ענקית הסייבר מק'אפי-פייראיי מתפצלת וממתגת את עצמה מחדש

הסוף למותג פייראיי: קרן ההשקעות שהיא הבעלים של שתי החברות מסרה שהיא תמתג את החברה תחת שם חדש ● פעילות מק'אפי תתקיים תחת חברה אחרת, ששמה וזהות העומד בראשה עדיין לא נמסרו

מק'אפי-פייראיי - מיזוג קצר מועד

היו שלום, פייראיי: קרן ההשקעות STG, הבעלים של החברה הממוזגת מק'אפי-פייראיי, החליטה לפצל אותן ולהרוג את המותג הוותיק. החברה הראשונה תיקרא טרליקס, והיא תפעל בעולם ה-XDR (ר"ת Extended Detection and Response). שמה של החברה השנייה, שתבצע את פעילות ההגנה על הקצוות בארגונים של מק'אפי, והזהות של מי שיעמוד בראשה טרם נבחרו.

המהלך מגיע קצת יותר משלושה חודשים בלבד לאחר המיזוג בין שתי החברות. STG מסרה אז שהמיזוג ייצור ענקית אבטחה בעלת מחזור שנתי של כמעט שני מיליארד דולר, 5,000 עובדים ו-40 אלף לקוחות. המצדדים בצעד כינו אותו "(הולדת – י"ה) ענקית הגנת סייבר", והשוללים אותו הדביקו לחברה הממוזגת את הכינוי "היפופוטם IT" (הם השתמשו במילה Behemoth – כינוי למשהו בגודל עצום ואף מפלצתי).

כמה חודשים קודם לכן, במרץ 2021, מק'אפי התפצלה: החברה עצמה המשיכה להציע פתרונות לשוק הצרכני, בעוד שהחלק הארגוני שלה נמכר ל-STG תמורת ארבעה מיליארד דולר במזומן. מק'אפי מכרה את העסקים הארגוניים שלה לאחר שנים שבהן היא ראתה כיצד הם מניבים לה הפסדים, או רווחים מאוד מצומצמים.

בריאן פלמה, מנכ"ל טרליקס.

בריאן פלמה, מנכ"ל טרליקס. צילום: יח"צ

כעת, החברה המאוחדת מפצלת, כאמור, את שתי החברות, כאשר לזו הראשונה נבחר שם חדש, "שמשקף יותר את המקום שאליו היא רוצה להגיע", אמר המנכ"ל, בריאן פלמה. "אנחנו באמת ובתמים מאמינים שהרבה מהדברים שאנחנו עושים שונים מאוד ממה שעשתה כל אחת מהחברות בעבר. עלינו להתמקד לטובת הלקוחות שלנו ולהעניק להם פתרונות מותאמים ופרטניים. הקמת שתי חברות נפרדות תסייע לנו בכך".

מה תעשה כל אחת מהחברות?

פלמה הסביר שבחודשים האחרונים עמלו במק'אפי-פייראיי על בניית מערך הגנה אחד, שכן שתי החברות סיפקו פתרונות שונים: מק'אפי התמקדה באופן היסטורי במניעת התקפות על נקודות הקצה באמצעות תוכנת אנטי וירוס, בעוד שפייראיי התמחתה באיתור ובבניית תגובה לפריצות לנקודות קצה.

הלוגו של טרליקס

הלוגו של טרליקס

לאחר השלמת הפיצול, טרליקס תפעל בעסקי ה-XDR – כלי גילוי וניטור אירועי סייבר והתגובה להם – של מק'אפי ופייראיי, והיא תהיה הקו העסקי הגדול יותר מבין שתי החברות המפוצלות. החברה ה-"אחות" שלה תספק את יכולות מק'אפי להגנה על הקצוות בארגונים, SSE (ר"ת Secure Service Edge). היא תכלול את CASB, המתווך לגישה המאובטחת לענן – יכולת שיש למק'אפי לאחר שרכשה ב-2018 תמורת 590 מיליון דולר את סקייהיי נטוורקס, לצד יכולות ונכסים בעולמות ההגנה על הווב (Secure web gateway – SWG) ונכסי ZTNA (ר"ת zero trust network access).

מומחים הזכירו כי מהלך הפיצול של שתי החברות, שנמצאות תחת אותה בעלות – של STG, מזכיר מהלך דומה שקרן ההשקעות עשתה לאחר שרכשה את RSA: אז היא פיצלה את הנרכשת לארבע חברות נפרדות – ארצ'ר, נט וויטנס, אאוטסיר ו-SecurID.

פלמה הבטיח בדבריו שכלי ה-SIEM של מק'אפי לא יוצאו מהשוק. "חשוב לנו בטרליקס לפגוש את הלקוחות היכן שהם נמצאים ולתמוך בצרכים הטכנולוגיים שלהם – ללא קשר אם הם בענן או בדטה סנטר המקומי שלהם", אמר.

הלוגו החדש של צ'ק פוינט.

הלוגו החדש של צ'ק פוינט.

בתוך כך, ענקית סייבר אחרת – צ'ק פוינט הישראלית – השיקה היום (ד') בכנס CPX360 לוגו חדש, שיחליף את זה הישן, ששימש אותה מאז הקמתה ב-1993. החברה צירפה ללוגו את התמה המרכזית שלה – You Deserve The Best Security (מגיעה לך האבטחה הכי טובה).

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים