61% מהרפובליקנים ישתמשו ב-"האמת החברתית" של טראמפ

הרשת החברתית שעליה הכריז הנשיא האמריקני לשעבר אמורה לספק זירה להדהד בה מסרים שמרניים ולתת מענה לתסכולם של תומכי טראמפ ודרכו, אחרי שנחסם בשלל פלטפורמות מדיה חברתית דומיננטיות, ביניהן טוויטר ופייסבוק

דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר של ארצות הברית.

לפי תוצאות סקר חדש, יותר מ-60% מהרפובליקנים הרשומים מתכננים להשתמש בפלטפורמת המדיה החברתית החדשה של הנשיא האמריקני לשעבר, דונלד טראמפ, האמת החברתית (TRUTH Social) שמה. הפלטפורמה כבר הוכרזה, עלתה לזמן קצר ככל הנראה לטסטים – ואף חוללה רעש תקשורתי, ואיום בתביעה, סביב רישיון שימוש בתוכנת קוד פתוח שעל בסיסה היא בנויה, הזהה לזה שעליו מתבססת טוויטר – אך טרם הושקה רשמית.

בסקר שערכו הגופים מורנינג קונסולט (Morning Consult) ופוליטיקו (Politico) נכללו 1,999 מצביעים רשומים של המפלגה השמרנית, והוא מצא כי 61 אחוז מהרפובליקנים ו-63 אחוז ממצביעי טראמפ מתכננים להתחבר לפלטפורמת המדיה החברתית "באופן מלא" או "בשלב מסוים".

האמת החברתית

אפליקציית האמת החברתית כפי שהיא מוצגת בחנות אפל. צילום מסך

רק 20% מהרפובליקנים אמרו שהם לא מתכננים להשתמש בשירות בכלל, בעוד 19% אמרו שהם לא "יבקרו הרבה" בשירות, כך מצא הסקר, שנערך מוקדם יותר החודש.

עוד מצא הסקר כי בין הדמוקרטים בארה"ב, באופן לא מפתיע, 72 אחוז השיבו שאינם מתכננים להשתמש ב"האמת החברתית" כלל, בעוד שרק 7 אחוז אמרו שהם ישתמשו בו הרבה, ו-11 אחוז מתכננים להשתמש בו לטעם כלשהו מדי זמן מה.

רק 15 אחוז מכלל המצביעים מתכוננים להשתמש ברשת של טראמפ

מבין הפוליטיקאים העצמאיים של ארה"ב (Political Independents) רק 30 אחוז מתכננים להשתמש בפלטפורמה הרבה או מעט, בעוד ש-53 אחוז מהם אמרו שלא ישתמשו בה כלל, לפי הסקר.

מכלל המצביעים בארה"ב, 15 אחוז אמרו שישתמשו בפלטפורמה לעתים קרובות, 22 אחוז השיבו שישתמשו בה, בעוד 49 אחוז אמרו שלא ישתמשו בה כלל.

בהתבסס על הנתונים הללו, פלטפורמת המדיה החברתית המתוכננת, שכאמור טרם עלתה לאוויר והפכה זמינה לציבור, פופולרית כיום יותר משירות של טראמפ שקדם לה וכונה "משולחן דונלד ג'יי. טראמפ", כך על פי מורנינג קונסולט, ובהשוואה לסקר שנערך על הפלטפורמה הישנה יותר בשלבים מוקדמים יותר ב-2021.

החברה החדשה שהוקמה על ידי טראמפ, קבוצת טראמפ מדיה וטכנולוגיה (Trump Media & Technology Group), הכריזה על TRUTH Social בשבוע שעבר, ואמרה שהיא תושק בגרסת בטא עבור "אורחים" בחודש הבא ותהיה מקוונת בפריסה ארצית בשלושת החודשים הראשונים של 2022.

טראמפ אמר בשבוע שעבר שהוא יצר את TRUTH Social כדי "לעמוד מול העריצות של חברות הביג טק". כזכור, טוויטר חסמה את טראמפ לצמיתות מהשירות שלה ופייסבוק השעתה אותו לזמן לא מוגבל מהפלטפורמות שלה, וזאת בשל הפרת כללי הפלטפורמות והחשדות להסתה והפצת פייק ניוז מצידו, שהביאו, לכאורה, להתפרעויות תומכיו ב-6 בינואר בגבעת הקפיטול.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    קיצוניות נוטה לדבר עצמה או לנסות לשכנע את המשוכנעים וזה כישלון של מערכות החינוך

אירועים קרובים