אפל אסרה על עובדיה ליצור ערוץ Slack בנושאי שוויון והגינות בשכר

מה שלא כואב - לא מפריע: החברה טוענת כי ערוצי Slack נועדו רק לצורכי עבודה ועסקים של החברה, וערוצי Slack לפעילויות ולתחביבים אינם מותרים, אבל למרות זאת התירה הקמת ערוצים בנושאי "כלבי שעשוע", "גיימינג" או "בדיחות אבא"

מהפיכה: אפליקציות צד שלישי במכשירי אפל.

אפל אסרה על עובדיה ליצור ערוץ בנושאי שוויון והגינות בשכר בפלטפורמת Slack. לדברי נציג מצוות משאבי האנוש של החברה, על אף שהנושא מתואם עם התחייבותה של אפל לתשלום שכר הוגן, הוא אינו עומד בכללי השימוש של החברה ב-Slack. בהודעתו לעובדי החברה הוא ציין, כי "ערוצי Slack נועדו לצרכים עסקיים של אפל וחייבים לקדם את העבודה, משלוחים או משימות של המחלקות והצוותים של אפל".

כללי החברה לשימוש באפליקציית צ'אט פנימית קובעים, כי "ערוצי Slack לפעילויות ולתחביבים לא מאושרים, כמו מועדון עובדי אפל או קבוצות גיוון  – אינם מותרים ואסור ליצור אותם".

למרות הכללים המוגדרים, בנושאים אחרים אפל לא ממש הקפידה לאסור ערוצים. למשל, לעובדי החברה יש כמה ערוצים פופולריים שנוצרו לנושאים שבמובהק לא קשורים לענייני העסקים והעבודה, כמו "כלבי שעשוע", עם יותר מ-5,000 חברים, "גיימינג", עם יותר מ-3,000 חברים, או "בדיחות אבא" עם יותר מ-2,00 חברים. בחודש שעבר גם אישרה החברה ערוץ בנושא "פוסבול קהילתי".

אי השוויון בשכר מעסיק באחרונה את עובדי אפל, שערכו סקר פנימי לא רשמי, ועלה ממנו, כי נשים בחברה מרוויחות 6% פחות מגברים. העובדים אף הקימו אתר ייעודי בשם AppleToo#, במטרה להתייצב יחד בדרישות מול מעסיקתם העצמתית, שלטענתם לא קשובה ולא מעניקה להם יחס שוויוני והוגן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים