המחשב ישן? מיקרוסופט מאיימת שלא תספק עדכונים ל-Windows 11

החברה הודיעה כי מי שירצה להתקין את מערכת ההפעלה הבאה שלה, Windows 11, והוא בעל מעבד מדור ישן, עלול למצוא את עצמו ללא עדכוני מערכת, אפילו לא עדכוני אבטחה

כבר יוצרת בעיה. Windows 11 של מקרוסופט. צילום אילוסטרציה: BigStock

מיקרוסופט נוקטת כעת בקו חדש שהמטרה שלו, כנראה, להוביל את כל מי שירצה להתקין את Windows 11 לשדרג למחשבים חדשים יותר. היא כן תאפשר להתקין את מערכת ההפעלה החדשה שלה במחשבים ישנים, שהתצורה הטכנית שלהם נמוכה מהסף, אבל – עם אבל רציני מאוד לצד זה.

קודם כל, ההתקנה תתאפשר רק עבור מי שיעשה התקנה חדשה למערכת ההפעלה, ולא שדרוג. ניתן יהיה להוריד קובץ ISO מאתר החברה, שאותו אפשר יהיה להתקין בכל מחשב באופן ידני. זה אומר בעצם לבנות מחדש לחלוטין את סביבת העבודה, ולאחר ההתקנה להעביר הרבה נתונים מהמערכת הישנה.

עם זאת, האבל המשמעותי שמצורף להחלטה הזו היא שאחרי ההתקנה המשתמשים בעצם יישארו באוויר, עם מערכת ההפעלה כמות שהיא, כי מיקרוסופט לא תעדכן אותה בתכונות ותיקוני טלאים, וככל הנראה גם לא תספק עבורה אפילו עדכוני אבטחה.

כאמור, מדובר בהתקנה נקייה על מחשב עם מעבד Core i7 של אינטל מהדור השביעי ומטה, ומעבדי ה-AMD התואמים לאותה תקופה, אבל לא ברור אם כן יהיה צורך ב-TPM או לא.

Windows 11, שהחברה חשפה בסוף יוני האחרון, אמורה להיות מושקת בפעול בסתיו הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים