וואן תטמיע סאפ על AWS ב-OPC אנרגיה – במיליוני שקלים

במסגרת הפרויקט יוחלפו כמה מערכות מידע שונות, לרבות מערכות ייעודיות שאינן מבוססות סאפ ● הוא ינוהל על ידי אקזקטק, חטיבת הסאפ של וואן, בשיתוף קלאודבאזז, החטיבה המקצועית של הקבוצה לשירותי מומחה ואינטגרציה בסביבת AWS

איתי אורן, מנמ''ר OPC אנרגיה. צילום: יח"צ

קבוצת וואן (One) תקים מערכת SAP S/4 HANA על גבי תשתית AWS ב-OPC אנרגיה. היקפו של הפרויקט עומד על מיליוני שקלים, הוא יחל בימים הקרובים ויימשך כשנה.

OPC אנרגיה עוסקת בהקמה ובתפעול של תחנות כוח ומתקני ייצור חשמל בישראל. החברה נמצאת בשליטת קנון הולדינגס. ב-2010 היא החלה בבניית תחנת כוח במחזור משולב במישור רותם, בעלת כוח ייצור של כ-440 מגה-ואט, וב-2013 הושלמה הבנייה והתחנה החלה לייצר ולספק חשמל. מאז הקמתה, החברה עוסקת בייזום, פיתוח, הקמה ותפעול של תחנות כוח הפועלות בגז טבעי, וכן בייצור חשמל ובאספקתו ללקוחות פרטיים ולחברת החשמל.

הפרויקט ינוהל על ידי אקזקטק (XacTech), חטיבת הסאפ של וואן, בשיתוף קלאודבאזז (CloudBuzz), החטיבה המקצועית של הקבוצה לשירותי מומחה ואינטגרציה בסביבת AWS. בטרם הבחירה נערך תהליך בחינה, הכנה וייעוץ על ידי ארנסט אנד יאנג.

במסגרת הפרויקט יוחלפו כמה מערכות מידע שונות, לרבות מערכות ייעודיות שאינן מבוססות סאפ. הפרויקט נועד להעניק ל-OPC אנרגיה יכולות בענן, עם יכולת לניהול אינטגרטיבי וראייה כוללת של כלל התהליכים העסקיים. בחברה אומרים שהבחירה לפרוש את מערכת סאפ על תשתית AWS תאפשר גמישות גבוהה בזמן הפרויקט ולאחר השלמתו, וכן ביצועים וזמינות לצד אבטחת מידע.

הפרויקט יכלול יישום של תהליכי הליבה של הארגון – לרבות ניהול נתוני החשמל, תכנון הייצור, תהליכי חישוב וחיובי הלקוחות – וכן עבודה מול הספקים והשותפים השונים. ב-וואן אומרים שהוא יספק מענה מקיף לתהליכים העסקיים הקיימים ב-OPC ויהווה בסיס לפרישת יכולות עתידיות, דוגמת חיזוי ותמיכה בצמיחה של החברה.

"פרויקט לשנים קדימה"

לדברי איתי אורן, מנמ"ר OPC אנרגיה, "הפרויקט עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית החברה בעולמות ה-IT ואני בטוח שהוא יקנה לנו ערך רב עם עלייתו לאוויר – וגם שנים ארוכות קדימה".

נתי נחמיאס, סמנכ״ל בכיר בקלאודבאזז, מסר כי "אנחנו עדים לשינוי מהותי שקורה בשוק ה-IT בארץ: יותר ויותר ארגונים מאמצים מדיניות של ענן תחילה, ובוחרים ב-AWS כתשתית למערכות הליבה שלהם. לפני הפרויקט נלקחו בחשבון שיקולים רבים, כמו אבטחת מידע, ביצועים וגמישות. הפרויקט יהווה נדבך מרכזי בקידומה של OPC אנרגיה לעידן הדיגיטלי ובשיפור יכולת התחרות שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים