גוגל מכניסה אפשרות למצב כהה במנוע החיפוש שלה ב-ווב

בסמארטפונים המצב הכהה שומר על הסוללה ומונע ממנה להתרוקן מהר מאוד, וזה תקף גם למחשבים ניידים, אולם לשם מה הוא טוב בגרסת המחשב הנייח?

מצב כהה בגוגל חיפוש באינטרנט. צילום: גוגל

גוגל הכריזה על תמיכה במצב כהה (dark mode) במנוע החיפוש שלה בשולחן העבודה.

החברה הציגה לראשונה מצב כהה רחב במערוכותיה בשנת 2019, עם השקת אנדרואיד 10. ענקית הטכנולוגיה פרסמה רשמית מצב זה לאפליקציות חיפוש באנדרואיד וב-iOS במאי בשנה שעברה. אולם ה-ווב נותר מקופח עד כה. כעת ערכת הנושא האפלה מגיעה סופסוף גם ל-Google.com ולמחשבים השולחניים ותתגלגל אליהם בכל רחבי העולם בזמן הקרוב.

מצב כהה בגוגל בניידים. צילום: וויקימדיה

מצב כהה בגוגל בניידים. צילום: וויקימדיה

אבל מדוע צריכים מצב כהה במחשב הנייח?

גוגל אישרה בעבר כי השימוש בצבעים בהירים בתוך יישומים בנייד מרוקן את הסוללה של הטלפון ביתר שאת. עניין זה לא ממש רלוונטי לגרסת הווב בעבור מחשבים נייחים, שם המחשב מחובר לחשמל. מאידך, הוא כן עשוי לסייע למשתמשים במחשבים ניידים, שהסוללות שלהם בלאו הכי מתרוקנות מהירות שיא.

אולם המצב האפל, על פי מחקרים, מקל גם על הצפייה במסכים בשעות הלילה, וזו כנראה התרומה העיקרית שלו בעבור משתמשי האינטרנט. זאת מלבד היותו טרנדי, ומזה שיש מי שפשוט אוהבים את התצוגה שלהם בגרסתה השחורה.

"מצב כהה זמין כעת לדפי חיפוש גוגל במחשב השולחני. תודה על כל המשוב שלכם בפורום, זה שבישר לנו שזו תכונה שרציתם לראות", הסביר מנהל תמיכת המוצרים של גוגל חיפוש בהודעה שפורסמה בדף העזרה של הענקית ממאונטיין וויו.

אם גם אתם חובבי האווירה הקודרת – תוכלו להפעיל את העיצוב הכהה מהאפשרות 'הגדרות'. כפתור ההגדרות ממוקם בפינה השמאלית העליונה של דף האינטרנט במנוע החיפוש הוובי. בהגדרות החיפוש, יהיה עליהם ללחוץ על האפשרות 'מראה', שלא מופיעה למי שהאפשרות עדיין לא נתמכת אצלו, ומשם ניתן יהיה לבחור את ערכת הנושא 'ברירת מחדל למכשיר', 'כהה' או 'מואר'. לחצו על 'שמירה' כדי להחיל את בחירתכם.

אחרי בחירה במצב כהה, טקסט בהיר יופיע על רקע שחור – ממש בגרסת נגטיבי של מה שהכרתם עד כה. הצבעוניות הכללית לא תשתנה עם זאת. ערכת הנושא הכהה תחול על כל דפי החיפוש, משמע דף הבית של גוגל, דף תוצאות החיפוש והגדרות החיפוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים