נשים ומחשבים: יאנה צנקר, אינטואיטיב

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יאנה צנקר, מפתחת Full stack במרכז הפיתוח של אינטאיטיב

יאנה צנקר, מפתחת Full stack במרכז הפיתוח של אינטואיטיב.

שם ותפקיד: יאנה צנקר, מפתחת Full stack במרכז הפיתוח של אינטואיטיב (Intuitive Surgical).

ותק בתפקיד: שנה וחצי. סה"כ 3.5 שנים בתחום התכנות.

תפקידים קודמים: הזנת תוכן, קידום אתרים, גוגל אנליטיקס.

השכלה / שירות צבאי: שירות צבאי בטירת הכרמל, מאבטחת מתקנים. תואר ראשון מהטכניון בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול, קורס פיתוח אתרים בסביבת .NET במחלקת לימודי חוץ של הטכניון.

משפחה:  רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

הצטיינתי בלימודיי בתיכון וידעתי שארצה ללמוד בטכניון, אך לא בדיוק ידעתי מה. התחלתי במערכות מידע, אך עברתי באמצע הלימודים לפקולטה לתעשייה וניהול. בדיעבד זו החלטה פחות מוצלחת מבחינה מקצועית, כי אחרי הלימודים לא מצאתי עניין בתחום. לכן אחרי הלימודים הייתה לי תקופה של חיפוש עצמי במשך כמה שנים, תוך כדי גם עשיתי קורס QA, והבנתי שגם התחום הזה פחות מעניין אותי. אחרי הקורס התקבלתי לחברת סימפלקס (חברה שבונה אתרים לבתי מלון), שבה עבדתי 6.5 שנים. זו הייתה בחירה מוצלחת, כי שם הייתה לי אפשרות להתנסות בכמה תחומים, להבין מה יותר מעניין אותי ולהתקדם. בשנתיים האחרונות כבר עבדתי בה כמתכנתת, והבנתי שזה באמת מה שאני אוהבת לעשות. בחברה הנוכחית ,אינטואיטיב, אני ממשיכה ללמוד ולהתפתח בתחום, ואני ממש שמחה שמצאתי תחום שהוא מעניין, מאתגר ומתגמל.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שיש אפליה סמויה. העובדה שבהייט-ק הרבה פעמים העבודה כרוכה בשעות מרובות לא תמיד מתאימה לאימהות צעירות שרוצות להקדיש זמן גם לילדיהן, או עניין הגנים, כאשר הנשים הרבה פעמים נאלצות לצאת מהעבודה יותר מוקדם כדי להספיק לאסוף את הילדים. לדעתי, אם תתאפשר יותר גמישות בעניין זה, כמו אפשרות להשלים שעות מהבית, משרות היי-טק יהיו יותר אטרקטיביות לנשים.

כמו כן, לדעתי האישית, חלק מהעניין נובע גם מהבדלי תחומי עניין טבעיים בין גברים לנשים. למשל, מאז שהייתי קטנה, אהבתי לשחק משחקי מחשב, אך ממה שאני רואה ושומעת, שיעור הבנים שמתעניינים במשחקי מחשב גבוה מזה של הבנות. לדעתי אפשר גם להשליך על התעניינות בתחום הטכנולוגיה. סטטיסטית, פחות נשים יתעניינו בתחום ביחס לגברים. אולי הפתרון הוא לחשוף יותר בנות בגילאים צעירים לתחום הטכנולוגיה, וכך יהיה להן קל יותר להיכנס לעולם הזה, אם תבחרנה בכך בעתיד.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? 

באתי מחברה מאוד מאוזנת מבחינת ההרכב גברים-נשים (כולל מספר המפתחים), כאשר אישה שימשה בתפקיד סמנכ"לית (ומנהלת פיתוח). אז פחות הייתי מודעת לפער בכמויות בין מתכנתים גברים ומתכנתות. כאשר הגעתי לחברה הנוכחית הרגשתי בהתחלה קצת מוזר עם זה שיש מעט נשים בחברה. אני לא חושבת שמדובר פה באפליה מכוונת, אני יודעת שמתכוונים לגייס גם נשים, ואכן מאז מספר הנשים בחברה עלה במגוון התפקידים. באופן כללי לא נתקלתי באפליה באופן אישי, אני מרגישה מתוגמלת ומוערכת באותה מידה כמו הגברים בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים