HPE תספק מחשוב עתיר ביצועים ל-NSA בשני מיליארד דולרים

NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית, בחרה ב-HPE כמי שתספק לה מערכות מחשוב עתיר ביצועים למשך עשר שנים, במודל של "כ-שירות", שיאפשרו לסוכנות לעבד כמויות גדולות של נתונים ולתמוך ביכולות הפעלה של למידה עמוקה ובינה מלאכותית

צילום: BigStock

NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית, בחרה ב-HPE כמי שתספק לה מערכות מחשוב עתיר ביצועים, HPC, למשך עשר שנים, במודל של "כ-שירות". היקף הפרויקט ארוך הטווח נאמד בשני מיליארד דולרים.

HPE תבנה ותנהל פתרון ענן מקומי, משמע ברישוי מסורתי, מאובטח – ותעשה זאת תוך שימוש בפלטפורמת GreenLake שלה כבסיס לפתרון. הפרויקט יושלם במהלך 2022. הוא יורכב ממערכות HPE Apollo ומשרתי ProLiant. אלה יאפשרו לסוכנות לביטחון לאומי לעבד כמויות גדולות של נתונים ולתמוך ביכולות הפעלה של למידה עמוקה ובינה מלאכותית.

בשנת 2019 הכריזה HPE כי בכוונתה למכור את כל ההיצע שלה עד שנת 2022 במודל של שירות (As a service). מומחים הסבירו, שמדובר בתהליך שאפתני, שכן ב-2018 רק 5% מהציוד שלה נמכר במסגרת חוזי שירות שכאלה. פלטפורמת הענן של GreenLake  מילאה תפקיד מרכזי בשינוי זה. נכון ליוני השנה, ל-HPE יש יותר מ-1,200 לקוחות ארגוניים על GreenLake – המשקפים 4.8 מיליארד דולרים מתוך כלל המחזור שלה.

אנליסטים ציינו, כי מעבר לניצחון לכשעצמו במכרז, מדובר בדריסת רגל של HPE בשוק המחשוב הממשלתי בארה"ב.  לפני כשנה ממשלת בריטניה צירפה את HPE לרשימת שותפי הענן שלה, שבה נכללו עד אז גוגל, מיקרוסופט ויבמ.

היצע שירותי הענן של GreenLake – שהחל את דרכו ב-2016 כ-HPE FlexCapacity – הוא, על פי החברה, "ההיצע הרחב ביותר בשוק ה-'משהו כשירות', עם פלטפורמת שירות עצמי מלאה ומוכללת, וכן שירותי ענן לטובת מספר רב של עומסי עבודה… הלקוחות הארגוניים שלנו כבר שינו את האופן שבו העסקים שלהם פועלים מול שירותי הענן ההיברידיים האוטומטיים, הניתנים להרחבה – ואלה כוללים מחשוב, אחסון, מכונות וירטואליות, קונטיינרים, מחשוב עתיר ביצועים ועוד. החזון שלנו הוא זריזות תפעולית בענן עם טיפול בנתונים בכל מקום שהוא".

לדברי ג'סטין הוטארד, סגן נשיא בכיר ב-HPE, "יישום בינה מלאכותית, למידת מכונה ויכולות ניתוח של כמויות נתונים מאסיביות – דורש יותר ויותר מערכות מחשוב בעלות ביצועים גבוהים. לקוחות דורשים יכולות של מחשוב עתיר ביצועים בפרויקטים עתירי הנתונים שלהם, בשילוב עם ניהול קל, פשוט וזריז".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים