ארה"ב: ג'ף בזוס לא הורשה לרכוש קבוצת פוטבול

בנק אוף אמריקה, שהוושינגטון קומנדרס היא לקוחה שלו, בישר לבעלים של אמזון שנאסר עליו להגיש הצעת רכישה ● לפי הדיווחים, דן סניידר, הבעלים של הקבוצה מליגת ה-NFL, הוא שבחר לפסול את בזוס כרוכש אפשרי

לא רוצה למכור לבעלים של אמזון, ג'ף בזוס. דן סניידר, הבעלים של הוושינגטון קומנדרס.

ג'ף בזוס רצה לרכוש את הוושינגטון קומנדרס, קבוצת ספורט אמריקנית השייכת לליגת הפוטבול הלאומית, ה-NFL, אלא שהתבשר באחרונה כי אינו מורשה כלל להציע מחיר תמורתה.

למעשה בזוס – שהוא כידוע המייסד והבעלים של אמזון – על אף היותו מולטי-מיליארדר השווה יותר מ-100 מיליארד דולר, נחסם כליל בידי הבעלים של הקומנדרס, דן סניידר, מלקחת חלק במכירה הפומבית הפרטית של הקבוצה, וזאת למרות רצונו של בזוס לאמץ את הקבוצה אל חיקו, כך אמרו מקורות לניו יורק פוסט.

סניידר, הבעלים של הקומנדרס, שכר את בנק אוף אמריקה בשנה שעברה כדי לבחון את האפשרות למכור חלק מהקבוצה או את כולה. פורבס העריך את המחיר בכ-5.6 מיליארד דולר באוגוסט 2022, ועל פי הדיווחים סניידר, הבעלים של הקבוצה מאז 1999, מעוניין למכור אותה תמורת 7 מיליארד דולר. הצעות ראשוניות, המהוותה אינדיקציות לעניין של גורמים מסויים ברכישה, הוגשו לפני תחילת סבב ההצעות הרשמי, שיחל בעוד מספר שבועות. אף אחת מההצעות הבלתי רשמיות לא עלתה על 6.3 מיליארד דולר. ואולם הוושינגטון פוסט דיווח באחרונה כי בזוס, אחד האנשים העשירים בעולם, הוא בין המתעניינים ברכישה. בזוס, כך נטען בתקשורת, אף שכר את חברת ההשקעות אלן אנד קומפני כדי לבדוק את רכישת הזיכיון.

אלא שאז באה התפנית בעלילה, כשמדיווחים עולה ש-סניידר אינו מעוניין למכור לבזוס ספציפית ושבנק אוף אמריקה בישר זאת למולטי-מיליארדר באחרונה.

הוושינגטון פוסט חשף פן "לא מחמיא" של סניידר

על פי המדיה האמרקנית, סניידר נוטר טינה לבזוס, שהוא הבעלים של הוושינגטון פוסט, משום שהעיתון פרסם בעבר סדרת חשיפות, בטענה שסניידר איפשר הטרדה מינית בקבוצה.

בהיעדר הסבר לסירוב, על פי הערכות, סירובו הנוכחי של סניידר למכור דווקא לבזוס יכול לנבוע מכך שמייסד אמזון הוא הבעלים של הוושינגטון פוסט, שסניידר, כאמור, ספג ממנו תחקיר מאוד "לא מחמיא" שהציג אותו באור שלילי. לאחר פרסום סדרת התחקירים, סניידר היה נתון לחקירה של ועדת הפיקוח והרפורמה של בית הנבחרים האמריקני בגין האשמות שעלו בתחקיר, בגין התנהגות בלתי הולמת במקום העבודה ואף אי סדרים פיננסיים.

בפועל התחקיר המדובר היה, ככל הנראה, הזרז למכירה – משום שאחריו לחצו בעלי המניות על סניידר לוותר על בעלותו, מה שככל הנראה סלל את הדרך עבור בזוס לנסות רכוש את קבוצה. האם הדבר נעשה במכוון? אפשר שסניידר סבור כך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים