אקזיט כחול לבן: סלברייט רוכשת את דיגיטל קלוז בעשרות מיליוני דולרים

הנרכשת הוקמה על ידי יזם ההיי-טק מתי כוכבי ומציעה תובנות ואיסוף ראיות על חשודים ממקורות גלויים, באמצעות יכולות ביג דטה ובינה מלאכותית

מימין: יוסי אופק, מנכ"ל ויו"ר דיגיטל קלוז, ויוסי כרמיל, מנכ"ל סלברייט. צילום: שי שבירו

סלברייט הודיעה היום (ב') כי היא רוכשת את דיגיטל קלוז, ספקית פתרונות מודיעין ממקורות גלויים. שתי החברות הן ישראליות. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותה בעשרות מיליוני דולרים. הרכישה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של 2021.

לפי סלברייט, "הרכישה מחזקת את סל הפתרונות שלנו כספק טכנולוגי מקצה לקצה של תהליך החקירה הדיגיטלית. היא תביא להרחבת נתח השוק של החברה ביחידות מודיעין וחקירות של רשויות אכיפת חוק ברחבי העולם".

זמן הוא מרכיב קריטי בתחילתה של כל חקירה, בשל הצורך לאסוף מידע במהירות האפשרית. פתרונות המודיעין ממקורות גלויים של דיגיטל קלוז מתניעים את מאמצי החקירה ואיסוף המידע של גופי אכיפת חוק, במצבים שבהם המטרות טרם הוגדרו והמידע עליהן הוא מועט. כך, החברה מסייעת ללקוחות לאסוף ולחבר נתונים ממקורות דינמיים רבים לרבות הרשת הגלויה, העמוקה (דיפ ווב) והאפלה (דארקנט).

מתי כוכבי – ממודיעין דיגיטלי ועד לסטורי של אווה

דיגיטל קלוז הוקמה ב-2010 על ידי יזם ההיי-טק מתי כוכבי. היא מונה יותר מ-20 עובדים, בהם מומחי מחקר ופיתוח בתחומי המודיעין והביג דטה עבור גופי ביטחון הציבור. הטכנולוגיה שלה זמינה כשירות בענן (SaaS) או כתוכנה באתר הלקוח. פתרונותיה מאפשרים איסוף כמויות נתונים גדולות ממגוון מקורות, תוך מינוף בינה מלאכותית, כדי למצות תובנות לגבי חשודים, וכן העשרת הראיות הדיגיטליות במידע חשוב נוסף ממקורות פתוחים.

מתי כוכבי, מייסד AGT ודיגיטל קלוז. צילום: יח"צ

מתי כוכבי, מייסד AGT ודיגיטל קלוז. צילום: יח"צ

כוכבי הקים ב-2007 את קבוצת AGT, שמושבה היה בשווייץ והיא העסיקה עובדי מו"פ גם בישראל. עוד הוא פעל בעשור הקודם באמצעות חברה אחרת שלו באיחוד האמירויות הערביות. ב-2019 הוא יזם, יחד עם בתו, מאיה, את המיזם להנצחת השואה הסטורי של אווה, שבמסגרתו סופר סיפורה של הדמות ניצולת השואה אווה היימן בסטוריז באינסטגרם, באמצעות משתמשת בשם eva.stories. מדובר בסדרת סרטונים קצרים, באורך כולל של כחצי שעה, שאותם היימן צילמה כביכול בסמארטפון. הפרויקט זכה להצלחה נרחבת ולצפיות רבות.

"כלים לניצול מיטבי של שעות החקירה הראשונות"

סלברייט מאפשרת לארגונים להתמודד עם המורכבויות של חקירות דיגיטליות, באמצעות ייעול של תהליכי החקירה. לחברה אלפי לקוחות – סוכנויות אכיפת החוק ותאגידים ביותר מ-140 מדינות. היא החלה להיסחר באחרונה בנסדא"ק לאחר מיזוג עם חברת ספאק, ונסחרת לפי שווי שוק של 1.8 מיליארד דולר. הכנסותיה ב-2020 עמדו על 195 מיליון דולר.

מנכ"ל סלברייט, יוסי כרמיל, אמר כי "הרכישה היא צעד חשוב במימוש החזון שלנו לבנות פלטפורמת מודיעין דיגיטלי חקירתית מקיפה. יכולות מודיעין ממקורות גלויים מספקות לגופי אכיפת החוק כלים חיוניים לניצול מיטבי של שעות החקירה הראשונות".

יוסי אופק, מנכ"ל ויו"ר דיגיטל קלוז, הוא בעל ניסיון של יותר משני עשורים בביטחון פנים. בעקבות הרכישה, הוא יוביל את הפעילות בתחום המודיעין ממקורות גלויים בסלברייט. לדבריו, "הביקוש לפתרונות מודיעין בענן ובאתר הלקוח נובע מהצורך הגדל במערכות אוטומטיות, המסייעות לגופי בטחון הציבור למיין את כמויות המידע העצומות הזמינות ברשת".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים