קוגניטים גייסה 4.2 מיליון דולר

הגיוס נועד לשילוב תכנות Drag & Drop מבוססות AI בענף הרובוטיקה האוטונומית ● לדברי ד"ר יהודה אלמליח, מנכ"ל ומייסד החברה, המשקיעים "זיהו את קוגניטים כספקית התוכנה עבור מהפכת הרובוטיקה העכשווית"

ד"ר יהודה אלמליח, מנכ"ל ומייסד קוגניטים. צילום: יח"צ

קוגניטים (Cogniteam) – המפתחת תוכנות AI מתקדמות לענף הרובוטיקה – גייסה לאחרונה 4.2 מיליון דולר מהון השקעות פרטי, בהובלת מייסד ומנכ"ל סיברן מנג'מנט, אנדרו אוונס. הצטרפה אליהם גם קבוצת השקעות מהמשרד הבריטי הפרטי, פנתרה.

קוגניטים פיתחה מערכת AI מבוססת ענן לתכנות ולאוטומציית רובוטים לפיתוח, תחזוקה, בקרה ופריסה של רובוטים וציים. לדבריה, הדבר יאפשר את האצת המהפכה הרובוטית הבאה.

כיום, מרבית החברות המפתחות רובוטים משתמשות בסביבת הקוד הפתוח ROS (ר"ת Robot Operating System). סביבה זו מכילה מגוון רחב של אלגוריתמים עבור רובוטים אוטונומיים. בזמן הפיתוח חברות מבינות מהר מאוד כי ROS אינו מספק את כלל הצרכים שלהם – לדוגמה, תכנות מבוסס ענן ובצורה קלה, ניהול צי רובוטים, ניהול גרסאות הקונפיגורציה של הרובוטים, שיתוף רובוטים בין חברי צוות הפיתוח ועוד.

הטכנולוגיה של קוגניטים, לפי החברה, מקצצת משמעותית את זמן הפיתוח והעלות של יישומים רובוטיים חדשים, שכיום עומד על כשש שנים, על ידי אספקת תוכנה שתיקח בחשבון את כלל מחזור החיים של הפיתוח וההפעלה של הרובוט. מערכת ההפעלה לרובוטיקה מבוססת הענן של קוגניטים מתבססת על טכנולוגיה שהוכחה ברובוטים שנבדקו בשטח, אותם מפתחת קוגניטים במהלך 11 השנים האחרונות.

מענה לאתגרי פיתוח ותחזוקת הרובוט

קוגניטים

קוגניטים

כיום, כאשר חברה מעוניינת לפתח רובוט לפתרון בעיה מסוימת, היא צריכה להתמודד עם מגוון אתגרי חומרה, תוכנה וכמובן תמיכה בלקוחות. המערכת אותה מפתחת קוגניטים מאפשרת ללקוח לשלב חבילות תוכנה ואוטונומיה מוכנות מראש, תמיכה מלאה ב-ROS וכמובן תאפשר ללקוח להתמקד ב-IP הייחודי שלו על ידי הוספת הקוד הייעודי שפותח עבור הרובוט. היבטים כגון, ניהול קונפיגורציות תוכנה, צפייה בנתוני/חיישני הרובוט דרך הענן, אנליטיקות ועוד הינם חלק אינטגרלי מהמערכת אותה מפתחת קוגניטים.

תוכנות אותן פיתחה קוגניטים מיושמות היום בשימושים שונים במגוון רובוטים מודרניים.

"קוגניטים צברה לעצמה ניסיון של למעלה מעשור בעבודה על טכנולוגיות רובוטיקה מתקדמות", אמר אנדרו אוונס, מייסד ומנכ"ל חברת סיברן מנג'מנט. "מערכת ההפעלה שלהם תאפשר למפתחי תוכנה ומהנדסי חשמל ומכונות לעבוד במקביל, לצמצם את זמן הפיתוח ולשנות את היעילות בה התעשייה מפתחת כיום רובוטים".

עבודת קוגניטים סייעה לשותפיה, כמו מיצובישי, אינטל, ADLINK, AAEON ואחרים, לצמצם את זמן היציאה לשוק של פרויקטים. הצוות פנה לאוונס עקב ההשקפה הגלובלית שלו בכל הקשור לניהול חברות בכל השלבים.

"מר אוונס ופנתרה הפגינו הערכה והכרה עמוקה בפוטנציאל של תעשיית הרובוטיקה העולמית, וזיהו את קוגניטים כספקית התוכנה עבור מהפכת הרובוטיקה העכשווית", אמר ד"ר יהודה אלמליח, מנכ"ל ומייסד קוגניטים. "כספים אלו יושקעו בהשלמת החלקים האחרונים של הטכנולוגיה שלנו, ולהצגת המוצר שלנו בשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים