מסתמן: ווסטרן דיגיטל תקנה את קיוסקיה ביותר מ-20 מיליארד דולר

השיחות בין שתי החברות מתקיימות כמה חודשים וההודעה על העסקה צפויה בשבועיים הקרובים, אם לא יקרה שום דבר בדרך ● ווסטרן דיגיטל מעוניינת להגדיל את הנתח שלה בשוק רכיבי ה-NAND ולעבור את סמסונג, ששולטת בו כיום

ווסטרן דיגיטל

עוד עסקת ענק בשוק השבבים הולכת ומתגבשת: ווסטרן דיגיטל נמצאת בשיחות מתקדמות עם קיוסקיה היפנית לרכישת החברה בעסקה ששוויה מוערך ביותר מ-20 מיליארד דולר – כך על פי דיווחים שפורסמו בסוף השבוע. מדובר בעסקת מניות מלאה ובראשות החברה הממוזגת ימשיך דיוויד גואיקלר, המנכ"ל הנוכחי של ווסטרן דיגיטל.

מדובר בהבשלה של שיחות שמתקיימות כבר כמה חודשים, כשגורמים המקורבים למגעים טוענים שהעסקה קרובה להיסגר עוד במהלך השבועיים הקרובים – על אף שאין ודאות שזה אכן יקרה. אם היא לא תצא לפועל, ייתכן שקיוסקיה תפעיל תוכנית מגירה לצאת להנפקה ציבורית ראשונית (IPO). לפני כחצי שנה דווח שגם מיקרון בודקת רכישה אפשרית של יצרנית השבבים, אך מאז נותרה רק ווסטרן דיגיטל בתמונה.

אנליסטים מעריכים שהמטרה של ווסטרן דיגיטל, שמתמחה במוצרי אחסון, היא לחזק את החברה בתחום של ייצור רכיבי NAND, שחשוב מאוד כיום לכל תחומי המחשוב והטלפוניה, ואולי אף להתחרות על חוזים מול סמסונג, שנחשבת לחברה המובילה בתחום, עם נתח שוק של יותר משליש. לקיוסקיה יש נתח שוק של 19% ולווסטרן דיגיטל – 15%.

עולם זיכרונות ה-NAND חווה מיזוג גדול רק בשנה שעברה, עת הייניקס רכשה את עסקיה של אינטל בשוק הזה תמורת תשעה מיליארד דולר – עסקה שהרגולטורים הגלובליים עדיין לא אישרו סופית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים