יוסי טל מונה למנכ"ל טרליקס ישראל

טל מונה גם לסגן נשיא בכיר של מרכז המחקר של החברה ● טרליקס, שמונה כ-4,000 עובדים, היא תוצר של המיזוג בין מק'אפי לפייראיי

יוסף (יוסי) טל, מנכ"ל טרליקס ישראל וסגן נשיא בכיר של מרכז המחקר של החברה.

יוסף (יוסי) טל מונה לתפקיד מנכ"ל חברת הגנת הסייבר טרליקס ישראל – כך הודיעה החברה היום (ב'). בנוסף, הוא ישמש כסגן נשיא בכיר של מרכז המחקר של החברה, שעוסקת בתחומי מחקר האיומים, הגילוי והתגובה המורחבת (XDR – Extended Detection and Response). במסגרת תפקידו כסגן נשיא, טל ינהל צוות עולמי של מאות אנליסטים וחוקרי אבטחה. אלה יעסקו בהגנה, בחקר מודיעין איומים ובמדע נתונים.

לפני הצטרפותו לטרליקס, טל ניהל את פעילות החדשנות העולמית של סיטיבנק בתחום הגנת הסייבר, וניהל שם צוותים וחוקרים בסביבות סייבר בענן, הגנה על תשתיות, ניהול זהויות וגישה, הצפנה, ניטור DLT ורשתות קריפטו, אבטחת יישומים, אבטחת סלולר, מחקר מקורי ועוד. עוד עסק טל בסיטי בזיהוי מגמות חדשות בעולמות אבטחת המידע והגנת הסייבר, ובמתן המלצות לבנק על השקעות במיזמים בולטים.

בטרם הצטרף לסיטי, טל עבד במשך 13 שנים בחטיבת האבטחה של יבמ, שם הוא ניהל את היצע מוצרי אבטחת תשתיות המידע X-Force Threat Intelligence של הענק הכחול ואת הפעילות של החברה לעמידה בחוקי הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי, ה-GDPR, ברחבי העולם. כמו כן, הוא היה פעיל במכון למחקרי ביטחון לאומי של ישראל והרצה בתוכניות לימוד של לוחמה קיברנטית ואבטחת IT באוניברסיטת תל אביב. לטל תארים ראשון ושני מהמכללה למנהל, והוא השתתף בכמה תוכניות מנהלים באוניברסיטאות בוסטון, קולומביה, הרווארד ו-וורטון.

חברה שהיא תוצר של פיצול

טרליקס נוצרה לאחר שבינואר 2022 החליטה קרן ההשקעות STG, הבעלים של החברה הממוזגת מק'אפי-פייראיי, לפצל אותה לשתי חברות, שלבסוף אוחדו: האחת (טרליקס) פועלת בעולם ה-XDR והשנייה אחראית לפעילות ההגנה על הקצוות בארגונים של מק'אפי.

לאחר המיזוג בין מק'אפי לפייראיי, STG בנתה את טרליקס כענקית אבטחה בעלת מחזור שנתי של כמעט שני מיליארד דולר, 4,000 עובדים ו-40 אלף לקוחות. המצדדים בצעד כינו אותו "הולדת ענקית הגנת סייבר", והשוללים הדביקו לחברה את הכינוי "היפופוטם IT" (הם השתמשו במילה Behemoth – כינוי למשהו בגודל עצום ואף מפלצתי).

המהלך בוצע לאחר שכמה חודשים קודם לכן, במרץ 2021, מק'אפי התפצלה: החברה עצמה המשיכה להציע פתרונות לשוק הצרכני, בעוד שהחלק הארגוני שלה נמכר ל-STG תמורת ארבעה מיליארד דולר במזומן. מק'אפי מכרה את העסקים הארגוניים שלה לאחר שנים שבהן היא ראתה כיצד הם מניבים לה הפסדים, או רווחים מאוד מצומצמים.

טל אמר עם מינויו כי "התקפות שרשרת האספקה, תקיפות הכופרה ואיומי הסייבר בכלל מקבלים תשומת לב מיוחדת מהנהלות של חברות. מאז השקת טרליקס בשנה שעברה, מרכזי המחקר המתקדמים שלה שמו לעצמם למטרה להפוך להיות הארגון המוביל במחקר איומים. החברה סיפקה מודיעין על איומים, חולשות חדשות ותובנות על מחקרים לקהילת אבטחת הסייבר העולמית".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אפי מיכאלי

    מלך ! אלוף עולם מגיע לך הכי בעולם תותח על כל הכבוד יוסי ובהצלחה !!

  2. יניב שפר

    לא מפתיע בכלל! כל הכבוד ובהצלחה יוסי

אירועים קרובים