ארה"ב: בתגובה לחוק חדש נגד הפלות בטקסס – סיילספורס תסייע לעובדיה

ענקית ה-CRM בענן מציעה רילוקיישן, לאחר חוק נגד הפלות שנכנס לתוקף במדינה ● החקיקה אוסרת לבצע הפלה בהריון שנמשך יותר משישה שבועות ● סיילספורס הודיעה ב-סלאק שתעזור לעובדיה לעבור למיקום אחר, אם יש להם בעיות עם גישת טקסס לנושא

סיילספורס הציעה לסייע לעובדות ועובדים שלה, שאולי ירצו לעזוב את טקסס עקב חוק חדש נגד הפלות שנכנס לתוקפו במדינה ושמעורר זעם רב בארצות הברית.

"משפחות (בניוף השתמש במושג Ohana – ביטוי מהוואי – ג"פ), אם אתם רוצים לעבור, נעזור לכם לצאת מטקסס. הבחירה היא שלכם", צייץ מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל הקבוצה, בטוויטר, בצירוף קישור לכתבה ב-CNBC שחשפה את הסיוע שמציעה החברה ביום ו' האחרון.

עוד בטרם התייחסותו של בניוף לנושא השנוי במחלוקת, החברה עצמה הודיעה לעובדים שלה במסר פנימי שפרסמה ב-סלאק כי אם יש להם חששות לגבי הגישה לרפואת הרבייה במדינתם, סיילספורס תעזור להם לעבור דירה עם משפחתם באופן מיידי.

טקסס אישרה באחרונה חקיקה מגבילה ביותר הנוגע לסוגיית הפסקת הריון מרצון באמצעות הפלה. כעת המדינה אוסרת ביצוע הפלות לאחר גילוי פעימות הלב של העובר, מה שקורה בסביבות השבוע השישי להריון, כאשר רוב הנשים אפילו אינן יודעות שהן הרות. היוצא מן הכלל היחיד שבו יאושרו הפלות כחוק הוא אם חל מצב חירום רפואי המחייב אותן.

"אלה נושאים אישיים להפליא, שמשפיעים ישירות על רבים מאיתנו, במיוחד נשים", ציינה סיילספורס בפוסט שלה לעובדיה. עם זאת, ענקית ה-CRM בענן לא נקטה בעמדה רשמית בסוגיה, והבטיחה "לכבד את נקודות המבט השונות".

כ-2,000 איש עובדים בשלוחת דאלאס של סיילספורס, שהיא אחת מ-16 המטות שלה. סיילספורס מעסיקה כ-56,000 עובדים בסך הכל ברחבי העולם.

ענקיות ההיי-טק ברובן לא מגיבות ואילון מאסק פתאום "נמנע מפוליטיקה"

החקיקה הטקסנית החדשה הניבה גל תגובות ציבוריות חריפות, אולם זכתה רק במעט התייחסות מכמה חברות היי-טק מובילות.

המגזין Fast Company פנה למספר חברות, כולל מיקרוסופט, פייסבוק, אמזון, אפל, גוגל, דל ופייפאל בבקשה לקבל את התייחסותן בנידון. הוא עשה זאת מכיוון שחברות אלו השמיעו את עמדתן בנושאים פוליטיים בעבר, או שהן בעלות משרדים בטקסס. ואולם רק דובר מטעם מיקרוסופט הגיב ואמר כי לחברה אין מה לחלוק בנושא.

החוק החדש מגבה הוקעת הפלות בלתי חוקיות וכן הענשת כל המעורבים בדבר, כולל אדם שייקח אישה למרפאה כדי להפסיק את ההריון. עקב כך, ענקיות שיתוף הנסיעות אובר וליפט הודיעו כי יכסו את שכר עורכי הדין וההוצאות המשפטיות של נהגיהן, אם יואשמו בכך שעברו על החוק.

מנכ"ל חברת אפליקציות ההיכרויות מדאלאס, קבוצת מאץ' (Match), שבבעלותה גם טינדר, הודיעה שהיא מקימה קרן לעובדיה מטקסס הנאלצים לעזוב את המדינה לצורך הפלות. בנוסף, אפליקציית ההיכרויות באמבל הודיעה כי היא מממנת שישה ארגונים הנאבקים על זכויות הרבייה ושעוזרים לנשים בכך.

עם זאת מושל טקסס, גרג אבוט, לא מודאג מכך שעסקים ייצאו ממדינתו. כהסבר לגישתו אמר ל-CNBC: "הם עוזבים (גם – ג"פ) את מדינת קליפורניה המאוד ליברלית". 

לא נקט עמדה. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה. צילום: BigStock

לא נקט עמדה. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה. צילום: BigStock צילום: BigStock

"אילון (מאסק – ג"פ) נאלץ לצאת מקליפורניה בגלל המדיניות החברתית בקליפורניה, ואילון אומר לי בעקביות שהוא אוהב את המדיניות החברתית במדינת טקסס", ציין המושל. מאסק אכן עבר לטקסס בשלהיי 2020, והודיע ​​על תכניות שטסלה, החברה שייסד ושהוא ממנכ"ל, תקים שם מפעל חדש.

בתגובה לדברי המושל מאסק צייץ, כהרגלו, ואמר: "באופן כללי אני מאמין שהממשלה רק לעתים נדירות צריכה לכפות את רצונה על העם, ובעת זאת היא צריכה לשאוף למקסם את אושרם המצטבר. עם זאת, אני מעדיף להישאר מחוץ לפוליטיקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים