סאפ מוכרת לסילבר לייק את קוולטריקס לפי שווי 12.5 מיליארד ד'

החברה הנרכשת פועלת בעולם ניהול חוויית המשתמש ● סאפ תשלשל לקופתה 7.7 מיליארד דולר ● זו העסקה הגדולה ביותר שנערכה השנה על ידי קרן הון-סיכון

כריסטיאן קליין, מנכ"ל סאפ.

סילבר לייק הודיעה היום (ב') שתרכוש מסאפ את קוולטריקס (Qualtrics International), שפועלת בעולם ניהול חוויית המשתמש, לפי שווי של 12.5 מיליארד דולר. זו עסקת הרכישה הגדול ביותר שנערכה עד כה השנה על ידי קרן הון-סיכון. לטובת מימון הרכישה איגדה סילבר לייק קבוצת משקיעים גדולה. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים וצפויה להיסגר במחצית השנייה של שנה זו.

הרכישה היא פועל יוצא של מהלך של סאפ, שאחזה ב-71% מקוולטריקס ומוכרת את 423 מיליון המניות שברשותה לפי שווי של 18.15 דולר למניה. כתוצאה מהעסקה, סאפ תשלשל לקופתה 7.7 מיליארד דולר. עוד שותפה לרכישה היא CPP Investments, קרן הפנסיה הגדולה ביותר בקנדה. העסקה משקפת פרמיה של 73% לעומת מחיר הנרכשת לפני ההודעה של סאפ על הסכמתה למכור את האחזקות שלה בחברה.

"לסילבר לייק יש את המומחיות התפעולית וגם את הניסיון עם חברות תוכנה, על מנת לסייע לקוולטריקס להרחיב את ההובלה שלה בעולם ה-XM – ניהול חוויית המשתמשים", אמר כריסטיאן קליין, מנכ"ל סאפ. "מאז שרכשנו את קוולטריקס ב-2019 החברה שילשה את הכנסותיה ביותר מפי שלושה והגיעה לרווחיות. מאז הרכישה, היקף החברות שמשתמשות בתוכנה שלה עלה מ-10,000 ליותר מ-18 אלף כיום".

העסקה היא תולדה של תהליך שהחל ב-26 בינואר השנה, אז ההצעה המשותפת של סילבר לייק והקרן הקנדית הייתה האטרקטיבית ביותר. היא אושרה, לחוד, על ידי מועצות המנהלים של סאפ ושל קוולטריקס.

אחד הרוכשים – הבעלים של קבוצת יוטה ג'אז

הנרכשת היא חברת תוכנה אמריקנית לניהול חוויית משתמש שפיתחה, בין השאר, תוכנות שאוספות משובים מקהל משתמשים, ועל בסיס הניתוח שלהם מספקת תובנות והמלצות לפעולות. החברה הוקמה ביוטה ב-2002 על ידי בני המשפחה סקוט סמית', ריאן סמית', ג'ארד סמית' וסטיוארט אורגיל. ריאן סמית' משמש כמנכ"ל ויו"ר קוולטריקס, יש לו בה אחזקות של יותר מ-200 מיליון דולר, והוא צפוי להמשיך ולהחזיק בהן גם לאחר הפיכתה לפרטית. כמו כן, הוא הבעלים של קבוצת הכדורסל האמריקנית יוטה ג'אז.

ב-2017 השיקה קוולטריקס את הפלטפורמה שלה מבוססת הענן. סאפ רכשה את השליטה בה ב-2019 תמורת שמונה מיליארד דולר ובינואר 2021 היא החלה להיסחר בנאסד"ק. בין לקוחותיה נמנות ב.מ.וו, אנדר ארמור וג'ט בלו, ובארץ – אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת תל אביב והמכללה האקדמית תל אביב-יפו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים