"בדיקת קורונה שלילית" בטלגרם: משלמים 100 שקלים – ומקבלים אישור מזויף

חוקרי צ'ק פוינט חשפו קבוצה ישראלית ברשת החברתית שמציעה אישורים מזויפים לבדיקת קורונה, ושפעילה במיוחד מאז החלה החזרה ארצה מקברו של רבי נחמן מברסלב באומן

בדיקת קורונה (לא מזויפת). צילום אילוסטרציה: BigStock

הראש היהודי ממציא לנו פטנטים: במסגרת מעקב עולמי שחוקרי צ'ק פוינט מבצעים, עוד מנובמבר אשתקד, אחרי קבוצות שעוסקות במסחר לא חוקי בבדיקות קורונה ובתעודות מתחסן , הם גילו קבוצה ישראלית בטלגרם שעושה בדיוק את זה. הקבוצה עונה לשם תעודות קורונה מתחסן/בדיקות קורונה.

החוקרים ציינו שהקבוצה פעילה מאז יוני – כחודשיים לפני שהתחילו הנסיעות לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. "אולם", הם מסרו, "בשבועות האחרונים היא החלה להציע בדיקות קורונה שליליות מזויפות עבור החוזרים לישראל מאוקראינה. בדיקה שכזו ניתנת לרכישה עבור 100 שקלים ובתמורה מתקבלת בדיקה עם שם המזמין".

יש לציין שמאז שהחלה החזרה מאומן לאחר ראש השנה גילה משרד הבריאות מאות בדיקות מזויפות שכאלה. אלא שמנהלי הקבוצה לא מסתפקים בחוזרים מאומן: ביום ו' האחרון הקבוצה התחילה להציע בדיקות קורונה שליליות לחיילים, שמחקות טפסים לכאורה של חיל הרפואה – גם הן במחיר של 100 שקלים.

לדברי עודד ואנונו, ראש מחלקת חולשות מוצרים בצ'ק פוינט, "אנחנו עוקבים אחרי זיופים של בדיקות קורונה וחיסוני קורונה מנובמבר 2020 ורואים כיצד התחום הזה מתפתח. מה שהתחיל כקבוצות של האקרים בדארקנט עבר למסחר חופשי באפליקציות מסרים דוגמת טלגרם. מדובר בקבוצות שמכילות לעתים מאות אלפי בני אדם. בימים האחרונים גילינו את המכירות באוקראינה, אגב ראש השנה באומן. כך, ניתן לראות כמה קל לזייף בדיקת קורונה ולהיכנס לישראל כאשר אתה נושא בגופך את הנגיף, או שאתה חולה".

חוקרי צ'ק פוינט העבירו את הממצאים שלהם ליחידת להב 433 של המשטרה, לטובת המשך הבדיקה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיא מאיר

    השאלה כמה עולה תשובה חיובית? :-)

אירועים קרובים