דיבורים לחוד ומעשים לחוד – הפרטיות הלא פרטית באפליקציות של אפל וגוגל

לפי מחקר של מדענים מאוניברסיטת אוקספורד באנגליה, האפליקציות - הן ל-iOS והן ל-Android - נכשלות בהגנה על נתונים ● בנוסף, החוקרים ציינו, כי "בכל האפליקציות שנבדקו, המחקר שלנו מראה פוטנציאל נפוץ מאוד להפרות חוקי הפרטיות של ארה"ב, אירופה ובריטניה"

פרטיות? מבטיחים אבל לא תמיד מקיימים. אילוסטרציה: BigStock

עד כמה מקפידות ענקיות הטק על פרטיות? נראה שיש פער לא קטן בין הדיבורים למעשים, לפחות מבחינת אפל וגוגל.

אפל מצהירה, לפעמים בתרועות רמות, ש"הפרטיות היא זכות אנושית בסיסית", וגוגל מצידה מספרת לנו ש"אנו בונים פרטיות שעובדת עבור כל אחד". זה בצד הדיבורים. בצד המעשים התמונה שונה, לפחות  לפי מחקר שבוצע על ידי מדענים מאוניברסיטת אוקספורד באנגליה וחוקר בלתי תלוי נוסף, ותוצאותיו התפרסמו בימים אלה.

במחקר, שכותרתו "האם מכשירי iPhone אכן טובים יותר בהיבט פרטיות? מחקר משווה של אפליקציות iOS ו-Android", בדקו החוקרים 24 אלף אפליקציות שהיו זמינות בשתי הפלטפורמות הסלולריות בשנת 2020, והגיעו למסקנה, שמכשירי ה-iPhone אינם טובים יותר בהיבט הפרטיות, ושהאפליקציות – הן ל-iOS והן ל-Android – נכשלות בהגנה על נתונים.

החוקרים בחנו 12 אלף אפליקציות בכל אחת מהפלטפורמות, וערכו עליהן בדיקות באמצעות ניתוח סטאטי וניתוח דינאמי, חיפשו ספריות מעקב בחברות שפרסמו אותן, בדקו תנועת רשת לאיתור מידע מזהה אישי ולניתוח הרשאות של המשתמשים.

התוצאה, לדבריהם, לא ממש משמחת: "מצאנו שמעקב צד שלישי ושיתוף של מזהי משתמש ייחודיים  נפוץ באפליקציות בשתי הפלטפורמות, גם באפליקציות המיועדות לילדים", הם כתבו. בקטגוריית הילדים, אפליקציות iOS עשו שימוש בפחות מעקב תלוי פרסום מאשר ב-Android, אבל מנגד – אפשרו גישה למיקום הילדים. בכל האפליקציות שנבדקו, המחקר שלנו מדגיש פוטנציאל נפוץ מאוד להפרות חוקי הפרטיות של ארה"ב, אירופה ובריטניה בהן: 1) שימוש במעקב צד שלישי ללא הסכמת המשתמש, 2) העדר הרשאה הורית לפני שיתוף הפרטים האישיים המזהים עם חברות צד שלישי באפליקציות של ילדים, 3) קונפיגורציה שלא מצמצמת נצונים בספריות מעקב, 4) שליחה של נתונים למדינות ללא רמת הגנת נתונים הולמת, ו-5) העדר מתמשך של שקיפות בנושא מעקב, בחלקו בשל החלטות עיצוב של אפל וגוגל. באופן כללי, אנו מוצאים כי אף לא אחת מן הפלטפורמות טובה יותר בצורה מובהקת ממתחרתה בנושא הפרטיות בהיבטים שחקרנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים