דאגה ל-ChatGPT ו-OpenAI? מאסק מגייס מומחים כדי להתחרות בהם

היזם המולטי-מיליארדר פנה באחרונה למומחי AI בניסיון לגייסם למעבדת מחקר חדשה שתפתח אלטרנטיבה לצ'אטבוט המצליח, כך דיווח המגזין The Information בהתבסס על עדויות של אנשים בעלי ידע ישיר על היוזמה

הקים את xAI שתתחרה ב-ChatGPT. אילון מאסק.

אילון מאסק, יזם הטכנולוגיה המפורסם ביותר בעולם כיום, כנראה רוצה להקים מעבדת מחקר לבינה מלאכותית משלו, שמטרתה העיקרית – בניית כלי שיתחרה בצ'אטבוט המצליח ChatGPT מבית OpenAI

המגזין The Information שוחח באחרונה עם אנשים בעלי ידע ישיר על היוזמה, שסיפרו כי מאסק כבר גייס ליוזמה את חוקר הבינה המלאכותית ועובד DeepMind עד לא מזמן, איגור בבושקין. כזכור, עבודה כחוקר ב-DeepMind היא סעיף נכבד ברזומה. חברת המחקר בתחום ה-AI, שנוסדה בשנת 2010 בבריטניה, הפכה לחלק מאלפבית, החברה האם של גוגל. DeepMind מעורבת במגוון פרויקטים שמשתמשים בטכנולוגיות AI לפתרון בעיות עולמיות, ויש לה מרכזי מחקר בלונדון, קנדה, צרפת וארה"ב.

לדברי יודעי הדבר, מאסק פנה לחוקרים שונים בתחום הבינה המלאכותית בשבועות האחרונים, על מנת להקים מעבדת מחקר חדשה שתפתח אלטרנטיבה ל-ChatGPT של OpenAI. הכלי ChatGPT הוא בוט שיחה מבוסס AI, שמייצר תשובות אנושיות המבוססות על מידע שהוא מוצא אונליין ומספק מענה מושכל לשאלות של משתמשים. הוא גם נחשב ככלי מתחום הבינה המלאכותית הג'נרטיבית (Generative AI), שמסוגל על סמך תיאור פשוט לייצר תוכן מותאם לצרכי המשתמש, למשל הוא יודע לכתוב סיפורים, שירים, פוסטים ואפילו קודים.

מה חושב מאסק על AI?

מאסק היה אחד המייסדים של OpenAI בשנת 2015. כבר אז, מאסק והבוס הנוכחי של OpenAI, סם אלטמן, איחדו כוחות בכוונה לבצע מחקר עומק בתחום הבינה המלאכותית. עם זאת, ב-2018, מאסק עזב את דירקטוריון החברה לאחר ארגון מחדש, ולפי הדיווחים כדי למנוע כל קונפליקט עתידי, משום ש-טסלה שהיה מנכ"לה, התרחבה לתחום הבינה המלאכותית, בניסיון לבנות כלי רכב אוטונומיים.

אפשר שכעת – לנוכח הצלחת הכלי החדשני של OpenAI – שכבר זכה לתמיכה בהיקף של כ-10 מיליארד דולר ממיקרוסופט ושולב במנוע החיפוש שלה, בינג, כמו גם בשירותה ענן של Azure – מאסק מתחרט ומנסה לשוב ובגדול לזירת הבינה המלאכותית הג'נרטיבית. בכל אופן, על פי הדיווחים, הפרויקט הזה עדיין בחיתוליו ולכן אין עדיין יכולות לספר על תוכניות קונקרטיות הכרוכות בו. עם זאת, לפי The Information, בבושקין אמר שהוא כבר שוחח עם מאסק על הקמת צוות.

מאז ש-ChatGPT הגיח לעולם והושק באופן ראשוני ב-30 בנובמבר 2022, מנכ"ל טוויטר, טסלה, SpaceX וחברות רבות אחרות, דיבר באופן קבוע על נושא הבינה המלאכותית ואף שיבח את הכלי החדש. מאידך מאסק גם נהג בעבר להשמיע דברים בגנות הבינה המלאכותית, וטען שהיא גם עלולה להוות "סיכון גדול יותר לחברה מאשר מכוניות, מטוסים או תרופות".

גם כיום מאסק לא נשמע יותר מדי עקבי בנוגע לתחום. בדצמבר, בתגובה לציוץ של אלטמן, כתב מאסק: "ChatGPT טוב להחריד. אנחנו לא רחוקים מ-AI חזקה בצורה מסוכנת".

בינואר הגיב מאסק לציוץ שבישר כי "ChatGPT של OpenAI עבר את בחינת הרישוי הרפואי של ארצות הברית" והשיב לציוץ במילים: "אני בטוח שהכל יהיה בסדר".

השבוע הגיב מאסק, הבעלים והמנכ"ל של טוויטר, לציוץ שבישר כי "ChatGPT של OpenAI עבר את בחינת הרישוי הרפואי של ארצות הברית". מאסק השייב לציוץ במילים: "אני בטוח שהכל יהיה בסדר".


בזמן האחרון הוא הצהיר מאידך כי "AI הוא אחד האיומים הגדולים ביותר על עתיד הציוויליזציה". בפסגת הממשל העולמי בדובאי, שבה השתתף, אמר מאסק שהבינה המלאכותית היא עניין חיובי ושלילי גם יחד. לדבריו, מדובר בהבטחה ויכולת גדולות, אבל "עם זה מגיעה סכנה גדולה", כך דיווח הניו יורק פוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים