אבטחה' ואז ב'אימות דו-שלבי' ואז ב'מפתח אבטחה'. כאשר תתבקשו, הזינו את הסיסמה שלכם ואז עקבו אחרי ההוראות של טוויטר כדי להתחבר אליה באופן הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים