אישום: תקף מינית עשרות קטינים באינסטגרם וב-ווטסאפ

המדינה מאשימה את קובי רוטנברג, בן 28 מבני ברק, שביצע באמצעות האפליקציות הללו בין 2019 לשנה הנוכחית עבירות מין ב-26 ילדים.ות ונערים.ות בגילאים 11-17

נשלח לכלא אחרי שפרסם בטלגרם תמונות מיניות ללא אישור. צילום אילוסטרציה: BigStock

כתב אישום הוגש היום (ה') נגד קובי רוטנברג, בן 28 מבני ברק, בגין שורה ארוכה של עבירות מין שביצע, על פי הטענה, ב-26 ילדים ונערים בני 17-11, כמו גם בכמה בוגרים – באמצעות אינסטגרם ו-ווטסאפ.

את כתב האישום הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב עו"ד אור ארבר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. לפי האישומים, במהלך השנים 2021-2019 רוטנברג יצר לעצמו זהויות בדויות של נערים ונערות צעירים.ות ופתח באמצעותן חשבונות פיקטיביים באינסטגרם ובווטסאפ, בין השאר, הוא הציג את עצמו כנער או כנערה בני.ות 14-14 וחצי תחת הכינויים "taly9983", "לירן" ו-"שני". לפי כתב האישום, על מנת לזכות באמון הנערים והנערות שעמם.ן הוא התכתב, רוטנברג איתר ברשת תמונות של צעירים וצעירות, ולקח והשתמש בתמונות שלהם בלא רשותם.ן. עם חלקם.ן הייתה לו היכרות מוקדמת.

על מנת לזכות בשיתוף פעולה מצדם, הוא השתמש בשפה התואמת את גילם של הצעירים, הביע בהם עניין ושיתף אותם בפרטים כוזבים אודות הדמות שאותה גילם, צוין בכתב האישום. בחלק מהמקרים, במטרה שיסכימו לקבל ממנו תכנים מיניים, הוא הציג את עצמו כנער או כנערה, ואז שאל שאלות והביע בקשות תמימות לכאורה, שהסתירו את כוונותיו. "כתוצאה ממעשיו, הנערים הסכימו שרוטנברג ישלח אליהם עשרות תמונות, מדבקות וסרטוני עירום, הכוללים תכנים מיניים, לרבות של איבר מינו הזקור ומעשי אוננות", נכתב. לפי כתב האישום, "הסכמת הקטינים התקבלה במרמה, בסוברם כי הם משוחחים עם נער או נערה בני גילם".

בחלק מהמקרים הקורבנות אף הסכימו לקיים שיחות וידיאו עם רוטנברג, שבמהלכן הוא ביצע בהם מעשים מגונים ואף גרם להם לבצע מעשים מגונים בעצמם, והכול לשם גירויו וסיפוקו המיני".

במקביל להגשת כתב האישום, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של רוטנברג עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. עו"ד ארבר ציין את "ההיקף הגדול של הקטינים שנפגעו ממעשיו של הנאשם, על פני פרק זמן ניכר, כאשר את מרביתם הוא הכיר באמצעות האינטרנט, ולא הייתה בינו לבינם היכרות מוקדמת". עוד הוסיף התובע כי "הנאשם הפעיל מניפולציות, על מנת ללכוד ברשתו קטינים רבים ככל הניתן".

הפרשה נחשפה בעקבות פניות שהתקבלו במוקד 105 של המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל, המיועד לטיפול בדיווחים על פגיעות כלפי קטינים ברשת. הפניות הועברו לחקירה במפלג החקירות של יחידה 105 של המשטרה, תוך ליווי של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים