איל מקיאג' קונה סטארט-אפ בתחום הדיפ-טק ב-40 מיליון דולר

התוכנה של הנרכשת, Voyage81, מסוגלת למפות ולנתח תכונות ומאפייני עור, לזהות זרימת דם באזור הפנים, וליצור מפות מלנין והמוגלובין באמצעות תמונת RGB פשוטה ממצלמת הסמארטפון

מימין: ניב פרייס, ד"ר בועז ארד, ד"ר רפי גידרון ואורן הולצמן. צילום: יח"צ

איל מקיאג' (IL Makiage) הודיעה היום (ה') כי היא רוכשת את Voyage81 – סטארט-אפ דיפ-טק ישראלי מבוסס בינה מלאכותית בתחום הראייה הממוחשבת. סכום הרכישה מוערך ב-40 מיליון דולר.

בניגוד למותג האיפור הוותיק בעל אותו השם, שפועל הן אונליין והן בממד הפיזי, איל מקיאג' המדוברת נוסדה ב-2018 ומתמקדת בעולם המקוון. החברה נמצאת בבעלות איש העסקים הישראלי אורן הולצמן וקרן פרטית אמריקנית. היא רשמה מאז היווסדה צמיחה משמעותית, בין היתר לאור ההתרחבות הרבה של הקניות אונליין בתקופת סגרי הקורונה. איל מקיאג' מפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שמחברת בין צרכנים לבין מוצרי ביוטי על ידי אבחנה והתאמה פרסונלית אונליין. שלוש שנים מאז השקתה בארצות הברית, בחברה מדווחים על עשרות מיליוני משתמשים.

Voyage81 נוסדה ב-2019 על ידי המנכ"ל, ניב פרייס, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ד"ר בועז ערד, יזם ההיי-טק הסדרתי ד"ר רפי גידרון ועומר שוורץ, דוקטור לאבטחת סייבר, שמוביל את תחום התוכנה בחברה. הארבעה ימשיכו להוביל את החברה ויצטרפו לצוות ההנהלה הבכיר של איל מקיאג'. בין המשקיעים ב-Voyage81 ניתן למצוא את הקרנות טרו ונצ'רס ונקסט גיר ונצ'רס. החברה פיתחה טכנולוגיה מוגנת פטנט מבוססת אלגוריתמים, שמאפשרת שחזור מידע היפר-ספקטראלי ממצלמות של סמארטפונים. הרכישה תאפשר לאיל מקיאג' להשתמש ביכולות ההדמיה של הנרכשת.

התוכנה של הנרכשת מסוגלת בין היתר למפות ולנתח תכונות ומאפייני עור, לזהות זרימת דם באזור הפנים, וליצור מפות מלנין והמוגלובין באמצעות תמונת RGB פשוטה ממצלמת הטלפון החכם. המייסדים של Voyage81 יצטרפו לצוות הטכנולוגי של איל מקיאג'.

הולצמן אמר כי "במקביל לשיפור והמשך הבנייה של יכולות הבינה המלאכותית שלנו, במהלך השנתיים האחרונות חיפשנו חברות בתחום הראייה הממוחשבת, עם טכנולוגיות שיכולות להתאים לקטגוריות הביוטי וה-וולנס. לצורך כך נפגשנו עם עשרות סטארט-אפים בתחום אבל לא ראינו טכנולוגיה שתהיה חזקה מספיק כדי לממש את המטרות שלנו – עד שפגשתי את מייסדי Voyage81. יש סינרגיה בין טכנולוגיית הראייה הממוחשבת ההיפר-ספקטרלית של Voyage81 והצוות הטכנולוגי החזק שלה לצוותי הטכנולוגיה והדטה שלנו".

"כשפגשנו את הולצמן, היינו ממוקדים במסלול הצמיחה המהיר שלנו, בלי תוכניות למכור את החברה", אמר פרייס. "למעשה, בדיוק סיימנו גיוס של סבב A וכבר עבדנו עם יצרני הסמארטפונים המובילים בעולם. אבל אחרי שנפגשנו עם הולצמן הבנו שדרך הפלטפורמה של איל מקיאג' נוכל להגיע למאות מיליוני משתמשים ומשתמשות שייהנו מהטכנולוגיה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים