מחקר: למרות השקעות הענק, תוצאות הטרנס' הדיגיטלית לא מספקות

הטרנספורמציה הדיגיטלית זוכה לשבחים רבים ומביאה ארגונים להשקעות בסך כולל של 700 מיליארד דולר בשנה, אלא שרבים מהם מאוכזבים מהתוצאות שמתקבלות ממנה - כך מעלה מחקר חדש

שיעור ניכר של ארגונים לא שבעי רצון מתוצאות הטרנספורמציה הדיגיטלית. אילוסטרציה: BigStock

אחד ממונחי הבאזזז ששוק הטכנולוגיה מכיר היטב בשנתיים האחרונות הוא טרנספורמציה דיגיטלית. מומחים מפצירים בכל ארגון וחברה, בכל גודל, לעבור את התהליכים האלה, ולשיטתם, מוטב היה לו הארגונים היו כיום אם לא בסוף אז באמצע התהליך. הקורונה, ועמה המעבר לדיגיטל בתחומים רבים בחיינו, ובעיקר לימודים ועבודה, נתנה המחשה לכך.

במסגרת הטרנספורמציה הדיגיטלית, ארגונים משנים את פניהם הטכנולוגיים לטובת עידן שבו הדיגיטליות שולטת בכל היבט בעשייה ובמגע עם הלקוחות, או לפחות בהיבטים רבים של זה. אנחנו רואים את המגמה בבירור מאז פרוץ המגפה במעבר הנרחב לעבודה מרחוק, ולאחר מכן לעבודה היברידית, בלימודים בזום, בעלייה בתחום האי-קומרס, בקבלת שירותים ממשלתיים רבים יותר אונליין ועוד.

חברות וארגונים משקיעים הרבה מאוד כספים בהמרה הדיגיטלית, ולפי דו"ח חדש שהוציאו ווקמי ופיוצ'רום, מדובר בהיקף שנתי של לא פחות מ-700 מיליארד דולר. אבל למרות סכומי העתק הללו, ולמרות הרצון של החברות להצליח בתהליך, התוצאות ממש לא מספקות אותן.

תוצאות לא משביעות רצון – בגלל השלבים שלפני ביצוע הטרנספורמציה הדיגיטלית

אחת הסיבות העיקריות לכך, לפי המחקר, היא בחירה לא נכונה של הפלטפורמה שבה הארגון משתמש על מנת לבצע את הטרנספורמציה הדיגיטלית, גם אצל חברות שהחזון הדיגיטלי שלהן מקדים את זה של האחרות, וגם אצל חברות שהתחילו יותר מוקדם את ההמרה. זאת, מאחר שעוד לפני שהן בחרו את הטכנולוגיה לביצוע ההמרה, החברות מתקשות לעתים להגדיר את מפת הדרכים, ולאחר מכן לפתח תהליכים, הכשרות וכדומה.

ב-67% מהארגונים שנבדקו במחקר מתקיימת חשיבה מחדש על המודלים התפעוליים שלהם, בעקבות התוצאות של הטרנספורמציה הדיגיטלית, שלא משביעות את רצונם. ב-42% מהם הידע והיכולות הטכנולוגיות הם המחסום הגבוה ביותר לביצוע הטרנספורמציה, וב-54% העובדים מתנגדים לכל התהליך באופן כללי.

עוד בעיה קשה היא ערמת התוכנות שיש ברבים מהארגונים. לפי הדו"ח, בארגון גדול מדובר בממוצע ב-200 אפליקציות, ול-60% מהן יש עדכונים משמעותיים בכל שנתיים לערך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים