"הגידול באימוץ הענן מחייב חישוב מסלול האבטחה מחדש"

תומר שרון, מנכ"ל אואזיס: "ארגונים חייבים לבצע תכנון מסודר של סביבת ריבוי העננים; תפיסת ה-Security by Design מסייעת לזהות את נקודות התורפה בארגונים ולהתמודד איתן" ● החברה חוגגת בימים אלה 15 שנים להקמתה

תומר שרון, מנכ"ל אואזיס טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

"אימוץ הענן בישראל בוצע עד כה בקצב גבוה יחסית, והוא צפוי להתרחב בשל מכרז הענן הממשלתי נימבוס. זה מחייב את הארגונים שעוברים לענן לחשוב מחדש על תפיסת אבטחת המידע שהייתה קיימת עד כה. הגנה על הנתונים והיישומים הארגוניים שבענן דורשת לא רק הטמעת התקן זה או אחר – אלא גם אימוץ תהליכים חדשים, מערכות הגנה ייעודיות לענן ולא כאלה שעברו התאמה ספציפית להגנת הענן", כך אמר תומר שרון, מנכ"ל אואזיס טכנולוגיות.

"בין אם מדובר בענן היברידי, ציבורי, פרטי או סביבה מרובת עננים", הוסיף שרון, "אבטחת הענן כרוכה בשני שינויים: מעבר מווירטואליזציה לסביבת קונטיינרים, ומהתקני אחסון בתוך החברה לאחסון כשירות (Storage as a Service). שינויי הטכנולוגיה, המודלים והתהליכים מחייבים ידע ויכולות חדשות בקרב האנשים שאחראים על הענן ועל אבטחת המידע בארגון. האנשים הללו צריכים לרכוש ידע נוסף וניסיון על מנת לתחזק את המערכות בביטחון מלא".

הוא הסביר כי "אם בתחילה, ארגונים עבדו באופן מצומצם יחסית בענן אחד, כיום הם מעבירים את היישומים, הפלטפורמות והתשתיות שלהם לסביבות מרובות עננים. ניהול ה-IT בסביבות כאלה מביא ליותר מורכבות. אי אפשר לעשות זאת ללא תכנון, או בצורת טלאי על טלאי. יותר ויותר ארגונים מחפשים פתרונות ושירותים לתכנון, הקמה, ניהול ותפעול סביבות מרובות עננים. בתהליך הקמת ריבוי העננים יש לתכנן כיצד לחבר בין ספקיות הענן השונות, אילו עומסים לשים בכל ענן ואילו תהליכים, ואיזו רשת תעבוד בין העננים. תכנון שכזה דורש הרבה חשיבה מחוץ לקופסה ופתרונות דור חדש, שמשלימים ומעצימים את העבודה הגמישה בסביבת הענן".

Security by Design

"עם או בלי קשר לענן, האבטחה הולכת ומתפתחת בשל הגידול החד בסיכוני הסייבר, וביתר שאת בשנה וחצי האחרונות", ציין שרון. "אחד המרכיבים החשובים בתחום הוא היכולת לזהות את נקודות התורפה של הרשת הארגונית, לדעת כיצד להתמודד איתן ולהטמיע פתרונות בהתאם. פה נכנס המושג Security by Design : זהו תהליך מתודולוגי לתכנון הרשת ואבטחתה. כיום קיימים הרבה יותר רכיבים ב-IT בארגון – חלקם בתוכו, חלקם אצל המשתמשים, חלקם בענן וחלקם במערכי IoT".

אואזיס מתמחה בייעוץ, תכנון ויישום מערכות תקשורת ותשתיותIT , ענן, אבטחת מידע והגנת סייבר. בימים אלה היא מציינת 15 שנים להקמתה. החברה מונה עשרות עובדים ויש לה יותר מ-300 לקוחות. לפני תשע שנים נרכשה אואזיס על ידי קבוצת טלרד, והיא משמשת כזרוע ה-IT שלה. "מדהים אותי לראות להיכן החברה הגיעה", אמר שרון. "יש לנו מאות לקוחות, בשלל ענפים: פיננסי, בטחוני, תקשורת, אינטרנט, תעשייה, היי-טק ועוד. צמחנו בכ-20% במהלך 2020 ואני צופה המשך צמיחה דומה".

הוא ציין כי "תקופת הקורונה הביאה את בשורת העבודה מהבית. זה לא משהו שלא היה קודם לכן, אבל בקורונה, פתאום כולם נאלצו להמשיך ולקיים את הארגון שלהם בעבודה מרחוק, ובמקביל לדאוג לאבטחה ולשרידות הארגונים. כך, נפרצו מחסומים, כגון עבודה מרחוק וניהול תהליכים מקוונים. השתלבנו בתקופה הזו בפרויקטים גדולים ומשמעותיים, וסייענו ללקוחותינו לגדול ולעבור לאונליין, עם עבודה מרחוק בצורה מהירה, בלי לזנוח את אבטחת המידע. הביקוש הביא אותנו לצמיחה יפה השנה – הן בהכנסות והן בהיקף הצוות. כולנו מייחלים לחלוף הקורונה, אבל השינויים התפיסתיים והטכנולוגיים שחלו בתקופה הזו כאן כדי להישאר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים