בינה מלאכותית לרכישת דירות: לוקלייז גייסה 25 מיליון דולר

החברה מפשטת את התהליכים הכרוכים ברכישת בית או דירה באמצעות שימוש בדטה וב-AI ● היא גייסה עד כה 70 מיליון דולר ● חמי פרס, שותף מייסד בפיטנגו, יצטרף לדירקטוריון של לוקלייז

עומר גרנות, הנשיא וסמנכ"ל התפעול של לוקלייז. צילום: אורית פניני

לוקלייז, שפועלת בישראל תחת המותג Madlan, הודיעה היום (ד') על השלמת סבב גיוס של 25 מיליון דולר. החברה פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית וביג דטה. את הגיוס הובילה קרן הצמיחה של פיטנגו, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה, לצד משקיעים חדשים, לרבות אביגדור וילנץ, צבי לימון, מייסד קרן מאגמה, קרן סלסטה, בנק מזרחי-טפחות ועוד. חמי פרס, מייסד שותף בקרן פיטנגו, יצטרף לדירקטוריון לוקלייז.

יחד עם הגיוס הנוכחי, לוקלייז גייסה עד כה כ-70 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-130 עובדים, 100 מתוכם בישראל והשאר בניו-יורק ובקייב. ההשקעה מיועדת להרחבת הפעילות שלה בארץ ובארצות הברית, המשך פיתוח המוצר, פיתוח והרחבה של מוצרים משלימים וכן גיוס של כ-50 עובדים חדשים לצוותי הפיתוח, המכירות והשיווק.

חמי פרס, שותף מייסד בפיטנגו וחבר בדירקטוריון לוקלייז. צילום: יורם רשף

חמי פרס, שותף מייסד בפיטנגו וחבר בדירקטוריון לוקלייז. צילום: יורם רשף

לוקלייז הוקמה ב-2012, במטרה לפשט את התהליכים הסבוכים הכרוכים ברכישת בית או דירה באמצעות שימוש בטכנולוגיה ובדטה. הפלטפורמה החכמה שהיא פיתחה אוספת ומעבדת מידע, תוך שהיא משקללת עשרות פרמטרים בפורמטים שונים מאלפי מאגרי מידע המתעדכנים בזמן אמת. המערכת מפיקה תובנות שבחברה אומרים שמאפשרות התאמה לדרישות הלקוח, ואלה מונגשות "באופן הגיוני, סדור ופשוט להבנה, גם למי שלא מומחים בתחומי הנדל"ן".

המידע ניתן ללא תשלום, ומעבר למפרט הבסיסי של הדירות (קומה, כמות חדרים, גודל הדירה וכדומה), הוא כולל מידע על הנכס על סביבת המגורים. כך, הלקוח יכול לדעת אודות כמות האור הטבעי בדירה לאורך שעות היממה, זכויות ואפשרויות לתוספת בנייה, הסתרה אפשרית של הנוף בעקבות בנייה עתידית וניתוח של זמינות המעלית, ובכל הנוגע לסביבת המגורים – על מערכות החינוך באזור ורמתן, תוכניות בנייה עתידית או שיפורי תשתיות ברחובות הסמוכים, פארקים, גינות כלבים, תנועת כלי רכב, זמני עמידה בפקקים וכדומה.

לקראת סוף 2020 השיקה החברה בארצות הברית את Hunter, שירות מבוסס AI לסוכנויות נדל"ן שמאפשר ניהול דיגיטלי מרוכז של כל התהליכים שמתבצעים מול הלקוחות: שיחות ליבון צרכים, התאמה אישית של נכסים אפשריים, שליחת מידע על נכסים מתאימים וזמינים, וכן ניהול תקשורת רציפה. זאת, על מנת לסייע לרוכש למצות את תהליך חיפוש הנכס – פעולות שנעשות כיום באופן ידני.

המודל העסקי של לוקלייז מבוסס על שיווק של מוצרי הטכנולוגיה והמידע שהיא מפתחת במודלים שונים ללקוחות B2B, שכוללים מכירת רישיונות במתכונת של תוכנה כשירות (SaaS), פרסום, ומודל המבוסס על הצלחה וסגירת עסקאות.

"פישוט תהליכים – הן לרוכשי הדירות והן לסוכני הנדל"ן"

לדברי הנשיא וסמנכ"ל התפעול של החברה, עומר גרנות, "לוקלייז מאפשרת הן לרוכשי הדירות והן לסוכני הנדל"ן לייעל ולפשט את תהליכי המכירה והקניה של נכסים. השלמת הגיוס תאפשר לנו להמשיך לפתח כלים חדשניים לטובת כלל השחקנים בשוק".

פרס ציין כי "רכישת דירה היא אחת ההחלטות המשפחתיות והפיננסיות החשובות ביותר שאנשים מבצעים בחייהם. לוקלייז מאפשרת לאותם אנשים לאתר ולרכוש את הדירה בפרק זמן קצר, תוך שהיא נסמכת על כלי הבינה המלאכותית שהיא פיתחה. היכולת להשתמש בכלים המאפשרים אוטומציה ודיגיטיזציה של התהליך בשילוב תובנות המופקות באמצעות אלגוריתמיקה המופעלת על כמויות דטה עצומות מביאה לתוצאה מהירה ומדויקת, ולהתאמה לדרישות הלקוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים